MotoGP to nie tylko wojna inżynierów motocyklowych, lecz również bitwa producentów opon. Aby być najszybszym musisz być ‘obuty’ w najlepsze opony. Koce grzewcze na opony, których działanie polega na doprowadzeniu opon do właściwej temperaturMotoGP to nie tylko wojna inżynierów motocyklowych, lecz również bitwa producentów opon. Aby być najszybszym musisz być ‘obuty’ w najlepsze opony. Koce grzewcze na opony, których działanie polega na doprowadzeniu opon do właściwej temperatury, zamieniają zwykłą gumę w instrumenty najbardziej skomplikowanych technologii.
Dzięki kocom kierowca już od wyjazdu z pitboxu wie, że opony w jego maszynie mają pożądaną przyczepność. Jednak jak tak naprawdę działają te koce? Podgrzewanie gumy do pewnej temperatury jest rzeczą jak najbardziej normalną. Pewne materiały, aby mogły pracować jak należy, muszą działać w innych temperaturach. Koce nie mają na celu ugotowanie opon, lecz doprowadzenie ich do właściwej temperatury.
A oto kilka faktów, które pozwolą lepiej zrozumieć zasadę działania koców grzewczych na opony:
Istotne liczby:
80°C – idealna temperatura
24 – ilość koców grzewczych, z których korzysta zespół MotoGP
4,000 cm – długość karbonowego kabla znajdująca się w kocu
0,800 kg – waga koca do przedniego koła
1,200 kg – waga koca do tylnego koła
źródło: www.gresiniracing.com