Home / WSBK / Rea triumfuje, Checa bez punktów!

Rea triumfuje, Checa bez punktów!

Jonatan Rea został zwycięzcą drugiego wyścigu na TT Circuit Assen w Holandii.  Jest to dla niego już czwarte zwycięstwo podczas sześciu startów na tej domowej rundzie dla jego zespołu. Drugą pozycję zajął zawodnik Effenbert Liberty Ducati  Sylvain Guintoli a jako trzeci linię mety przeciął zawodnik Aprilia Racing – Eugene Laverty.

Kluczową sprawą decydującą o losach wyścigu był dobór opon. Tor, który w wielu miejscach był mokry spowodował, że wielu kierowców miało założone opony przeznaczone do jazdy podczas deszczu lub opony przejściowe. Taką decyzję podjęli między innymi Jakub Smrz czy Leon Haslam, którzy na tylnych kołach mieli założone „deszczówki” a z przodu opony przejściowe. Z kolei dotychczasowy lider klasyfikacji generalnej Carlos Checa założył w swoim motocyklu pełne deszczowe opony. Wkrótce jednak pożałował swojej decyzji, ponieważ nawierzchnia zaczęła przesychać a opony deszczowe zaczęły się bardzo mocno zużywać.

Po starcie, na prowadzenie szybko wyszedł Jakub Smrz, który zaledwie po trzech okrążeniach miał 5 sekund przewagi nad reszta stawki. W pościg za czeskim zawodnikiem ruszył Leon Haslam, który miał założony ten sam zestaw opon. Nie był on jednak w stanie zmniejszyć przewagi wypracowanej przez zawodnika Effenbert Liberty Ducati.

Dopiero w drugiej fazie wyścigu, kiedy na torze widoczna była już sucha linia jazdy, rozpoczęła się większa rywalizacja. Wtedy do głosu doszli zawodnicy, którzy na starcie zdecydowali się założyć opony typu slick. Wśród tych zawodników znaleźli się m.in. Jonathan Rea, Sylvain Guintoli, Eugene Laverty, Marco Melandri i zdobywaca Pole Position Tom Sykes.

Prowadzącymi grupę pościgową byli Guintoli oraz Rea i wkrótce wyprzedzili będącego na drugiej pozycji #91. Opony jadącego na czele Czecha, były jednak w coraz gorszym stanie i wyprzedzenie go przez goniących zawodników było tylko kwestią czasu. I tak, na cztery okrążenia przed końcem wyścigu spadł na pozycję nr 3. Podwójne zwycięstwo francuskiego kierowcy wisiało w powietrzu, jednak po kolejnych dwóch okrążeniach spadł za plecy #65. Tak więc kolejne zwycięstwo w „katedrze” wyścigów motocyklowych przypadło Brytyjczykowi, który wywalczył je pomimo bólu palca, którego nabawił się podczas wywrotki w pierwszym wyścigu. Drugie miejsce przypadło zawodnikowi z nr #50, który nie był już w stanie wyprzedzić Jonathana Rea.

Natomiast o trzecie miejsce walczyli zawodnicy Aprilli oraz BMW. Wszystko dla tego, że na skutek przypadkowej kolizji jadącego do tej pory na trzeciej pozycji Smrza z dublowanym Markiem Aitchisonem, czeski zawodnik musiał wyjechać z toru i zakończyć jazdę. Taki rozwój wydarzeń spowodował, że pomiędzy Marco Melandrim i Eugenem Laverty, do ostatnich zakrętów toczyła się walka o trzecie miejsce, z której górą wyszedł zawodnik Aprilia Racing.Za tą dwójką linię mety przejechał drugi z zawodników BMW Motorrad MotorsportLeon Haslam. Warto zaznaczyć, że strata jaką zanotował do swojego zespołowego kolegi to tylko 0,002sek! Szóstą pozycję zajął zdobywca Pole PositionTom Sykes, który stracił do zwycięzcy ponad 20 sek.

Jeśli chodzi o pozostałych czołowych zawodników tabeli generalnej, to Max Biaggi zakończył drugi wyścig na ósmej pozycji, co jednak pozwoliło mu awansować na fotel lidera mistrzostw. Z kolei Dotychczasowy lider Carlos Checa, po złym dobraniu opon zakończył dopiero na siedemnastej – niepunktowanej pozycji. Pociechą dla Hiszpana może być jedynie to, że został on autorem najszybszego okrążenia w wyścigu. W klasyfikacji generalnej spadł on jednak na drugą pozycję i traci do #3 zaledwie 1 punkt.

 

Wyniki drugiego wyścigu w Assen: 

1. Jonathan Rea       GBR Honda WSBK         CBR1000RR    36m 45.936s
2. Sylvain Guintoli   FRA Effenbert Liberty  Ducati 1098R     +2.189s
3. Eugene Laverty     IRL Aprilia Racing     RSV-4           +12.638s
4. Marco Melandri     ITA BMW Motorrad       S1000RR         +12.762s
5. Leon Haslam        GBR BMW Motorrad       S1000RR         +12.764s
6. Tom Sykes          GBR Kawasaki Racing    ZX-10R          +20.393s
7. Ayrton Badovini    ITA BMW Italia Goldbet S1000RR         +36.317s
8. Max Biaggi         ITA Aprilia Racing     RSV-4           +37.747s
9. Davide Giugliano   ITA Althea             Ducati 1098R    +41.350s
10. Michel Fabrizio   ITA BMW Italia Goldbet S1000RR         +43.930s
11. John Hopkins      USA Crescent Fixi      Suzuki GSX-R    +57.515s
12. David Salom       ESP Pedercini Kawasaki ZX-10R       +1m 32.593s
13. Hiroshi Aoyama    JPN Honda WSBK         CBR1000RR    +1m 33.576s
14. Leon Camier       GBR Crescent Fixi      Suzuki GSX-R1000 +1 okr.
15. Leandro Mercado   ARG Pedercini Kawasaki ZX-10R           +1 okr.

16. Mark Aitchison    AUS Grillini Progea   BMW S1000RR       +1 okr.
17. Carlos Checa      ESP Althea            Ducati 1098R      +1 okr.

Nie sklasyfikowani:
18. Lorenzo Zanetti   ITA PATA              Ducati 1098R
19. Jakub Smrz        CZE Liberty Effenbert Ducati 1098R 
20. Chaz Davies       GBR ParkinGO MTC      Aprilia RSV-4
21. Maxime Berger     FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R 
22. Brett McCormick   CAN Liberty Effenbert Ducati 1098R 
23. Niccolo Canepa    ITA Red Devils        Ducati 1098R

AUTOR: migal

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
155 zapytań w 1,655 sek