Ostatni raz o czeskim zespole słyszeliśmy pod koniec listopada, kiedy to zespół planował powrócić do światowej serii na sezon 2013. Po wielu wzlotach i chyba jeszcze większych upadkach w sezonie 2012 (rozstanie się z Sylvainem Guintoli, Jakubem Smyrzem i Maximem Berger), zespół związał się z Brettem McCormick. z którym miał rozpocząć starty w sezonie 2013 na motocyklach BMW.
Teraz jednak – jak donosi najświeższa plotka – zespół Mario Bertucciego ma przystąpić do sezonu bez poprzedniego tytularnego sponsora, jakim była firma Effenbert. Tak więc nazwa zespołu jaką być może zobaczymy na pit lane to BMW Liberty Racing.
Kolejną istotną zmianą w zespole, miała by być zmiana kierowcy. Młodego Kanadyjczyka – z którym zespół jeszcze w listopadzie wiązał nadzieje, miałby zastąpić doświadczony Lorenzo Lanzi. 31 – letniego Włocha mogliśmy już obserwować na maszynie firmowanej przez Liberty Racing jeszcze w ubiegłym sezonie, kiedy to podczas rund na Nurburgring i Portimao zastępował Jakuba Smyrza.
Trzecią istotną zmianą jest zmiana motocykli. Otóż zespół planował przejęcie motocykli z zespołu BMW Italia, jednak teraz, najprawdopodobniej będą to motocykle BMW S1000RR, które jeździły w ubiegłym sezonie we włoskiej serii mistrzostw.
No i ostatnia informacja, która dotyczy prawdopodobnych startów czeskiego zespołu w sezonie 2013, dotyczy obecności na poszczególnych rundach. Nie jest jeszcze dokładnie wyjaśnione, czy zespół będzie startował we wszystkich rundach, czy tylko w „europejskiej części” mistrzostw. Na pewno jednak – jeśli tylko zespół przystąpi do sezonu, rozpocznie go od drugiej rundy, a więc 14 kwietnia na torze Motorland Aragon.
Czy te informacje się potwierdzą? O tym dowiemy się dopiero w późniejszym terminie.
źródło: speedweek.de
im więcej teamów tym lepiej. Powodzenia!