Home / WSBK / Michel Fabrizio partnerem Baylissa w Xerox Ducati

Michel Fabrizio partnerem Baylissa w Xerox Ducati

Urodzony w Rzymie, mający w przyszłym tygodniu obchodzić swoje 23-ie urodziny Włoch, Michel Fabrizio w przyszłym sezonie zasiądzie na fabrycznym motocyklu Ducati. Zastąpi on w zespole Xerox Ducati swego rodaka Lorenzo Lanziego. Partnerem Michela będzieUrodzony w Rzymie, mający w przyszłym tygodniu obchodzić swoje 23-ie urodziny Włoch, Michel Fabrizio w przyszłym sezonie zasiądzie na fabrycznym motocyklu Ducati. Zastąpi on w zespole Xerox Ducati swego rodaka Lorenzo Lanziego. Partnerem Michela będzie Troy Bayliss, którego obowiązuje kontrakt do końca sezonu 2008.

Jestem doprawdy szczęśliwy-zadeklarował Michel. Mam nadzieję, że zrobię dobre wrażeń na zespole, a także mam nadzieję znaleźć miejsce w sercu każdego fana Ducati na całym świecie. Decyzję podjąłem będąc na wakacjach w sierpniu. Otrzymałęm telefon od Davide Tardozii, który powiedział, że jest możliwość ścigania się w zespole Ducati, to była dla mnie wielka przyjemność. To wielkie zobowiązanie, będziemy mieli nowy motocykl i mam zamiar pracować naprawdę ciężko. Wiem, że mamy dostępnych 12 dni testowych i będę obecny na większości z nich ponieważ czym prędzej chcę poznać motocykl i rozpocząć docieranie się z nowym zespołem. Moje pierwsze wystąpienie nastąpi na pewno po 30 września, kiedy skończy się mój kontrakt z Hondą, listopadowe testy powinny dojść do skutku. Mój partner z zespoły Troy Bayliss jest jedyną rzeczą, której się nie boję ponieważ Troy to świetny facet i doskonały kierowca, myślę więc, że mogę się od niego sporo nauczyć. Nie mogę się już doczekać startu tej przygody!

Michel rozpoczął ściganie w roku 1999 w wieku 15 lat w pucharze Hondy I wskoczył w nim na podium już po dwóch wyścigach. Następnych kilka lat to seria zwycięstw i pucharów w Copa Italia(2000), Challenge Aprilis, Supercampione i Sport Production(2001). W roku 2002 po raz pierwszy pojawił się na arenie międzynarodowej gdy dosiadł Gilery w klasie 125cc. Rezultaty były jednak rozczarowujące. Alstare Racing zaoferowało Fabrizio szansę ścigania się w serii Superstock. Michel odpłacił się zespołowi zdobywając tytuł w roku 2003 wieku lat 19-u.

W roku 2004 Michel ponownie wrócił na scenę światowego ścigania. Tym razem był to zespół WCM w kategorii MotoGP. Kolejnego roku Włoch zanotował kilka świetnych rezultatów w klasie Supersport z zespołem Megabike Honda. Sezon 2006 to próba wypłynięcia na szeroką wodę w najwyższej klasie wyścigowej motocykli produkcyjnych. Wraz z zespołem DFX Honda Corse Fabrizio zanotował kilka razy podium, najsłynniejsze te uzyskane w Brnie w roku 2006.

Kierownik Projektu Superbike Ducati Corse, Davide Tardozii: Chcemy ciepło przywitać Michela, który jest niezwykle utalentowanym młodym kierowcą. Wg nas nie pokazał on dotychczas swego pełnego potencjału. Sezon 2008 będzie dla niego niezwykle istotnym, pierwszy raz będzie miał możliwość ścigania się w pełni fabrycznym zespole. Wszyscy z nas chcieliby podziękować Lorenzo Lanziemu za oddanie jakie zademonstrował w ostatnich latach swemu zespołowi. Dzięki swej niezwykłej popularności Lorenzo jeszcze dodatkowo zwiększył liczbę tifosich jakich posiada fabryka Ducati.

Źródło: informacja prasowa Ducati

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
138 zapytań w 1,183 sek