Home / WSBK / Zespół tajemnicą sukcesu Johnny’ego Rea

Zespół tajemnicą sukcesu Johnny’ego Rea

Dwa tytuły Mistrza Świata, najlepsze czasy okrążeń w trakcie zimowych testów. Jonathan Rea, który znów dosiądzie swojego Kawasaki ZX-10RR zdaje się być murowanym kandydatem do zdobycia trzeciego z rzędu tytułu. Jednak Irlandczyk nie osiągnął tych sukcesów sam, a w pojedynkę również nie zdziała wiele.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wszystko zdaje się wyglądać banalnie kiedy Johnny na torze śmiga swoim Kawasaki. Truizmem jest również to, że jest bardzo szybki, czego z resztą dowodzi na tabeli czasów i w wygranych wyścigach. Imponującym jest również fakt, że Rea w czasie listopadowych testów w Jerez był szybszy od etatowych zawodników MotoGP.

Przywiązanie do szczegółów, tak znamienne dla wielu gwiazd sportów motorowych, nie jest jednak obecne u Jonathana. „Szczerze mówiąc, to nie mam żadnej dużej technicznej wiedzy o tym jak mechanicznie pracuje motocykl. Nie mam pojęcia jak pracuje zawieszenie i inne części. Wiem za to jak należy prowadzić motocykl, co powinienem odczuwać testując pojedyncze elementy dostarczane w czasie testów.”

„Dla mnie najważniejszym jest mój zespół, szczególnie mój szef mechaników Pere Riba, trzej mechanicy i mój inżynier od telemetrii. Mogę im absolutnie zaufać, że zareagują na moje uwagi i uczynią motocykl lepszym. Za każdym razem, kiedy wyjeżdżam na tor Kawasaki jest jeszcze lepsze. Nie chcę się jednak zagłębiać w technikalia i działanie motocykla. Mojemu zespołowi opisuję tylko odczucia na temat tego jak reaguje maszyna, co mi się w niej podoba i co wymaga poprawy. Do tego staram się być spokojny i dawać dokładne i wyczerpujące komentarze. Sam osobiście nie rozumiem nawet zasady działania silnika spalinowego.”

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: Crash.net, Motosport.com

AUTOR: Paweł Zglejc

Fan motocykli i wyścigów motocyklowych od 2006 roku dzięki takim zawodnikom jak Troy Bayliss, Nicky Hayden, Casey Stoner i James Toseland.

Komentarze: 1

  1. To tak naprawdę nic nowego, bo większość zawodników skupia się wyłącznie na jeździe – szkoda, że Honda nie pozwolila Johnny’emu na starty w MotoGP, bo wierzę, że jeździłby w czołówce, co pokazały jego dwa wyścigi w Repsol Hondzie, gdy został ściągnięty „na już” w ramach zastępstwa :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
155 zapytań w 1,328 sek