Home / Slider / System koncesji z MotoGP również w WSBK

System koncesji z MotoGP również w WSBK

W World Superbike podobnie jak w MotoGP słabsi producenci będą mieli możliwość dodatkowego testowania, tak aby móc próbować dogonić konkurencję. System ten od dawna działa w królewskiej klasie i dzięki temu wszyscy producenci mogą bić się o miejsca na podium.

Na razie nie wiadomo, ile dodatkowego czasu na testy będą mieli słabsi producenci. Tak samo nie wiadomo, którzy to na razie będą producenci. Można spodziewać się jednak, że przywilej ten otrzymają Honda i BMW, które stosunkowo niedawno powróciły do rywalizacji jako fabryki. Na razie nie mogą równać się z potęgami – Yamahą, Kawasaki i Ducati.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Honda póki co jest najgorszą ekipą fabryczną i producentem. W 2021 roku dwa razy na podium stanął Alvaro Bautista, ale to tyle sukcesów. BMW uplasowało się pozycję wyżej. Michael van der Mark zdołał wygrać krótki wyścig w Portugalii.

Japońska marka lobbowała, by taki właśnie system się pojawił w WSBK. W aktualnych zasadach, producenci w WSBK mają maksymalnie 10 dni testów prywatnych, plus oczywiście testy oficjalne.

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 3

  1. Dlaczego nie ma na stronie żadnych wyników z Argentyny?? Ani treningów ani kwalifikacji?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
182 zapytań w 1,477 sek