Home / Slider / Pirelli dostawcą opon w WSBK aż do 2023 roku

Pirelli dostawcą opon w WSBK aż do 2023 roku

Dzięki przedłużeniu współpracy z Dorna WSBK Organisation o kolejne trzy lata, partnerstwo rozpoczęte pomiędzy Pirelli a organizacją będzie świętował swoje dwudziestolecie w świecie motorsportu.

Od 2020 r. we wszystkich klasach WorldSBK Championship będą stosowane opony typu DIABLO™ Superbike. Jest to odpowiedź wobec ewolucji supersportów, a także potwierdzenie roli Pirelli jako wiodącego producenta opon na międzynarodowej scenie wyścigowej.

W kategorii WorldSBK nowym wzorcem stają się większe rozmiary opon, a także tylne 190/60 dla WorldSSP. Ponadto przejście na gładkie opony będzie również stopniowo obejmować mistrzostwa krajowe, także wspierane przez Pirelli. Opcja SCX wejdzie w zakres i będzie również dostępna na rynku.

Mediolan (Włochy), 28 października 2019 r. – Pirelli została potwierdzona przez organizację Dorna WorldSBK jako oficjalny dostawca opon dla wszystkich klas Mistrzostw Świata MOTUL FIM Superbike do sezonu 2023 włącznie.

Włoska firma oponiarska, w porozumieniu z promotorem i organizatorem serii produkcyjnej oraz z Międzynarodową Federacją Motocyklową FIM, zgodnie z warunkami umowy przedłużyła na kolejne trzy sezony bieżącą umowę na dostawę wygasającą w 2020 roku.

W porozumieniu z organizacją Dorna WSBK i FIM, Pirelli ogłasza również, że od 2020 roku we wszystkich klasach WorldSBK Championship będą używane wyłącznie gładkie opony DIABLO ™ Superbike.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Oznacza to, że od następnego sezonu klasy WorldSSP i WorldSSP300 oraz nowej serii Pucharu Europy Yamaha R3 bLU cRU, będzie stosowany najlepszy produkt z gamy Pirelli, zastępując do tej pory stosowany bieżnik DIABLO ™ Supercorsa S.C. oraz wykorzystując jej maksymalną technologię i wydajność.

Roberto Righi, wiceprezes wykonawczy ds. wymiany handlowej, Moto & Velo i region Emea dla Pirelli, skomentował przedłużenie umowy: „Motorsport jest historycznie ważną częścią DNA naszej firmy, a wieloletnia współpraca pomiędzy Pirelli a FIM Superbike World Championship bez wątpienia stanowi dowód potwierdzający liczne sukcesy w tej dziedzinie. To przedłużenie umowy zapewnia ciągłość realizacji naszej strategii firmy, która w ostatnich latach pozwoliła Pirelli stać się absolutnym punktem odniesienia w segmencie wyścigów, opon supersportowych i nie tylko. Ta współpraca z Pirelli sprawi, że razem będziemy mogli nadal oferować i rozwijać światowej klasy serię, spełniającą oczekiwania zawodników, zespołów i oczywiście producentów motocykli, którzy, podobnie jak Pirelli, wciąż będą korzystać z doskonałej platformy do rozwoju i promocji swoich produktów.”

 

Marc Saurina, dyrektor wykonawczy ds. handlowych, marketingu i mediów organizacji Dorna WSBK, komentuje: „Obecność na pokładzie Pirelli do 2023 roku to dla nas kamień milowy. Jest to także dowód na to, że współpraca z najdłużej działającym i wyłącznym dostawcą opon to silna i solidna relacja. W 2023 roku przypada 20. rocznica tego udanego partnerstwa. Zaopatrzenie całego padoku WorldSBK w opony Pirelli i dalszy rozwój w czołówce technologii opon, jest naprawdę czymś, co jest dla nas wszystkim powodem do radości. Już teraz nie mogę się doczekać naszej dalszej współpracy.”

Rozpoczęte w 2004 roku partnerstwo techniczne pomiędzy Pirelli a organizacją zostało początkowo zaprojektowane w celu ograniczenia całkowitych kosztów prowadzenia mistrzostw. Następnie także w porozumieniu z organizatorem, zespołami i kierowcami stało się pierwszą formułą dostawy opon na wyłączność w historii najlepszych wyścigów samochodowych.

Teraz, po prawie dwudziestu latach, takie rozwiązanie okazało się zwycięskim wyborem. Niezależnie od liczby kółek, Pirelli oferuje wszystkim zawodnikom i drużynom identyczną ofertę opon, a tym samym uczciwą konkurencję.

Od początku zaangażowania w Mistrzostwa Świata, Pirelli nie ograniczyła się jedynie do pełnienia roli dostawcy opon, ale była aktywnym partnerem wydarzeń, co jest wpisane w DNA marki. Zamiast prototypowych rozwiązań marka decydowała się na dostarczanie standardowych opon, dostępnych na rynku. I chociaż pozostaje wierna tej filozofii, to Pirelli nadal wprowadza innowacje technologiczne i nową generację opon wyścigowych używanych na całym świecie. W 2013 roku, po raz pierwszy w historii, Pirelli porzuciła 16,5-calowe opony na rzecz nowych 17-calowych, powszechnie używanych przez motocyklistów drogowych. W 2018 roku rozpoczął się proces zmiany domyślnych parametrów opon od przejścia na większe rozmiary – 125/70 z przodu i 200/65 z tyłu – które od przyszłego roku staną się standardowymi rozmiarami klasy WorldSBK.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wybór lidera trendów i znawcy potrzeb rynkowych, jakim jest Pirelli, jest realizowany poprzez zastosowanie gładkich opon w seriach WorldSSP i WorldSSP300 oraz nowym Pucharze Europy Yamaha R3 bLU cRU. Realizacja strategii marki zapewnia ewolucję nowoczesnych maszyn supersportowych o średniej i małej pojemności.

Następnie celem Pirelli jest stopniowe zaangażowanie krajowych mistrzostw poprzez oferowanie tego samego produktu, używanego podczas Mistrzostw Świata.

Gładkie opony są w rzeczywistości nie tylko w stanie zagwarantować lepszą wydajność niż opony z bieżnikiem. Pozwalają także na wykorzystanie pełnego potencjału swoich maszyn, stając się również nowym punktem odniesienia dla wszystkich motocyklistów i amatorów wyścigów, którzy lubią używać własnego motocykla na torze podczas tzw. track days.

W klasie WorldSBK wszystkie tylne opony będą miały rozmiary 200/65, z przodu zaś 125/70. Zgodnie z przepisami zawodnicy będą mogli używać maksymalnie 11 kompletów z przodu i 13 z tyłu w ciągu całego wyścigu.

W kategorii WorldSSP, oprócz przejścia z opon bieżnikowych na gładkie, zawodnicy będą mogli liczyć na nowy tylny rozmiar 190/60.

Zmiana tylnego rozmiaru była wpisana w zmianę modeli wyczynowych. Ponadto zawodnicy będą mogli wykorzystać maksymalnie 8 z przodu i 9 z tyłu podczas weekendu wyścigowego. Co więcej we wszystkich wyścigach będą stosowane dwie alternatywy dla przodu, standardowe SC1 i SC2, i dwie dla tyłu, standardowe SC0 i SC1.

W WorldSSP300 przejście na slicki nie wpłynie na liczbę dostępnych opon dla zawodników: 3 z przodu i tyle samo z tyłu. Również mieszanki i rozmiary pozostaną niezmienione: 110/70 w mieszance SC1 z przodu i 140/70 w SC1 lub SC2 (w zależności od toru) z tyłu.

Wreszcie, przyjmując liczne prośby konsumentów, zawodników i organizatorów mistrzostw na całym świecie, Pirelli zdecydowała, że tylne rozwiązanie SCX, wprowadzone w tym roku tylko w Mistrzostwach Świata Superbike MOTUL FIM jako dodatkowa opcja przedkwalifikacyjna do wykorzystania podczas Superpole® oraz wyścigów, stanie się częścią gamy DIABLO™ Superbike. Będzie dostępna dla wszystkich mistrzostw, zawodników zawodowych i amatorów, którzy będą chcieli z niego korzystać.

„Jako część Pirelli śledzę te mistrzostwa od początku naszej przygody jako wyłącznego dostawcy opon dla wszystkich klas” – powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. działalności sportowej w dziale motocykli Pirelli. – Jestem zadowolony z przedłużenia współpracy, które umożliwi kontynuację pracy nad oferowaniem zawodnikom, a także wszystkim motocyklistom na świecie, najlepszych osiągów, jakie można znaleźć w oponach motocyklowych. Od przyszłego roku, wraz z przejściem na gładkie opony dla wszystkich klas, doświadczymy dalszych, znaczących popraw wydajności. W szczególności klasa WorldSSP z pewnością skorzysta na zmianach profilu przedniego, mieszanek i struktury, podczas gdy nowy rozmiar tyłu 190/60 podniesie klasę do osiągów superbike’ów sprzed kilku lat. Jeśli chodzi o WorldSSP300, zastosowanie gładkich opon pomoże nie wywoływać „degradacji” w historycznie chłodniejszych porannych sesjach, również dzięki opracowaniu dedykowanej tylnej mieszanki SC2, która będzie alternatywą dla SC1”.

Przedłużenie kontraktu w roli jedynego dostawcy opon na Mistrzostwa Świata MOTUL FIM Superbike stanowi integralną część zaangażowania Pirelli w świat wyścigów. Pirelli jest wyłącznym dostawcą opon FIA Formula One World Championship® od 2010 roku i bierze udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata, FIM Motocross World Championship, FIM Endurance World Championship oraz we wszystkich najbardziej prestiżowych zawodach motorowych dla pojazdów dwu- i czterokołowych, a także w licznych mistrzostwach krajowych. Dla motocykli są to British Superbike Championship, CIV (Mistrzostwa Włoch), Superbike IDM (Mistrzostwa Niemiec), FSBK (Mistrzostwa Francji) i Brazylijskie Mistrzostwa Superbike.

Źródło: inf. prasowa

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
113 zapytań w 0,443 sek