Home / MotoGP / Zwariowane FP2, Dovizioso najszybszy

Zwariowane FP2, Dovizioso najszybszy

W przeciwieństwie do pierwszej sesji treningowej na torze Mugello, w drugiej zawodnicy MotoGP nie mogli zbytnio pojeździć. Wszystko oczywiście przez pogodę, która mocno utrudnia im życie w tym sezonie…

Praktycznie od początku drugiego treningu wolnego nad włoskim torem delikatnie padało, przez co tylko dwóch zawodników zdecydowało się wyjechać na tor. Właściwie wszyscy kierowcy siedzieli jednak w boksach i czekali na rozwój wydarzeń. Na sam koniec asfalt zaczął szybko przesychać, dzięki czemu ostatecznie dwunastu jeźdźców przejechało pomiarowe okrążenia.

 

Najszybszym, z wynikiem o zaledwie trzy dziesiąte gorszym od porannego najlepszego czasu Marco Simoncelliego, był Andrea Dovizioso. Włoch jedno kółko przejechał w ciągu 1’49.272, będąc nieznacznie wolniejszym niż rano. Z boksu postanowili nie wyjeżdżać zespołowi koledzy #4 z teamu Repsol Honda – lider klasyfikacji generalnej Casey Stoner oraz triumfator z Mugello sprzed roku, wracający w ten weekend do walki po złamaniu obojczyka, Dani Pedrosa.

 

Ponad dwie i pół sekundy wolniej od „Doviego” pojechał tymczasem Toni Elias, któremu przecież w tym sezonie nie idzie najlepiej, a rano był piętnasty. W tych warunkach jedna #24 zajął drugie miejsce. Jeśli jesteśmy już przy zawodnikach Hondy, to dziesiąty był dzisiejszego popołudnia Hiroshi Aoyama. Japończyk jako jedyny kierowca teamu San Carlo Honda Gresini przejechał pomiarowe okrążenie. Tak czy inaczej jednak „Hiro” nie zmieścił się w limicie 107%, a z boksu w ogóle nie wyjechał Marco Simoncelli, który rano był najszybszy.

Trzeci czas przypadł tymczasem Valentino Rossiemu, który rano miał sporego pecha. Jak udało nam się dowiedzieć, w obu Desmosedici GP11.1 Włocha doszło w FP1 do awarii elektryki. Na szczęście jednak dla #46 silniki nie zostały uszkodzone, co dla niego jest niezwykle ważne, bowiem ma ich do swojej dyspozycji jeszcze trzy do końca sezonu. W trakcie FP2 tymczasem „The Doctor”, z wynikiem o trzy sekundy i dwie dziesiąte gorszym od Dovizioso, zajął trzecie miejsce. Na sam koniec treningu z boksu teamu Ducati Marlboro wyjechał także i Nicky Hayden. Amerykanin pokonał tylko dwa kółka, zajmując dziewiąte miejsce ze startą siedemnastu sekund (!) do lidera.

 

Czwarty wynik przypadł tymczasem Alvaro Bautiście, który w ten weekend liczy na dobry rezultat. Nie od dziś wiadomo, że Suzuki GSV-R wraz z wyższą temperaturą spisuje się coraz lepiej. Właśnie w tym swojej szansy upatruje Hiszpan, który jednak w trakcie FP2 do najszybszego Dovizioso stracił nieco ponad pięć sekund.

 

Piątym, ostatnim, który zmieścił się w limicie czasowym 107% był podczas FP2 Randy de Puniet, który dotychczas obecnego cyklu zmagań nie może zaliczyć do udanych. Po nieukończonych pięciu z siedmiu dotychczas rozegranych wyścigów Francuz ma nadzieję, że na Mugello znacznie się poprawi. W trakcie popołudniowej sesji to on przejechał najwięcej okrążeń, bowiem trzynaście. W ten weekend jak wiadomo team Pramac Racing reprezentuje tylko #14, a wszystko dlatego, że Loris Capirossi jest kontuzjowany. Włoch w chwili upadku na torze Assen został uderzony przez swój motocykl, co doprowadziło do złamania dziewiątego i dziesiątego żebra oraz przestawienia prawego barku.

 

Czytaj dalej >>

 

Pierwszym, który nie zmieścił się w limicie 107% czasu najszybszego zawodnika drugiego treningu był Karel Abraham. Czech wciąż odczuwa skutki wywrotki z wyścigu na torze Assen, gdzie mocno poobijał ramię. I chociaż rano był ostatni, tym razem jego łupem padło szóste miejsce z wynikiem o dziewięć sekund gorszym od lidera. Dokładnie 0.414sek stracił do zawodnika teamu Cardion AB Motoracing inny satelicki kierowca Ducati – Hector Barbera. Hiszpan jako jeden z niewielu jeździł na Mugello jeszcze gdy było mokro, pokonując łącznie dzisiejszego popołudnia osiem okrążeń.

 

Kolejno dziesięć i dwadzieścia sekund wolniej na jednym kółku pojechali od Dovizioso dwaj zawodnicy ekipy Monster Yamaha Tech3. „Lepszym” był Cal Crutchlow, który przecież dopiero uczy się włoskiego toru. Jak sam Brytyjczyk przyznał, dotychczas to najtrudniejsza trasa w kalendarzu, na której przyszło mu się ścigać. #35 zajął ósme, a Colin Edwards jedenaste miejsce. W przypadku obu tych panów, obaj nadal odczuwają skutki kontuzji, a więc połamanych obojczyków. Dla Amerykanina problemem wciąż są ponaciągane mięśnie międzyżebrowe.

 

Jedynym zawodnikiem teamu Yamaha Factory Racing, który postanowił wyjechać dzisiejszego popołudnia z boksu był Ben Spies. Zwycięzca poprzedniego wyścigu tego sezonu – z Assen – pokonał jednak tylko dwa okrążenia i zajął dwunaste miejsce tracąc blisko trzydzieści osiem sekund do Andrei Dovizioso. Obrońca tytułu mistrzowskiego, który ubiegłoroczne zmagania na Mugello zakończył na drugim miejscu, w trakcie FP2 jedynie rozmawiał ze swoimi mechanikami i dziennikarzami.

Już jutro o godzinie 10:10 odbędzie się, trwający czterdzieści pięć minut, ostatni trening wolny na toskańskim obiekcie. Sesja kwalifikacyjna klasy MotoGP, która zadecyduje o ustawieniu zawodników na starcie, trwać będzie godzinę i rozpocznie się o 13:55. W niedzielę tymczasem o 9:40 będzie miała miejsce dwudziestominutowa sesja warm-up. Po niej, dokładnie o 14:00, zawodnicy wystartują do, liczącego dwadzieścia trzy okrążenia, wyścigu o Gran Premio d’Italia TIM.

 

 

Wyniki drugiej sesji treningowej we Włoszech:


1. Andrea Dovizioso (ITA) Repsol Honda Team – 1’49.272s
2. Toni Elias (SPA) LCR Honda MotoGP – 1’51.937s
3. Valentino Rossi (ITA) Ducati Marlboro Team – 1’52.550s
4. Alvaro Bautista (SPA) Rizla Suzuki MotoGP – 1’54.497s
5. Randy de Puniet (FRA) Pramac Racing – 1’55.279s
6. Karel Abraham (CZE) Cardion AB Motoracing – 1’58.334s
7. Hector Barbera (SPA) Mapfre Aspar Team MotoGP – 1’58.748s
8. Cal Crutchlow (GBR) Monster Yamaha Tech3 – 1’59.812s
9. Nicky Hayden (USA) Ducati Marlboro Team – 2’6.386s
10. Hiroshi Aoyama (JPN) San Carlo Honda Gresini – 2’9.337s
11. Colin Edwards (USA) Monster Yamaha Tech3 – 2’10.026s
12. Ben Spies (USA) Yamaha Factory Racing – 2’26.938s

13. Jorge Lorenzo (SPA) Yamaha Factory Racing – bez czasu

14. Dani Pedrosa (SPA) Repsol Honda Team – bez czasu

15. Casey Stoner (AUS) Repsol Honda Team – bez czasu

16. Marco Simoncelli (ITA) San Carlo Honda Gresini – bez czasu

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
142 zapytań w 1,256 sek