Home / WSBK / Bimota i Ruben Xaus pracują nad motocyklem Superbike

Bimota i Ruben Xaus pracują nad motocyklem Superbike

Dotychczasowy zawodnik Ten Kate HondyRuben Xaus ujawnił że włoska marka Bimota, w której od niedawna pełni rolę jednego z menedżerów, rozwija nowe motocykle, pod katem startów w kategoriach Moto2 i Superbike.

Hiszpan, który był jednym z kandydatów do mistrzostwa WSBK w roku 2002 od kilku miesięcy pracuje dla Bimoty jako dyrektor sportowy. Utworzony został nowy Dział Rozwoju i Badań, nawiązano też współpracę z firmami Bitubo (zawieszenia) i Edo Racing (kwestie marketingowe). Motocykle Moto2 (Bimota HB4) oraz Superbike (Bimota DB8) przetestowane zostały w Almerii.

Ruben Xaus po teście powiedział: "Jestem częścią Bimoty od kilku miesięcy i staram się służyć moim doświadczeniem. Zdecydowałem się na stworzenie projektu rozwojowego, łącząc siły z Edo Racing, by marka mogła w pełni koncentrować się na planowaniu i budowaniu prototypów. Naprawdę podoba mi się model HB4. Jest łatwy w prowadzeniu, czuć w nim wnoszone zmiany ustawień. Pomagają w tym zawieszenia Bitubo. Natomiast motocykl Superbike jest na początku swojej drogi. Musieliśmy po prostu sprawdzić różne rozwiązania odnośnie zawieszenia. Następnym razem będziemy już wiedzieli, jaki jest poziom naszej konkurencyjności."

 


Jeżeli chodzi o motocykl Superbike, Bimota oświadczyła że możliwe są "absolutnie wszystkie ewentualności w nowym sezonie, a motocykl może wystartować w jednej rundzie." Nie dodano jedynie, w jakiej serii mogłaby się pojawić ta maszyna. Niewykluczone oczywiście, że będzie to start z dziką kartą w World Superbike. Możliwe, że w tym celu zostanie stworzony niewieli zespół fabryczny. Przypomnijmy, że z podobnym zamiarem nosi się również KTM, który zapowiada wejście do WSBK.

Bimota jest znana m.in. z tego, że wygrała historyczny pierwszy wyścig World Superbike w 1988 roku ma torze Donington Park. Dokonał tego Davide Tardozzi. W sumie włoska marka ma na koncie 11. zwycięstw w WSBK – ostatnie odniesione w roku 2000, kiedy pożegnała się z tą kategorią. Jeśli chodzi o Moto2, Bimota stworzyła podwozie które wykorzystywane było w inauguracyjnym sezonie 2010, jednak zniknęło ono w roku 2011.

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
126 zapytań w 1,119 sek