Home / WSBK / „The Ben” po raz piąty zgarnia Superpole

„The Ben” po raz piąty zgarnia Superpole

Yamaha obuta w gumy kwalifikacyjne w rękach Spiesa to broń niszcząca. Piąty raz z rzędu i w tym sezonie Amerykanin uzyskał najlepszy czas w sesji Superpole i w niedziele na starcie obu wyścigów będzie miał przed sobą tylko i wyłącznie pusty tor.Yamaha obuta w gumy kwalifikacyjne w rękach Spiesa to broń niszcząca. Piąty raz z rzędu i w tym sezonie Amerykanin uzyskał najlepszy czas w sesji Superpole i w niedziele na starcie obu wyścigów będzie miał przed sobą tylko i wyłącznie pusty tor.

I

Pierwsza część sobotniej sesji rozpoczęła się dosyć niemrawo, lecz z biegiem czasu kolejni zawodnicy wyskakiwali na tor i kręcili coraz to lepsze rezultaty.

Na koniec sesjji numer jeden najlepszym czasem legitymował się Max Neukirchner z zespołu Alstare Brux Suzuki, który tor Monza pokonał nieznacznie szybciej niż Ben Spies. Obaj kieorwcy Ducati w tej części spisali się bardzo przyzwoicie i bez większych problemów awansowali do drugiej sesjii.

Podobnie sytuacja wyglądała również w zespole Yamahy, gdzie obok Spiesa do najlepszej szesnastki zawkalifikował się drugi ich zawodnik — Tom Sykes.

Zaskakującej porażki w pierwszej odsłonie doznał rewelacyjny ostatnio Leon Haslam z zespołu Stiggy Honda Racing. Brytyjczyk był pierwszym spośród pechowców i na siedemnastej pozycji zakończył zmagania. Podobny los spotkał Lukasa Scasse na Kawasaki, Karla Muggeridge’a na Suzuki i Jakub Smrz na Ducati. Czech podobnie jak Haslam był niespodznką poprzedniej rundy w Holandii, tutaj jak on zawiódł.

II

Drugi stint od mocnego uderzenia postanowili rozpocząć Noriyuki Haga i Max Biaggi — obaj założyli po pierwszym komplecie opon kwalifikacyjnych już w pierwszym wyjeździe z boxów. Jak się poźniej okazało czas Włocha był w tym podejściu na tyle dobry, że dał mu miejsce w finalnej rozgrywce. Sytuacja Japończyka pomimo przyzwoitego rezultatu z biegiem czasu stawała się coraz bardziej niepokojąca.

Kiedy na zegarze zostały 3 minuty do końca drugiej części Superpole, lider klasyfikacji nagle znalazł się poza pierwszą ósemką i dosyć nieoczekiwanie musiał w szybkim tempie zmienił ogumieinie i wrócić na tor by zrewidować swój rezultat. By nie ryzykować niepowodzeniem, Nitro postanowił użyć drugiego, ostatniego zestawu ogumienia kwalifikacyjnego. Akcja zorganizowana na granicy dopuszczalnego czasu powiodła się. Haga drugi stint zakończył na drugiej pozycji, tuż za swoim partnerem z zespołu, lecz do trzeciej odsłony sobotniej sesji wszedł bez opon o super miękkiej miesznce.

Bez większych problemów do najlepszej ósemki weszli jeszcze obaj kieorwcy Suzuki, Johny Rea i Ryuichi Kiyonari na Hondach oraz Ben Spies, który oba zestwy opon kwalifikacyjnych zostawił sobie na sam finał zmagań.

Przygodę na kilka minut przed końcem tej serii miał Max Biaggi. Zgruzował swoją Aprilie na jednym z łuków i pieszo musiał wrcać do boxu by zdażyć na trzecie tego dnia starcie do, którego „Cesarz Rzymu” zdołał się załapać.

III

Decydująca rozgrywka toczyła się na dobrą sprawę pomiędzy Michelem Fabrizio na Ducati i Benem Spies z Yamahy. Obaj dziś byli poza zasięgiem reszty zawodników. Ryuichi Kiyonari próbował nieco krzyżować plany wymienionej dwójce, ale ostatecznie zakończył zmagania na trzeciej, najlepszej dla niego w tym sezonie pozycji kwalifikacyjnej.

Zarówno Michel jak i Ben złamali barierę rekordu toru ustanowioną kilka sekund wcześniej przez Kiyonariego i zanotowali czasy bliskie granicy 1’44s. Lepszym jednak ponownie okazał się popularny ostatnio „The Ben” i po raz piąty z rzędu w tym sezonie wygrał sesję Superpole. Tym wyczynem wyrównał rekord Carla Fogarty z roku 1999 kiedy to Brytyjczyk również pięć razy pod rząd wygrywał tę rywalizację.

Na czwartej pozycji uplasował się Max Neukirchner, a drugi rząd otworzy w niedzielę Noriyuki Haga. Za nim ustawi się Johny Rea, Max Biaggi a najlepszą ósemke zamknie Yukio Kagayama. Nagrody dla najlepszych podczas Superpole wręczał Troy Bayliss, który podczas tego weekendu jest specjalnym gościem swojego byłego zespołu — Xerox Ducati.

—– Superpole 1 —–
1 B.SPIES USA Yamaha WSB Yamaha YZF R1 1’44.073
2 M.FABRIZIO ITA Ducati Xerox Team Ducati 1098R 1’44.270
3 R.KIYONARI JPN Ten Kate Honda Racing Honda CBR1000RR 1’44.642
4 M.NEUKIRCHNER GER Suzuki Alstare BRUX Suzuki GSX-R 1000 K9 1’44.900
5 N.HAGA JPN Ducati Xerox Team Ducati 1098R 1’45.096
6 J.REA GBR HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 1’45.170
7 M.BIAGGI ITA Aprilia Racing Aprilia RSV4 Factory 1’45.605
8 Y.KAGAYAMA JPN Suzuki Alstare BRUX Suzuki GSX-R 1000 K9 1’45.861
—– Superpole 2 —–
9 C.CHECA ESP HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 1’45.166
10 T.SYKES GBR Yamaha WSB Yamaha YZF R1 1’45.383
11 T.CORSER AUS BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR 1’45.543
12 R.LACONI FRA DFX Corse Ducati 1098R 1’45.663
13 B.PARKES AUS Kawasaki World Superbike R.T. Kawasaki ZX 10R 1’46.368
14 R.XAUS ESP BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR 1’46.571
15 S.BYRNE GBR Sterilgarda Ducati 1098R 1’46.593
16 S.NAKANO JPN Aprilia Racing Aprilia RSV4 Factory 1’46.928
—– Superpole 3 —–
17 L.HASLAM GBR Stiggy Racing Honda Honda CBR1000RR 1’46.250
18 L.SCASSA ITA Team Pedercini Kawasaki ZX 10R 1’46.372
19 K.MUGGERIDGE AUS Celani Race Suzuki GSX-R 1000 K9 1’46.407
20 J..SMRZ CZE Guandalini Racing Ducati 1098R 1’46.522

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
119 zapytań w 1,041 sek