Home / Slider / OFICJALNIE: Honda całkowicie zmienia skład w WSBK

OFICJALNIE: Honda całkowicie zmienia skład w WSBK

HRC ogłosiło dzisiaj, że skład fabrycznej ekipy na przyszły rok w World Superbike został skompletowany. I jest to zmiana naprawdę ogromna, bowiem z dwóch zawodników o dużym doświadczeniu na “dużych” motocyklach nastąpi przesiadka na dwóch debiutantów w stawce, z czego jeden jeździł do tej pory maszyną mniejszej pojemności.

Leon Haslam i Alvaro Bautista żegnają się z Hondą. Hiszpan wraca do Ducati, gdzie zastąpi Scotta Reddinga, tymczasem Leon Haslam nie ma jeszcze zagwarantowanej przyszłości. Być może Brytyjczyk wróci do lokalnego cyklu BSB, gdzie startował już z niemałymi sukcesami.

Kliknij, aby pominąć reklamy

W ich miejsce Honda angażuje Ikera Lecuonę, który dokańcza właśnie swój drugi sezon w MotoGP. Hiszpan nie ma wielkich osiągnięć. Jego najlepsza pozycja do 6. miejsce w tegorocznym GP Austrii. Poza tym w Moto2 dwukrotnie stał na podium

Xavi Vierge już siódmy sezon jeździ w Moto2. W tym czasie czterokrotnie stanął na podium. Nie wygrał jednak żadnego z tych wyścigów. W tym sezonie odmówił Yamasze startu w MotoGP z dziką kartą, uznając, że taki pojedynczy występ może mu bardziej zaszkodzić niż pomóc w karierze.

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 17

  1. nie wiem czy to będzie rokujący skład…Lecuona nic w motogp nie pokazał…

  2. gdyby to był team satelicki z dobrym motocyklem to tak ale Honda potrzebuje doświadczonego zawodnika z WSBK albo Motogp.

    Im chyba na prawdę nie zależy na tej serii…

  3. Wiadomo o tym od ponad 2 miesięcy

  4. “zatrudnijmy kogo się da i jakoś to będzie…” z takim podejściem mam wrażenie odbył się ten transfer, Lecuone jeszcze rozumiem bo przyszłościowy z potencjałem i w dodatku już z bezcennym doświadczeniem z MotoGP ale kto będzie rozwijał ten projekt? Mieli w czym wybierać, chociażby Sykes…

  5. Najwidoczniej projekt jest w pelni rozwiniety :D tylko kierowcy byli nie tacy jak trza :D

    • hah, no tak racja… lubię te markę ale ich buta pozostaje chyba niezmienna od czasów sukcesów Rossiego w Repsolu

      • Nie wiem czy to buta czy bardziej filozofia. Dla nich robienie rzeczy po swojemu jest najważniejsze. Tak chociażby było z ich projektem V4 500cc, bo zaczęli beznadziejnie i mocno odstawali, ale koniec końców trzymali się swojego pomysłu i dobrze na tym wyszli.
        Teraz też, wielkich sukcesów w WSBK nie ma, ale robią rzeczy po swojemu i chyba jako jedyni z producentów z serii nie korzystają z pomocy innego zespołu do prowadzenia projektu.
        Pomysł wrzucenia dwóch debiutantów wydaje się mieć mało sensu, ale z drugiej strony co ryzykują?

        • Oni niewiele. Zawodnicy o wiele więcej. Będę zdziwiony, jeśli to wypali. Na pewno nie należy się spodziewać momentalnego wystrzału, nieznajomość połowy torów i kiepski sprzęt na to nie pozwolą. Co później, nie wiem. Iker potencjał na zamieszanie w tej serii z pewnością ma.

          • Lecuonie przyda się zmiana środowiska, a kariera Vierge stoi w miejscu.
            Vierge przepadła okazja wejścia do MotoGp na miejsce po Folgerze i od tego czasu nic spektakularnego nie osiągnął, a kolejni zawodnicy wchodzą do Moto2 i notują lepsze wyniki od niego.
            Lecuona przejdzie do paddocku, gdzie nie wpadnie na kogoś z KTM, więc to powinno wpłynąć pozytywnie na jego samopoczucie.

        • Fidell, a Kawasaki Twoim zdaniem korzysta z pomocy innych zespołów?

          z tego co widzę, to prywatne, zeszłoroczne maszyny mają pozostali zawodnicy

          • Projekt Kawasaki ogarnia logistycznie i organizacyjne, hiszpański Provec.
            Coś na zasadzie Aprilia Gresini.
            Podobnie jak BMW -SMR, Yamaha – Crescent, Ducati – Feel Racing.

        • Na pewno na owiewkach pojawi się kilku nowych sponsorów ;)

  6. ciąg dalszy bo nie mogę edytować :

    …. wtedy też za ich sukcesem stał przede wszystkim ich sprzęt, nie sam Rossi

  7. Ciekawe, co z tego wyjdzie. Lecuona i Vierge to zawodnicy na poziom WSBK, a nie MotoGP. W Moto2 ich dalsze starty mijają się z celem. Oby się tam odnaleźli. Navarro także powinien się nad tym ruchem zastanowić. ;)

  8. Czasami sprzęt nie jest idealny ale jak trafią z zawodnikiem który się zgra z maszyną to może być ciekawie. Kiedy Bautista wsiadł na Ducati, inne ducaty były z tyłu. Przegrał sam że sobą wtedy.

  9. ciekawie zapowiada się też WSSP, Bayliss na Ducati 😉 może zacznę oglądać bo wydaje się, że będzie to w końcu wyglądało jak Mistrzostwa Świata, a nie puchar Yamahy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
184 zapytań w 0,610 sek