Home / MotoGP / Znamy dokładne zmiany feralnego zakrętu na Circuit de Barcelona-Catalunya

Znamy dokładne zmiany feralnego zakrętu na Circuit de Barcelona-Catalunya

Tor Circuit de Barcelona-Catalunya dostał zielone światło do wprowadzenia poprawek w ostatniej sekcji. To co kiedyś wydawało się niemożliwe – a więc odsunięcie trybun i zwiększenie pułapek żwirowych – stało się faktem. Na powyższej grafice można zobaczyć dokładne zmiany, jakie czekają zawodników przed przyszłorocznym GP Hiszpanii.

Kluczowa zmiana to powrót do zakrętu #13 (wcześniej #12), jaki był stosowany przedtem w MotoGP. W 2016 i 2017 roku próbowano wykorzystywać zamiast zakrętu szykanę, jednak to, co sprawdza się w Formule 1, w MotoGP było rozczarowujące. Zawodnicy wręcz zbuntowali się, kiedy zmuszano ich do jazdy specjalnym fragmentem szykany, przewidzianym dla Motocyklowych Mistrzostw Świata. Dodatkowo, stosowany będzie zakręt #10, znany z Formuły 1.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Zakręt, w którym w 2016 roku zginął Luis Salom, otrzymał szerszą pułapkę żwirową, gdzie w razie wypadku, zawodnik i motocykl mogą wytracić szybkość przed uderzeniem w bandę. Aby ją poszerzyć, konieczne było przesunięcie dwóch sekcji Trybuny C oraz całej Trybuny H. To ostatnie było największym wyzwaniem.

Poza zmianami wspomnianymi wyżej, tor otrzyma również nową nawierzchnię. Circuit de Barcelona-Catalunya jak wiele innych torów wspólnych z Formułą 1, jest krytykowany za stan asfaltu. Samochody F1 z uwagi na ogromną przyczepność szybko tworzą na powierzchni nierówności i pofałdowania, które są niebezpieczne dla motocyklistów.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: motogp.com

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 4

  1. Żeby jeszcze T11 zrobili bardziej płynne, jak wcześniejsze T10.

  2. Wołałem konfigurację z lat 2016-2017, była ciekawsza dla widza. Owszem, przez nią nie było za bardzo o mowy o ataku w ostatnim zakręcie jak Rossi w 2009, ale – być może się mylę – poza tym wyprzedzeniem, nie była to jakaś fascynująca sekcja toru. Nawet Marquez w 2013 zrezygnował z wyprzedzania tam Pedrosy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
162 zapytań w 1,584 sek