Home / WSBK / Pierwszy dzień w Katarze – debiut Ducati 1098

Pierwszy dzień w Katarze – debiut Ducati 1098

Katar jest pierwszym przystankiem podczas operacji — sezon 2008. Czołowe zespoły klasy Superbike rozpoczęły przygotowania do nowego sezonu na torze Losail. Po niemałych przetasowaniach kadrowych zespołu mierzyły swe siły podczas pierwszego dnia teKatar jest pierwszym przystankiem podczas operacji — sezon 2008. Czołowe zespoły klasy Superbike rozpoczęły przygotowania do nowego sezonu na torze Losail. Po niemałych przetasowaniach kadrowych zespołu mierzyły swe siły podczas pierwszego dnia testów.

Warunki panujące nad torem były tylko częściowo sprzyjające(temperatura 25’C). Zawodnicy mogli narzekać na silne podmuchy wiatru, które o tej porze nie są w Katarze niczym niezwykłym. Pierwszego dnia najlepsze czasy uzyskali zawodnicy Yamahy. Najszybszy był Troy Corser(1’59.6), za nim na tablicy wyników znalazł się wicemistrz świata, Noriyuki Haga(2.00.1), obaj Yamaha Motor Italia.

Zawodnicy spod znaku „Y” nie byli jednak dzisiaj w centrum uwagi. Oczy wszystkich zwrócone były na zespół Ducati. Swoje pierwsze przetarcia na torze zbierało nowe dziecko fabryki z Bolonii, Ducati 1098. Swój debiut zarówno na Ducati 1098 jak i w zespole Xeroxa zanotował Włoch Michel Fabrizio. Jak można się było domyślić lepsze od niego czasy póki co notował Troy Bayliss, który miał możliwość wcześniejszego testowania tejże maszyny. Dobrze było wrócić na motocykl po sześciu czy siedmiu tygodniach, jesteśmy szczęśliwi z pierwszego dnia testów – stwierdził Troy. Tor nie jest zły, chociaż jest trochę zakurzony i jest wietrznie, jednak wieczorem było już w porządku. Tak naprawdę nie śpieszymy się z nowym motocyklem, szukamy dobrych ustawień bazowych i jak na razie jestem całkiem zadowolony z czasu 2’00.6 jaki uzyskałem na oponach wyścigowych. F08 jest zupełnie inny do poprzedniego 999, zupełnie inaczej reaguję i nadal szukamy kierunku, w którym najlepiej podążać w ustawieniach.

Michel Fabrizio zaliczył upadek, lecz jest dobrej myśli przed kolejnymi dniami testów: Mój debiut na 1098 wyszedł całkiem nieźle, poza tym małym upadkiem! – rozpoczął Michel. Podoba mi się ten motocykl, niemal natychmiast poczułem się na nim dobrze. Za każdym razem, kiedy rano wyjeżdżałem z boksu, poprawiałem się co jest dobrym znakiem. Po południu mój czas nie uległ zmianie w porównaniu z tym porannym, ale to przez to, że zmienialiśmy tylni amortyzator. Jest jeszcze kilka dni, więc mam nadzieję, że się jeszcze poprawię. – zakończył Włoch.

Zespół Alstere Suzuki testował w Katarze w dwuosobowym składzie. Etatowy kierowca Yukio Kagayama(2’01.9), oraz nowa twarz w zespole Fonsi Nieto(2’01.0) rozpoczęli testy z pozytywnym nastawieniem: Jestem zadowolony z przebiegu dzisiejszego dnia, spędziłem czas ucząc się motocykla i zapoznając się z zespołem. Są świetną paczką, z którymi się dobrze pracuje. Rozpoczęliśmy dzień dokładnie z takim motocyklem jaki zakończył sezon 2007, zrobiliśmy krok na przód dziś rano. Po południu zrobiliśmy kilka zmian(wydech i podwozie) i już nie czułem się na motocyklu zbyt dobrze. Przejrzymy więc dzisiaj wieczorem dane i zadecydujemy od czego zaczniemy jutro. Jedna rzecz, która mnie dziś podekscytowała to fakt, że mogłem kogoś(Haga) wyprzedzić na prostej. To prawdopodobnie pierwszy raz od trzech lat, kiedy mogłem uczynić coś takiego i bardzo mnie to uszczęśliwiło. Dziś było bardzo wietrznie, mam nadzieję, że jutro będzie trochę lepiej co pomoże w kontynuowaniu pracy.

Yukio Kagayama po odniesionej kontuzji końcem sezonu doszedł już do niezłej kondycji i był wstanie dzisiaj wykonać sporą liczbę okrążeń: Dziś jestem szczęśliwy, gdyż był to bardziej test dla mojego ciała niż dla motocykla. Muszę powiedzieć, że z moim ciałem wszystko OK, po 55 okrążeniach nie czułem żadnego bólu. Dziś było bardzo wietrznie, co jest dobrym sprawdzianem dla sterowności motocykla. Było także dużo kurzu więc podchodziłem do jazdy ostrożnie — nie chciałem zaliczyć upadku. Kiedy spróbowaliśmy po południu nowego wydechu, czucie motocykla zmieniło się, będziemy musieli wykonać kilku dostrojeń aby motocykl pracował w taki sposób w jaki my sobie tego życzymy. Testowaliśmy także kilka nowy opon, takich których nie mieliśmy czasu spróbować ani używać w czasie sezonu — niektóre są dobre niektóre nie. Jutro będziemy kontynuować pracę, zobaczymy ci się będzie działo.

Max Neukirchner(Alstare Suzuki) nie brał udziału w testach, gdyż tak zostało wcześniej postanowione, że z każdego zespołu mogą występować tylko dwaj kierowcy.

Zespół Ten Kate Honda w dniu dzisiejszym wystawił do testów tylko jednego kierowcę, Był nim Turek Kenan Sofuoglu, który używał motocykla jeszcze w specyfikacji 2007. Carlos Checa oraz Ryuichi Kiyonari pojawią się na torze w piątek. Nowy model Hondy CBR1000 będzie dostępny dopiero na początku stycznia.

Wśród kierowców klasy Supersport najszybszy był Broc Parkes dosiadający Yamahy. Większe zainteresowanie wśród obserwatorów wzbudził jednak zupełnie nowy fabryczny zespół. Triumph i jego Daytona 675 przeprowadzili pierwsze testy nowego motocykla. Zespół dowodzony przez Stefano Caracchiego zatrudnił u siebie młodego, dobrze rokującego Paula Younga, oraz weterana wyścigów wszelakich, mistrza uślizgów, Australijczyka Garego McCoya.

Dzisiejsze czasy:

1. Corser (Yamaha) 1’59.6s;
2. Haga (Yamaha) 2’00.1s;
3. Bayliss (Ducati Xerox) 2’00.6s;
4. Nieto (Suzuki) 2’01.0s;
5. Fabrizio (Ducati Xerox) 2’01.6s;
6. Kagayama (Suzuki) 2’01.9s;
7. Sofuoglu (Honda) 2m02.2s.

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
126 zapytań w 1,136 sek