Home / MotoGP / zmiany w regulaminie cz2

zmiany w regulaminie cz2

Póki co nie pojawiła się żadna oficjalna informacja na temat całkowitej rezygnacji z piątkowych treningów. Mówi się jednak, iż z powodu protestów kierowców, w przyszłym roku prawdopodobnie piątkowa, popołudniowa sesja będzie miała miejsce. Według Ezpelety,Póki co nie pojawiła się żadna oficjalna informacja na temat całkowitej rezygnacji z piątkowych treningów. Mówi się jednak, iż z powodu protestów kierowców, w przyszłym roku prawdopodobnie piątkowa, popołudniowa sesja będzie miała miejsce. Według Ezpelety, dyskusje nad przyszłorocznym harmonogramem weekendu Grand Prix wciąż są prowadzone.
Przeciwny całkowitemu usunięciu piątkowych przygotowań jest między innymi Valentino Rossi. „Mając dwie godziny treningów w sobotę jest prawie niemożliwe znalezienie dobrych ustawień na wyścig. Gdybyśmy mieli nie jeździć w piątek, w sobotę tor byłby brudny i miałby mniej przyczepności, co mogłoby być niebezpieczne.” Cała ta sytuacja jeszcze bardziej popsułaby szyki debiutantom, którzy mieliby jeszcze mniej czasu na dostosowanie się do nowych maszyn.

To jednak nie koniec zmian na przyszły rok. Minimalna waga motocykla cztero-cylindrowego została zwiększona ze 148kg do 150kg. Karbonowe tarcze hamulcowe będą musiały mieć jedną średnicę (320mm) i dwa różne typy wagi. Z kolei maksymalna ciśnienie wtrysku paliwa wynosić ma 10 bar. Zakazano stosowania czujników temperatury opon. Tyko Dorna może dostarczać systemy GPS dla nadawców TV, które nie mogą być jednak podpięte pod jednostkę sterującą CPU ani żaden inny system.

Ciekawą zmianą jest także to, iż podczas każdej sesji treningowej czy kwalifikacyjnej nad motocyklem jednego zawodnika nie będzie mogło pracować więcej niż pięć osób. Celem Dorny jest jedno: „codziennie jesteśmy w stałym kontakcie z zespołami. Pomagamy ekipom na tyle, na ile możemy. Bierzemy pod uwagę, że są oni teraz w dobrej sytuacji, jednak wciąż musimy rozmawiać. W przyszłym roku chcemy mieć na starcie dwadzieścia motocykli, zmniejszyć koszta wynajmu maszyn. Właśnie nad tym teraz pracujemy.”

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
135 zapytań w 1,210 sek