Niezwykle skuteczny jest w tym sezonie Tom Sykes w walce o Superpole. Już po raz czwart w tym sezonie wystartuje on do jutrzejszych wyścigów z pierwszego pola. Za jego plecami ustawią się dwaj zawodnicy BMW Motorrad Motorsport czyli Leon Haslam oraz Marco Melandri a pierwszy rząd zamknie Mistrz Świata z roku 2010 – Max Biaggi.
Zawodnik z Huddersfield w Superpole 3 uzyskał czas w 1.27.716sek i tym samym pobił rekord toru należący do Carlosa Checa, który ustanowił w ubiegłym roku. Leon Haslam, który zajął drugie miejsce, był bardzo bliski historycznego pierwszego Superpole dla BMW. Do zawodnika Kawasaki stracił on zaledwie 0,148sek. Na trzecim polu do jutrzejszego wyścigu ustawi się Marco Melandri. Co ciekawe, Jego BMW S1000RR znacznie lepiej prowadziło się na oponach wyścigowych niż w kwalifikacjach i to właśnie na takim komplecie ogumienia uzyskał taki rezultat. Na ostatnim miejscu pierwszego rzędu zobaczymy również Maxa Biaggi, który wypchnął z niego Silvaina Guintoli Obok zdobywcy Superpole na torze Monza, ustawi się kolejny Brytyjczyk – Jonathan Rea, który poprawił swój czas uzyskany w drugiej sesji treningowej tylko o trzy dziesiąte sekundy, ale to wystarczyło, aby ustawić się w drugim rzędzie na szóstej pozycji.
Leon Camier – który bardzo dobrze radzi sobie podczas tego weekendu, zajmie jutro siódmą pozycję, która jest jego najlepszym wynikiem sesji kwalifikacyjnej w tym sezonie. Tor Donington nie ma bardzo długiej prostej, więc jego motocykl – Suzuki GSX-R 1000, nie będzie tracił tak bardzo na prędkości maksymalnej, co daje mu szanse na dobry wynik. Natomiast Jakub Smrz, który błyszczał podczas poprzednich sesji,zakończył walkę o Superpole na ósmej pozycji,ze stratą nieco ponad jednej sekundy do Sykesa.
Po raz pierwszy w sezonie Carlos Checa nie zdołał awansować do Superpole 3. Duży wpływ na tą sytuację miały opony. Ponieważ #7 na oponach kwalifikacyjnych wyjeżdżał w dwóch poprzednich sesjach, więc swój najlepszy czas uzyskał na oponach wyścigowych – który jednak nie wystarczył aby zakwalifikować się do dwóch pierwszych rzędów. Pierwszą dziesiątkę zamknął zawodnik BMW GoldBet – Ayrton Badovini przed swoim zespołowym kolegą Michelem Fabrizio. Trzeci rząd zamknął zawodnik Aprilia Racing Eugene Laverty, który stracił do #66 1.316sek.
—- Superpole 3—-
1. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 27.716s 2. Leon Haslam GBR BMW Motorrad S1000RR 1m 27.864s 3. Marco Melandri ITA BMW Motorrad S1000RR 1m 28.177s 4. Max Biaggi ITA Aprilia Racing RSV-4 1m 28.340s 5. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R 1m 28.420s 6. Jonathan Rea GBR Honda WSBK CBR1000RR 1m 28.546s 7. Leon Camier GBR FIXI Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 28.551s 8. Jakub Smrz CZE Liberty Effenbert Ducati 1098R 1m 28.785s
—- Superpole 2 —-
9. Carlos Checa SPA Althea Ducati 1098R 1m 28.497s 10. Ayrton Badovini ITA BMW Italia Goldbet S1000RR 1m 28.614s 11. Michel Fabrizio ITA BMW Italia Goldbet S1000RR 1m 28.683s 12. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV-4 1m 29.032s
—- Superpole 1 —-
13. Davide Giugliano ITA Althea Ducati 1098R 1m 29.236s 14. Niccolo Canepa ITA Red Devils Ducati 1098R 1m 29.319s 15. Maxime Berger FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R 1m 29.371s 16. Chaz Davies GBR ParkinGO MTC Aprilia RSV-4 1m 29.493s
Nie awansowali do Superpole
17. Hiroshi Aoyama JPN Honda WSBK CBR1000RR 1m 30.008s 18. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 1m 30.237s 19. Peter Hickman GBR FIXI Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 30.296s 20. Lorenzo Zanetti ITA PATA Ducati 1098R 1m 30.402s 21. Mark Aitchison AUS Grillini Progea BMW S1000RR 1m 31.102 22. Leandro Mercado ARG Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 31.540s 23. Gary Mason GBR Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 33.103s