Zespoły KTM-a prezentują malowanie na sezon 2025

4 motocykle w fabrycznym zespole KTM-a? Dziś, 30 stycznia nowe malowania na sezon 2025 pokazał zespół Red Bull KTM Factory Racing i Red Bull KTM Tech3, choć tak naprawdę można powiedzieć jedno malowanie, ponieważ jedyną łatwo zauważalną różnicą jest sponsor na dole motocykla. W przypadku fabrycznego teamu widzimy logotyp Mobil 1, a na satelickich maszynach Motul.

W każdym razie mamy do czynienia z najlepszym składem w historii marki, a biorąc pod uwagę wszystkich motocyklistów danego producenta, potencjalnie najmocniejszym składem w stawce. Zawodnicy, którzy będą dosiadać w tym sezonie pomarańczowych RC-szesnastek, w zeszłym sezonie zajęli 4., 5., 6. i 7. miejsce na koniec sezonu. Byli to odpowiednio Enea Bastianini, Brad Binder, Pedro Acosta i Maverick Vinales.

Tak naprawdę jako jedyny stanowiska nie zmienił Brad Binder, bowiem Pedro Acosta awansował do zespołu fabrycznego właśnie z Tech3, którzy jednak rok temu używali nazwy GasGas, innej marki, której właścicielem jest KTM. Do zespołu zarządzanego przez Herve Poncharala dołączyli Enea Bastianini, który stracił posadę w Ducati Lenovo; oraz Maverick Vinales, który sam podjął decyzję o opuszczeniu fabrycznego zespołu Aprilii, i przejścia do już czwartego producenta w swojej karierze. Na każdym poprzednim motocyklu, odniósł przynajmniej jedno zwycięstwo.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Pomimo wciąż trwającej walki o przetrwanie, spowodowanej problemami finansowymi, KTM z pewnością mierzy wysoko. W ostatnich dwóch sezonach zajęli drugie miejsce wśród konstruktorów, a Brad Binder w obu tych sezonach był najlepszym zawodnikiem jeżdżącym motocyklem innym niż Ducati. Z tak mocnym składem możemy liczyć na co najmniej 2-3 przedstawicieli KTM-a w czołowej dziesiątce każdego wyścigu. Ich liderem będzie zapewne Pedro Acosta, który wchodzi w swój drugi rok w klasie królewskiej.

Przy okazji warto wspomnieć, iż Pit Beirer potwierdził, że KTM prowadzi już prace nad motocyklem na sezon 2027, kiedy MotoGP czeka zmiana silników, aerodynamiki, i kilku innych rzeczy. To sugeruje, że Austriacy są mniej więcej pewni, że ich przygoda z wyścigami nie zakończy się po tym sezonie.

Brad Binder„To szaleństwo kiedy sobie pomyślę, że to już mój szósty sezon w MotoGP. Szczerze mówiąc, rok 2024 był rokiem, w którym prawdopodobnie nauczyłem się najwięcej. Wchodząc w 2025 czuję, że uczyniło mnie to o wiele lepszym zawodnikiem. Moim celem na ten sezon jest wykorzystać to, czego się nauczyłem i zrobić krok do przodu, aby walczyć z chłopakami na czele stawki. Nie jesteśmy daleko. Zajęliśmy 2. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, więc mamy jeszcze jedno przed sobą. Kiedy widzę, jak ciężko ludzie pracują w fabryce i ile energii jest za kulisami, jasne jest dla mnie, że tam dotrzemy.”

Kliknij, aby pominąć reklamę

Pedro Acosta„Na pewno rok 2024 był dobrym rokiem i nadal mamy kilka celów, które trzymamy w kieszeni. Nauczyłem się, jak kontrolować wyścig i dostosowałem się do MotoGP. To było spełnienie marzeń, trafić do fabrycznego zespołu po byciu w Moto3 i Moto2. Również posiadanie Brada jako kolegi z zespołu i pomoc w rozwijaniu motocykla będzie bardzo dobrym punktem. Pomoże nam jego duże doświadczenie w tej klasie i myślę, że dobrze się dogadamy. Dwa najważniejsze punkty do poprawy na 2025 rok, to kwalifikacje, a następnie pierwsze kilka okrążeń wyścigu. W zeszłym roku widzieliśmy, że mamy tempo, aby walczyć o podium lub zwycięstwa, ale mieliśmy problemy podczas kwalifikacji. Więc te dwa punkty będą najważniejszymi rzeczami do poprawy w tym sezonie.”

Maverick Vinales„Moją pierwszą myślą o KTM-ie RC16 było: „wow, to bestia, jest szybki!”. Pamiętam, że w Montmelo był bardzo szybki, a to jest ważne w nowej erze MotoGP, ponieważ główna część wyścigu to pierwsze pięć-sześć okrążeń. W pierwszym roku, kiedy wsiadasz na nowy motocykl, musisz być zawsze skoncentrowany, zawsze otwarty na nowe doświadczenia. Za każdym razem, kiedy wyjeżdżasz na nowy tor, to zupełnie inne doświadczenie niż w poprzednich latach, więc musisz mieć otwarte nastawienie i być bardzo skupionym, więc moim celem jest być skupionym i móc osiągnąć maksimum. Dobrą rzeczą jest to, że jak tylko wsiadam na KTM-a, czuję się jak w domu. To motocykl, który mi się podoba, który pasuje do mojego stylu jazdy, w szczególności na wejściach w zakręty.

Enea Bastianini„Jestem bardzo ciekaw tego sezonu. Musimy zachować spokój na początku, ponieważ ważne jest zrozumienie motocykla i zespołu. Ale jestem zmotywowany i myślę, że od trzeciego/czwartego wyścigu możemy być konkurencyjni. Kiedy testowałem motocykl, zrozumiałem cały jego potencjał i imponujące jest to, jak można jechać na krawędzi w zakręcie i jak szybsza jest skrzynia biegów, jest tak szybka. Więc tak, jestem pod wielkim wrażeniem.”

Źródło: motogp.com

Kliknij, aby pominąć reklamę

Powiązane artykuły

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Back to top button