Masao Furusawa – generalny manager Yamahy ds. Działań Inżynieryjnych – bacznie przygląda się nowemu zawodnikowi zespołu Jorge Lorenzo i być może poprosi go nawet o zmianę swojego dotychczasowego stylu jazdy.
Lorenzo zakończył w tym tygodniu testy na tMasao Furusawa – generalny manager Yamahy ds. Działań Inżynieryjnych – bacznie przygląda się nowemu zawodnikowi zespołu Jorge Lorenzo i być może poprosi go nawet o zmianę swojego dotychczasowego stylu jazdy.
Lorenzo zakończył w tym tygodniu testy na torze Sepang na pierwszym miejscu, dzięki swojemu wyjazdowi na asfalt na oponie kwalifikacyjnej. Jednak to jedno okrążenie ukazało poważny problem z przodem jego egzemplarza YZR-M1 – coś, z czym dwukrotny mistrz świata 250cc zmagał się od momentu przejścia do klasy królewskiej wyścigów motocyklowych.
Lorenzo zdradził: „Największy problem stanowi przód maszyny podczas wchodzenia w zakręt. Motocykl nie jest stabilny i mamy trochę wibracji.” Hiszpan zmuszony był przerwać zaplanowaną symulację wyścigu z powodu niezadowalającego tempa.
Na oponach wyścigowych Jorge Lorenzo był wolniejszy od Valentino Rossiego o 0.706 sekundy i nie był nawet w stanie pobić swojego najlepszego styczniowego rezultatu.
Daniele Romagnioli potwierdził, że zespół próbował już różnych ustawień podwozia i zawieszenia, ale wciąż pojawiają się problemy w obszarach mocnego hamowania.
Furusawa, któremu powierzono sprawowanie pieczy nad rozwojem YZR-M1 w kierunku mistrzowskiej maszyny po przyjściu Rossiego, jest w stanie wskazać przyczynę tego stanu rzeczy – nie chce natomiast w tym momencie ingerować w rozwój sytuacji.
„Jorge był mistrzem kategorii 250cc i jego styl jazdy jest inny. Obecnie Lorenzo siedzi nieco bardziej z tyłu. Odrobinę zmodyfikowaliśmy kształt zbiornika paliwa. Rozdział masy jest również inny niż w standardowej wersji motocykla. Obecnie przyglądam się poczynaniom Hiszpana. Nie chciałbym ingerować w jego przyzwyczajenia, ale jeżeli nie będzie innej możliwości, poproszę go o zmianę stylu jazdy. Jego pozycja na motocyklu jest po prostu inna niż Rossiego czy też Edwardsa.”
Furusawa dodał również, iż nie jest możliwe, by problemy Jorge były spowodowane ogumieniem marki Michelin.
„Colin nie ma problemów z przodem motocykla, a używa tych samych opon co Lorenzo. W czwartek dałem Jorge ustawienia motocykla używane przez Colina, a on wciąż miał problemy. Jeszcze mamy czas przed startem rozgrywek i myślę, że podczas następnego testu zdecydujemy, co powinniśmy zrobić z tym problemem. Łatwo jest dać Lorenzo motocykl i powiedzieć 'zmień styl jazdy’. Jednak ja mam szacunek dla jego sposobu przemieszczania się po torze, ponieważ jest on w końcu mistrzem świata klasy 250cc.”
Przed inauguracją sezonu odbędą się jeszcze dwa testy, z czego pierwszy będzie miał miejsce w dniach 16-18 lutego w Jerez de la Frontera.
źródło:www.crash.net