Home / MotoGP / Znów Casey Stoner! Australijczyk po raz dziesiąty

Znów Casey Stoner! Australijczyk po raz dziesiąty

Casey Stoner odniósł dziesiąte w tym sezonie zwycięstwo. Tym razem Australijczyk „rozgromił” pozostałych zawodników na torze Sepang. Marco Melandri oraz Dani Pedrosa dopełnili (obok Caseya) malezyjskie podium.

Jak można sCasey Stoner odniósł dziesiąte w tym sezonie zwycięstwo. Tym razem Australijczyk „rozgromił” pozostałych zawodników na torze Sepang. Marco Melandri oraz Dani Pedrosa dopełnili (obok Caseya) malezyjskie podium.

Jak można się było spodziewać, wyścig rozpoczął się atomowym startem Stonera. Blisko niego jechał Pedrosa. Za Hiszpanem natomiast podążali Randy de Puniet oraz Marco Melandri. Niezbyt dobrym startem popisał się Valentino Rossi.

Pedrosa na ostatnim zakręcie przed linią start/meta pierwszego okrążenia, próbując wykorzystać błąd Caseya, wyprzedził go, jednakże tym samym „przestrzelił” zakręt i znów znalazł się za Australijczykiem.

Zaraz za nimi na prostej start/meta pojawili się: de Puniet, Melandri, West, Hopkins, Vermeulen, Elias, Capirossi i Rossi.

Na piątym okrążeniu Marco poradził sobie z Randym i zaczął gonić prowadzącą dwójkę. W końcu na dziewiątym okrążeniu udało mu się wyprzedzić Pedrosę. Od tego jednak momentu nic się już w TOP3 nie zmieniło.

W międzyczasie Rossi odrabiał straty do czołówki po beznadziejnym starcie. Okazało się też, że Anthony West popełnił falsestart i w ciągu trzech okrążeń musi przejechać przez pit-lane, ponieważ w przeciwnym wypadku zostanie wykluczony z wyścigu.
Australijczyk wykonał to polecenie na 6-tej cyrkulacji. Jednakże tempo Westa było na poziomie zawodników jadących na 7-8 miejscu, dzięki czemu Anthony zdobył jeszcze w tym wyścigu 1pkt.

Okazało się, że Australijczyk źle ustawił się na starcie. West zajął miejsce tak jak to ma miejsce w 125cc lub 250cc czyli gdy w jednym rzędzie znajduje się 4 zawodników. Przypomnijmy, że w klasie MotoGP jeźdźcy ustawiają się we trzech w jednej linii.

Dzięki temu wydarzeniu, Valentino awansował na 5-te miejsce. Jednakże okrążenia wykonywane przez Włocha nie były regularne, przez co, po raz pierwszy od 6-ciu lat, Rossi nie stanął na podium w Malezji.

Tymczasem, gdy z przodu stawki nic ciekawego się nie działo, to w jej dalszej części o 6-tą pozycję walczyli Toni Elias i Nicky Hayden. Amerykanin chcąc wyprzedzić #24 na nawrocie o 180 stopni przed prostą start/meta, za szybko wszedł w ten zakręt co skończyło się wyjazdem poza tor i spadkiem na 10-te miejsce.
Mniej więcej w tym samym czasie, krótką „wycieczkę” poza tor zanotował Kurtis Roberts.

W ostatniej części wyścigu było już raczej spokojnie. Tylko Loris Capirossi wyprzedził Alexa Barrosa (dzięki czemu awansował na 11-te miejsce) oraz Nicky Hayden „dał się we znaki” Colinowi Edwardsowi i ostatecznie Amerykanie zamienili się miejscami na 17-tym kółku (z 23.).

Dość ciekawe jest, że po raz pierwszy w tym sezonie, do mety dojechało wszystkich 20-tu zawodników. 3pkt w tym wyścigu zdobył, startujący z „dziką kartą” w zespole Rizla Suzuki — Nobuatsu Aoki. Japończyk brał udział w wyścigu na torze Sepang na prototypie Suzuki na przyszły sezon.

Ciekawa sytuacja ma miejsce w klasyfikacji generalnej. Marco Melandri awansował na 4-te miejsce, jednak znajdujący się za nim John Hopkins traci do Włocha 1pkt, Chris Vermeulen — 5pkt, a Loris Capirossi — 19-cie.

Podczas wyścigu w Walencji, walkę o 8-mą pozycję w „generalce” stoczą na pewno Colin Edwards i Nicky Hayden — między Amerykanami różnica punktowa wynosi zaledwie 2pkt.

Casey Stoner wygrał po raz dziesiąty w sezonie. Czy za dwa tygodnie podczas ostatniej rundy sezonu w Walencji, uda mu się wyrównać rekord Valentino Rossiego sprzed dwóch lat, kiedy to 11-cie razy w sezonie stał on na najwyższym stopniu podium?

Wyniki wyścigu:
1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 43min 4.405 sek
2. Marco Melandri ITA Honda Gresini (B) 43min 6.106 sek
3. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 43min 6.731 sek
4. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team (B) 43min 8.170 sek
5. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (M) 43min 9.178 sek
6. Toni Elias SPA Honda Gresini (B) 43min 22.072 sek
7. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 43min 25.355 sek
8. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP (B) 43min 26.603 sek
9. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 43min 26.855 sek
10. Colin Edwards USA Fiat Yamaha Team (M) 43min 34.151 sek
11. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team (B) 43min 39.328 sek
12. Alex Barros BRA Pramac d’Antin (B) 43min 40.072 sek
13. Nobuatsu Aoki JPN Rizla Suzuki MotoGP (B) 43min 48.518 sek
14. Carlos Checa SPA Honda LCR (M) 43min 48.891 sek
15. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 43min 54.063 sek
16. Shinya Nakano JPN Konica Minolta Honda (M) 43min 56.131 sek
17. Chaz Davies GBR Pramac d’Antin (B) 44min 3.310 sek
18. Makoto Tamada JPN Dunlop Yamaha Tech 3 (D) 44min 4.001 sek
19. Sylvain Guintoli FRA Dunlop Yamaha Tech 3 (D) 44min 27.524 sek
20. Kurtis Roberts USA Team Roberts (M) 44min 55.365 sek

Inne wyniki tego weekendu:
Najlepszy czas treningów: Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 2min 02.291 sek (FP3)
Pole Position: Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 2min 01.877 sek
Najlepsze okrążenie w wyścigu: Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 2min 02.108 sek

Najlepsze okrążenia zawodników na poszczególnych maszynach:
Ducati: Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 2min 02.108 sek
Yamaha: Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (M) 2min 02.303 sek
Honda: Marco Melandri ITA Honda Gresini (B) 2min 02.330 sek
Kawasaki: Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team (B) 2min 02.503 sek
Suzuki: Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 2min 03.112 sek
KR212V: Kurtis Roberts USA Team Roberts (M) 2min 05.251 sek

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
124 zapytań w 1,063 sek