Nieudany początek sezonu w wykonaniu Kawasaki sprawił, że w zespole tym myśli się już, jak przerwać dominację Ducati i Alvaro Bautisty – jeśli nie w tym sezonie, to w następnym. Dyrektor wyścigowy tej ekipy, Ichiro Yoda, powiedział, że już niedługo Kawasaki może zbudować supermotocykl w stylu, w jakim zrobiło to Ducati, prezentując nowe Panigale V4.
Maszyna ta dysponuje wyższymi obrotami, co wynika z parametrów, jakie mają silniki egzemplarzy homologowanych. Przypomnijmy, że aby motocykl mógł być wykorzystywany w World Superbike, musi powstać przynajmniej jego 500 sztuk z przeznaczeniem na rynek.
„Dogonienie Ducati w tym sezonie jest trudne. Ich silnik pochodzi z MotoGP, cały pakiet jest z MotoGP. To motocykl MotoGP, z oponami Pirelli. Nawet jeśli moglibyśmy użyć nowych części z puli koncesji, mielibyśmy ograniczenia. Nawet z takimi homologowanymi, koncesjonowanymi częściami, nie moglibyśmy dobić do poziomu Ducati. Nie mielibyśmy takiej szybkości jak oni.” – powiedział Ichiro Yoda.
Czy zatem Kawasaki myśli o nowej maszynie? „Jest to jakieś rozwiązanie. Musimy stać się bardziej konkurencyjni i pomyśleć o motocyklu jak z MotoGP. Ekstremalnym motocyklu, który zostałby wyprodukowany w ograniczonej liczbowo serii. Dla takiej firmy jak Kawasaki byłoby łatwe zbudowanie 500 takich motocykli. Ale mam wątpliwości, co do tego kierunku. To właściwa droga czy nie? W 2015 roku koszty zostały zredukowane, zatem osiągi się zmniejszyły.” – dodał.
„Z sezonu 2014 na 2015 silniki czterocylindrowe stały się słabsze o około 20KM, podczas gdy Ducati ze swoim dwucylindrowcem miało te same osiągi. Mamy wiele doświadczenia z MotoGP z mocnymi, czterocylindrowymi silnikami, to dla nas łatwe. W Kawasaki uważamy, że jeśli Ducati będzie za rok wciąż miało ten sam motocykl, to my również potrzebujemy takiej maszyny. Nie jesteśmy w mistrzostwach tylko dla samej obecności. Jeśli dostarczymy motocykl oparty na takiej samej koncepcji, możemy pokonać Bautistę i Ducati.” – zakończył Yoda.
Źródło: cyclenews.com, speedweek.com
Ja jak na razie widzę dominacje jedynie Bautisty a nie motocykla Ducati
Ogólnie patrząc na wyniki to Kawasaki też nie jest najszybszym motocyklem bo tam różnice robi tylko Rea. I tutaj Yamaha jest moim zdaniem w tym momencie najlepszym motocyklem bo zarówno MVDM oraz Lowes sa przed Davisem i Haslamem Zawodnicy Grt też są wysoko. Natomiast BMW może niedługo być rakietą (jak wprowadza nowy silnik) .I to może być tylko zagrywka marketingowa mająca na celu promocja nowego motocykla
Fajnie:)może do Yamahy przejdzie za rok lub dwa Adrea Iannone i Yamaha tez będzie mieć swojego asa;)
kawasaki miałczy zę to i tamto z moto gp.To jest własnie efekt nieuczestniczenia w tworzeniu motocykli klasy moto gp i potem pozostaje sie z prawdziwą technologią na bakier.
Rea się nie rozwijał przez ostatnie lata. Miał najlepszy sprzęt i teraz dostaje łomot. Kawasaki ma równie dobry sprzęt. Cal by spokojnie walczył o wygrane ;)