Na Phillip Island w Australii, zakończyły się ostatnie przedsezonowe testy World Superbike Championship. Podczas dwudniowej sesji swoje czasy odnotowało 21 kierowców, a najszybszym z nich okazał się – wracający do pełni sił, Mistrz Świata z sezonu 2011 – Carlos Checa. Drugi rezultat uzyskał Marco Melandri, a trzeci Leon Camier – który najlepszy czas swojego okrążenia „wykręcił” w pierwszym dniu testów.
Pomimo absencji podczas testów, które odbyły się w zeszłym tygodniu, #7 – swoim dzisiejszym rezultatem, dał znać swoim konkurentom, że będzie liczył się w zbliżającym się wielkimi krokami sezonie. Zwycięzca czterech z ostatnich pięciu wyścigów na Phillip Island, był najszybszym kierowcą już podczas porannej sesji, kiedy to tor był jeszcze wilgotny, ale z każdą chwilą wysychał. Swoją dobrą dyspozycję potwierdził jeszcze podczas popołudniowej sesji, w której to uzyskał swój najlepszy rezultat.
Drugi wynik uzyskał #33, który podobnie jak „El Torro” w obydwu dzisiejszych sesjach plasował się na tej samej (drugiej) pozycji. Ostatecznie jego strata do lidera wyniosła 0,178sek. Trzecie miejsce w ogólnej tabeli czasów zajmuje Leon Camier z zespołu Crescent FIXI Suzuki. Warto jednak dodać, że swój najlepszy rezultat osiągnął podczas pierwszego dnia testów. W trakcie dzisiejszej, porannej sesji nie odnotował on żadnego czasu okrążenia, a w popołudniowej uzyskał 10 wynik.
Tuż za „podium” uplasował Tom Sykes, który nadal odczuwa skutki kontuzji nadgarstka. Jego dzisiejszy rezultat, który jest gorszy od najlepszego czasu #2 o zaledwie 0,018sek pokazuje jednak, że będzie się liczył podczas inauguracyjnej rundy sezonu 2013.
W dalszym ciągu pozytywnie zaskakuje forma włoskiego zawodnika z zespołu Red Devils Roma. Michel Fabrizio, który w tym sezonie dosiada Aprili RSV4, nie zwalnia tempa i nadal zajmuje miejsca w TOP5. Tuż za jego plecami znajduje się dwójka kierowców PATA Honda, z których nieco szybszym okazał się Jonathan Rea. Jednakże jego nowy zespołowy kolega uzyskał czas gorszy zaledwie o 0,04sek, co stawia Leona Haslama w gronie kierowców pretendujących do podium.
Kolejne trzy miejsca w tabeli czasów okupują kierowcy motocykli marki Aprilia. I tak, miejsce numer osiem przypadło fabrycznemu kierowcy – Eugenowi Laverty, dziewiąte kierowcy zespołu Althea Racing – Davide Giugliano, a czołową dziesiątkę zamyka drugi z kierowców fabrycznego zespołu – Sylvain Guintoli.
Łączne czasy dwóch dni testów:
1. Carlos Checa ESP Alstare Ducati 1199 R 1m 31.059s 2. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 31.237s 3. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 31.243s 4. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 31.261s 5. Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma Aprilia RSV4 1m 31.350s 6. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 31.356s 7. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 31.396s 8. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 1m 31.452s 9. Davide Giugliano ITA Althea Aprilia RSV4 1m 31.640s 10. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 1m 31.658s 11. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 32.044s 12. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 32.077s 13. Glenn Allerton AUS Next Gen BMW S1000RR 1m 32.159s 14. Jamie Stauffer AUS Honda Racing CBR1000RR 1m 32.231s 15. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 1m 32.625s 16. Ivan Clementi ITA HTM Racing BMW S1000RR 1m 32.789s 17. Vittorio IannuzzoITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR 1m 32.880s 18. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 32.964s 19. Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 33.447s 20. Max Neukirchner GER MR Ducati 1199 R 1m 33.541s 21. Ayrton Badovini ITA Alstare Ducati 1199 R 1m 33.686s
Wyniki drugiego dnia testów:
1. Carlos Checa ESP Alstare Ducati 1199 R 1m 31.059s 2. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 31.237s 3. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 31.261s 4. Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma Aprilia RSV4 1m 31.350s 5. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 31.356s 6. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 31.549s 7. Davide Giugliano ITA Althea Aprilia RSV4 1m 31.640s 8. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 1m 31.658s 9. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 1m 31.712s 10. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 31.814s 11. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 32.044s 12. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 32.102s 13. Glenn Allerton AUS Next Gen BMW S1000RR 1m 32.159s 14. Jamie Stauffer AUS Honda Racing CBR1000RR 1m 32.255s 15. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 1m 32.625s 16. Vittorio Iannuzzo ITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR 1m 32.880s 17. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 32.964s 18. Ivan Clementi ITA HTM Racing BMW S1000RR 1m 33.293s 19. Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 53.447s 20. Ayrton Badovini ITA Alstare Ducati 1199 R 1m 33.686s
do dziesiątego miejsca,wszyscy są w jednej sekundzie to będzie mega sezon
Checa is back! Ciekawe czy będzie lepiej niż w ubiegłym sezonie?
Ducati,BMW,Suzuki,Kawa,Aprilia,Honda , nie pamiętam kiedy ostatnio:) jeszcze tylko Yamy brak
Pięknie!!!!! Fantastyczny sezonie szykuje … Jeszcze 3 dni
W tym sezonie zawodników w MotoGP jest więcej niż w WSBK.
Jeszcze niedawno było to nie do pomyślenia!
Ale to wiadomo, że CRT – gdzie tak naprawdę jest paru dobrych zawodników, a reszta nie wiadomo jakim cudem dostali się do królewskiej klasy. Kto wie, może i w SBK zrobią coś na zwiększenie liczby zawodników, jak w MotoGP. ;D
DAJESZ DAJESZ MARCO !!! #33