Obecne przepisy MotoGP mocno ograniczają poszczególnych producentów w wykorzystywaniu jednostek napędowych w motocyklach u swoich zawodników. Jeden zawodnik może bez konsekwencji skorzystać z tylko siedmiu silników na cały sezon. Nieco inaczej jest w przypadku zespołów, które nie osiągnęły limitu punktów koncesji, jak KTM i Aprilia. Zapraszamy do zapoznania się z obecnym wykorzystaniem silników na półmetku aktualnego sezonu.
Producenci z limitem siedmiu silników na sezon i zamrożeniem rozwoju:
Ducati:
Andrea Dovizioso (Ducati Team) 4 w użyciu, 0 wycofany
Danilo Petrucci (Ducati Team) 4 w użyciu, 0 wycofany
Jack Miller (Pramac Ducati) 4 w użyciu, 0 wycofany
Francesco Bagnaia (Pramac Ducati) 4 w użyciu, 0 wycofany
Karel Abraham (Avintia Ducati) 3 w użyciu, 0 wycofany
Tito Rabat (Avintia Ducati) 4 w użyciu, 1 wycofany
Yamaha:
Maverick Vinales (Monster Yamaha) 4 w użyciu, 0 wycofany
Valentino Rossi (Monster Yamaha) 4 w użyciu, 0 wycofany
Fabio Quartararo (Petronas Yamaha) 3 w użyciu, 0 wycofany (prawdopodobnie tylko 5 na sezon, z niższym limitem obrotów)
Franco Morbidelli (Petronas Yamaha) 4 w użyciu, 0 wycofany
Honda:
Marc Marquez (Repsol Honda) 4 w użyciu, 0 wycofany
Jorge Lorenzo (Repsol Honda) 3 w użyciu, 1 wycofany.
Takaaki Nakagami (LCR Honda) 4 w użyciu, 1 wycofany.
Cal Crutchlow (LCR Honda) 4 w użyciu, 0 wycofany
Suzuki:
Joan Mir (Suzuki Ecstar) 4 w użyciu, 0 wycofany
Alex Rins (Suzuki Ecstar) 4 w użyciu, 0 wycofany
Producenci z limitem dziewięciu silników na sezon i nieograniczoną możliwością rozwoju:
KTM:
Johann Zarco (Red Bull KTM) 4 w użyciu, 0 wycofany
Pol Espargaro (Red Bull KTM) 5 w użyciu, 0 wycofany
Hafizh Syahrin (Tech3 KTM) 5 w użyciu, 1 wycofany
Miguel Oliveira (Tech3 KTM) 5 w użyciu, 0 wycofany
Aprilia:
Andrea Iannone (Aprilia Gresini) 4 w użyciu, 0 wycofany
Aleix Espargaro (Aprilia Gresini) 4 w użyciu, 1 wycofany
Źródło: crash.net