Razgatlioglu odejdzie z WSBK? „To zaczyna przypominać puchar Ducati”

Toprak Razgatlıoğlu wyraził niezadowolenie z dominacji Ducati w World Superbike i zasugerował, że jeśli sytuacja się nie zmieni, może opuścić serię. Podczas rundy na Phillip Island Ducati wygrało wszystkie trzy wyścigi, a w czołówce znalazło się kilku zawodników tej marki. Razgatlıoğlu był jedynym, który w sobotę przełamał ich dominację, kończąc pierwszy wyścig na drugim miejscu. W niedzielnych wyścigach Superpole i 2. głównym całe podium należało do Ducati.

„W zeszłym roku Bulega był szybki, w tym roku też mnie to nie dziwi, podobnie jak Bautista” – powiedział Turek. „Ale teraz wszystkie Ducati są z przodu, co nie jest normalne. Dlatego mówię, że superbike to prawie „Puchar Ducati”.

„Mam nadzieję, że to się nie będzie tak dalej toczyć, bo nikt nie czerpie z tego radości. Jeśli World Superbike będzie wyglądać tak samo w przyszłości, nie zamierzam tu się dłużej ścigać.” Dla Razgatlıoğlu weekend na Phillip Island był pełen problemów – upadki w testach i FP1, problemy z hamulcami w wyścigu Superpole , a na koniec awaria techniczna w 2 wyścigu.

Kliknij, aby pominąć reklamę

„W wyścigu Superpole miałem problem z hamulcami, na szczęście nikogo nie uderzyłem” – przyznał. „W wyścigu 2. wróciliśmy do ustawień z soboty, ale pojawił się problem techniczny i musiałem się wycofać.” Mimo trudnego startu sezonu nie traci motywacji. „Nigdy nie zaczynam sezonu idealnie, zawsze jest dziwnie” – powiedział. „Ale teraz wracamy do Europy i tam zaczynam walkę z Ducati.”

Zawodników czeka teraz niemal miesiąc przerwy, ale w połowie marca odbędą się testy w Portimão, które mają pomóc w poprawie motocykla. „Potrzebujemy tego testu” – podkreślił Razgatlıoğlu. „Wciąż nie jesteśmy na 100 procent gotowi. Każdy mocno naciska, zobaczymy, co uda się poprawić.” Przypomnijmy, że w tym roku w WSBK wprowadzono nowe przepisy. Limity obrotów zostały zastąpione limitem przepływu paliwa. Podobnie jednak, w przypadku dominacji któregoś producenta, będą nakładane ograniczenia.

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamę

Paweł Krupka

Na MOTOGP.PL - od 2009 roku. W kręgu zainteresowań - wszystko co związane z motorsportem, od żużla, przez MotoGP do Formuły 1.

Powiązane artykuły

7 komentarzy

  1. Z całym szacunkiem do jego wyników w WSBK ale odejdzie i gdzie pójdzie? Wygrywać ze wszystkimi w jakieś niższych nikogo interesujących seriach czy jakimś cudem wejdzie do motogp i będzie walczył z Hondami o 21 miejsce? Ducati ma mocny motocykl ale ma też mocnych zawodników – praktycznie wszyscy na jakimś etapie swojej kariery walczyli o podia w motogp, ewentualnie w moto2.

    3
    0
    1. Dokladnie tak. Toprak jest mocny, ale zawsze szuka spisku, kiedy ktos jest od niego lepszy. Najpierw chodzilo w wage Bautisty, to go dociążyli, obcieli obroty i dalej byl konkurencyjny. Teraz oczywiscie chodzi o cala stawke Ducati, wiec moze dolozyc teraz 20kg dla wszystkich kierowcow ducati, zeby toprak mogl z nimi spektakularnie wygrywac? Kiedy druzyna bmw podziwia topraka zjezdzajacego do boxu na przednim kole, to ducati w tym czasie rozwija swoj motocykl. proste

      2
      0
    1. Tak jak kolega wyzej napisal. Ducati ma b.dobre motocykle, ale tez mocnych kierowcow i wystarczy sobie odpowiedziec na pytanie dlaczego wygrywa Bulega a nie np, Sam Lowes. Bulega juz pokazal w supersportach swoja dominacje i podejrzewam ze pokaze w tym roku w superbike. Mysle ze toprak wie ze Bulega jest w sztos formie i bedzie ciezko stad frustracja, a jezeli to wina zespolu to powinien ciagnac za jaja zespol a nie szukac winnych w ducati i skladac protesty

      1
      0
  2. Przypomina mi się 2003 rok, ale wtedy mieliśmy tylko w pełni fabryczne Ducati. W top 10, tylko jedno Suzuki wskoczyło. Teraz jednak trochę tych zespołów fabrycznych jest. Nie ma się co dziwić, że się wkurza.
    Powinni wprowadzić regulamin jak w BSB. Tak Honda nie dostaje takiego łomotu.

    1
    0

Dodaj komentarz

Back to top button