Home / WSBK / Pirelli stawia na standardowe opony w ostatniej rundzie mistrzostw WSBK

Pirelli stawia na standardowe opony w ostatniej rundzie mistrzostw WSBK

Losail będzie miejscem ostatniego wyzwania w drodze do tytułu WorldSSP pomiędzy zawodnikami Yamahy – Krummenacherem, Caricasulo i Cluzelem. Natomiast Kawasaki i Ducati zawalczą o tytuł Mistrzów Świata WorldSBK
w kategorii producentów. Ponadto, zapowiada się emocjonujący debiut na torze w katarze dla WorldSSP300.

Doha (Katar), 21 października 2019 r. – Od czwartku do soboty (24-26 października 2019 roku), w katarskim Doha, Losail Circuit Sports Club będzie gospodarzem ostatniej rundy mistrzostw świata MOTUL FIM Superbike.

W tej rundzie, która jak zwykle odbywa się w nocy i której program został przyspieszony o jeden dzień ze względów religijnych, Pirelli postawiło prawie wyłącznie na standardowe opony we wszystkich klasach.

W tym roku na katarskim torze odbędzie się także pierwsza pozaeuropejska runda mistrzostw świata FIM Supersport 300, ale ze względu na fakt, że tytuł mistrzowski został już zdobyty – podobnie jak w WorldSBK, wszystkie oczy będą skierowane na kategorię 600, w której trzej kierowcy Yamahy tj. Randy Krummenacher, Federico Caricasulo i Jules Cluzel będą walczyć o tytuł mistrza świata.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Szwajcarski jeździec prowadzi w tabeli z 202 punktami, ale w dwóch ostatnich wyścigach miał niewiele szczęścia, zyskując tylko 9 punktów na korzyść swojego kolegi z zespołu z BARDAHL Evan Bros WorldSSP Team. Włocha Caricasulo, który ma teraz zaledwie 8 punktów straty – zebrał do tej pory 194 punkty. Daleko z tyłu,
z wynikiem 180 punktów jest Francuz z zespołu GMT94 YAMAHA, który w ostatnich kilku wyścigach wykazał większą inicjatywę z szóstym miejscem zdobytym we Francji
i pierwszym miejscem w Argentynie.

Mimo, że tytuły mistrzowskie zostały już rozdzielone w klasach WorldSBK i WorldSSP300, w pierwszej z nich kwestia tytułu w kategorii producenta zostaje otwarta. Obecnie prowadzi Kawasaki z 611 punktami i 37 punktami przewagi nad Ducati. Nadal do zgarnięcia są aż 62 punkty, więc tytuł może przypaść każdemu.
W klasie 600 mistrzostwo producentów padło łupem Yamahy, natomiast w klasie 300 najlepsze okazało się Kawasaki.

Zainaugurowany w 2004 roku Losail Circuit Sports Club znajduje się kilka kilometrów od stolicy Kataru i wyróżnia się przede wszystkim innowacyjnym systemem oświetlenia, który umożliwia nocne wyścigi w niemal całkowitej jasności, jak w ciągu dnia.

Pomimo strategicznie rozmieszczonej sztucznej trawy na obwodzie, która nie dopuszcza do nanoszenia piasku z pustyni przez wiatr, zwykle podczas pierwszych sesji, opony stawiane są tu przed trudnym zadaniem. Muszą bowiem poradzić sobie z brudnym asfaltem i ograniczoną przyczepnością.

Właśnie w celu oczyszczenia toru, w pierwszych sesjach kierowcy prawdopodobnie będą musieli jeździć spokojnie, aby lepiej kontrolować zużycie opon.

Aby prawidłowo ustawić trajektorie na szybkich zakrętach, tor ten wymaga kompromisu pomiędzy stabilnością przodu podczas wymagających hamowań, a dobrym poziomem przyczepności tyłu. Z przodu potrzebna jest opona odporna na deformacje wynikające z pochłaniania dużej mocy gromadzącej się podczas hamowania. Z tyłu kierowcy muszą mieć zapewnioną odpowiednią przyczepność, co gwarantują miękkie opony.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Rozwiązania dla klas WorldSBK i WorldSSP:
Pirelli przywiezie do Losail 2 667 opon, aby zaspokoić potrzeby wszystkich trzech klas w Mistrzostwach. W tej rundzie Pirelli postanowiła polegać prawie wyłącznie na standardowych oponach.

W klasie WorldSBK Pirelli potwierdza rozwiązania widoczne już w akcji w ostatnich rundach, naturalnie wspomagane przez opcje na pośrednie i w pełni mokre warunki. W przypadku przodu potwierdzono dwie opcje w większym rozmiarze 125/70: standardowe SC1 miękkie i model rozwojowy SC2 X1071 w średniej mieszance, które były używane we wszystkich rundach tego sezonu.

Jeśli chodzi o tył, do standardowego SC0 w rozmiarze 200/65 dołączone zostanie pionierskie rozwiązanie Y0446, które zadebiutowało na Imoli i zostało również zabrane do Misano, Donington, Laguna Seca i San Juan Villicum. Ta druga opcja ma taką samą strukturę jak standardowy SC0, ale mieszankę bardziej zorientowaną na wydajność w przypadku szczególnie wysokich temperatur asfaltu. Trzecią i ostatnią alternatywą dla tyłu jest rozwiązanie SCX, które – jak miało to miejsce w Jerez, Misano, Donington i San Juan Villicum – jest obecne w specyfikacji Y0447. Oczywiście w przypadku Superpole® zawodnicy będą mogli liczyć na tylne rozwiązanie w super miękkiej mieszance w specyfikacji X0684.

Ekskluzywne standardowe opony na ostatni wyścig WorldSSP. Zawodnicy będą mogli liczyć na dwa przednie i tylne rozwiązania, a także na opony na pośrednie i mokre warunki. Jeśli chodzi o suche rozwiązania, można dokonać wyboru pomiędzy standardowym SC1 i SC2 na przód, podczas gdy z tyłu zawodnicy będą mogli wybrać standardowe SC0 lub SC1. To ostatnie rozwiązanie może być przydatne szczególnie w pierwszych sesjach, gdy tor może być bardziej zabrudzony z powodu obecności piasku.

Zawodnicy WorldSSP300, podobnie jak we wszystkich tegorocznych rundach, będą mieli trzy zestawy opon mieszanych SC1 zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Statystyki Pirelli 2018 dla Losail
• Całkowita liczba opon przywiezionych przez Pirelli: 2 199
• Liczba rozwiązań (w tym suchych, pośrednich i mokrych) dla klasy WorldSBK: 5 z przodu
i 7 z tyłu
• Liczba opon dostępnych dla każdego kierowcy WorldSBK: 32 z przodu i 33 z tyłu
• Liczba rozwiązań dla klasy WorldSSP (w tym suchej, pośredniej i mokrej): 4 z przodu
i 5 z tyłu
• Liczba opon dostępnych dla każdego kierowcy WorldSSP: 20 z przodu i 22 z tyłu
• Nagrody WorldSBK dla najlepszego okrążenia wygrał: Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) z czasem 1’57.284 (wyścig 1, 2. okrążenie). Wyścig 2 nie został przeprowadzony z powodu złej pogody
• Nagroda WorldSSP Best Lap Award: Sandro Cortese (Kallio Racing), z czasem 2’02.873
na piątym okrążeniu
• Temperatura w wyścigu 1: powietrze 30° C, asfalt 32° C
• Temperatura w wyścigu 2: Nie przeprowadzano z powodu złej pogody
• Maksymalna prędkość wyścigu osiągnięta przy użyciu opony Pirelli DIABLO ™ Superbike: 317,6 km/h podczas Wyścigu 1 Eugene Laverty (Milwaukee Aprilia) na 2. okrążeniu przez Marco Melandri (Aruba.it Racing – Ducati) na 12. i 13. okrążeniu
• Maksymalna prędkość wyścigowa osiągnięta przy użyciu opony Pirelli DIABLO™ Supercorsa SC w wyścigu WorldSSP: 284,2 km/h, przez Federico Caricasulo (oficjalny zespół GRT Yamaha WorldSSP) na 2. okrążeniu

Źródło: Pirelli

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
138 zapytań w 1,363 sek