Home / MotoGP / Wyniki FP1 MotoGP – Grand Prix Walencji

Wyniki FP1 MotoGP – Grand Prix Walencji

marc+marquez+hrc+honda+repsol+motogpMarc Marquez na swoim ostatnim okrążeniu wykręcił najszybszy czas podczas FP1 na hiszpańskim torze w Walencji. Drugi czas sesji należał do Jorge Lorenzo, który prowadził w tabeli czasów przez większą część treningu. Aleix Espargaro uzyskał 3. czas pierwszych prób na obiekcie im. Ricadro Tormo.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki FP1 MotoGP – Grand Prix Walencji:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 31.296s [Okr. 19/19] 325km/h (Top Speed)
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 31.489s +0.193s [15/19] 323km/h
3. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 31.640s +0.344s [16/17] 317km/h
4. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 31.647s +0.351s [19/19] 329km/h
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 31.767s +0.471s [17/21] 325km/h
6. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 32.019s +0.723s [22/22] 324km/h
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 32.071s +0.775s [11/18] 324km/h
8. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici) 1m 32.153s +0.857s [16/20] 323km/h
9. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 32.155s +0.859s [13/22] 325km/h
10. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 32.499s +1.203s [16/18] 322km/h
11. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 32.544s +1.248s [14/21] 327km/h
12. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 32.698s +1.402s [13/15] 321km/h
13. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 32.700s +1.404s [13/18] 322km/h
14. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 32.711s +1.415s [18/22] 325km/h
15. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 32.837s +1.541s [20/20] 325km/h
16. Randy De Puniet FRA Team Suzuki MotoGP (GSX-RR) 1m 33.345s +2.049s [12/19] 307km/h
17. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 33.473s +2.177s [19/19] 309km/h
18. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 33.523s +2.227s [16/19] 326km/h
19. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 33.533s +2.237s [16/20] 312km/h
20. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RC213V-RS) 1m 33.711s +2.415s [18/20] 324km/h
21. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1m 33.820s +2.524s [20/23] 310km/h
22. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 33.974s +2.678s [14/18] 313km/h
23. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 34.393s +3.097s [11/19] 312km/h
24. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 35.276s +3.980s [9/15] 307km/h
25. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 35.607s +4.311s [13/17] 306km/h

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika wsezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

AUTOR: Thom@s

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 5

  1. Niestety nie było mi dane obejrzeć żadnego treningu dziś, ale…
    pomijając Vale, Jorge, itd.
    Aoyama na RCV213-RS – 324 km/h, gdzie Nicky 312 km/h… i 20 miejsce?
    Ogólnie te Hondy Open bardzo słabo dziś.
    Jak ocenilibyście Randy’ego? Spotkałem się z jednym zdjęciem jego i wrażenie jest takie:
    Czy tylko mi się wydaje, że to taki „stara szkoła jazdy”? :D Głowa odchylona przeciwnie do kierunku zakrętu, itp.

    • PS. Prędkość maksymalna Suzuki… już widzę to w 2015:
      Aleix zsiada i kopie w motocykl, a Maverick buntuje się i nie startuje w wyścigu… :D

      • Oj tam, już daj spokój z Aleixem.

        Najlepsze jest to, że nazywacie go furiatem bo denerwował się i (czasami) tłukł maszynę tylko wtedy, gdy nie ze swojej winy nie kończył wyścigu. Motegi 2013 – poszły hamulce; Indianapolis, Phillip Island i Sepang 2014 – kolizja z innym kierowcą. Miał się niby nie frustrować? Bo jechał po naprawdę dobrą pozycję i ktoś mu przeszkodził? Też bym się wściekł, może nie aż tak bardzo jak Aleix, ale z drugiej strony – może mu kiedyś przejdzie, może się uspokoi.

        I nie zapominaj że Suzuki będzie mogło, tak jak Ducati, podrasowywać swoją maszynę, także to że teraz są niewiele szybsi od motocykli Open, wcale ich nie skreśla. Poza tym to konstruktor, który dopiero powraca do ścigania, więc każde punktowane miejsce w wyścigu będzie dla nich sukcesem.

        Forza Aleix #41!

      • Nie pamiętam, żeby Rossi walił pięściami w Yamahę w Jerez 2006, Mugello 2013, a nawet w Ducati w Walencji 2011! Nie pamiętam, żeby Bradl kopał maszynę, gdy w efektowny sposób zdjął go Crutchlow w Mugello w tym sezonie.
        O ile w Motegi można to zrozumieć, ale co w pozostałych wyścigach zrobiła mu maszyna?
        W dodatku te jego płacze, gdy jego braciak dostawał lańsko od Marqueza czy Reddinga rok później… :D
        PS. Wpierw porównałem do Rossiego, bo – tak jak on – ma żółty numer, żółty kask, zespół w Moto3, itp itd… Chyba znudził mu się róż…

  2. Bradl ma charakter po Dziadkach :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
157 zapytań w 1,422 sek