Home / WSBK / Troy Corser w samochodzie Roberta Kubicy

Troy Corser w samochodzie Roberta Kubicy

Dwukrotny mistrz serii World Superbike, Troy Corser, miał okazję zasiąść podczas tego weekendu w samochodzie Formuły 1 — w trakcie imprezy Fan Day na niemieckim obiekcie Nurburgring.

To debiutancki sezon w WSBK dla zespołu BMW. CorserDwukrotny mistrz serii World Superbike, Troy Corser, miał okazję zasiąść podczas tego weekendu w samochodzie Formuły 1 — w trakcie imprezy Fan Day na niemieckim obiekcie Nurburgring.

To debiutancki sezon w WSBK dla zespołu BMW. Corser z tej okazji mógł zamienić swoje dwa kółka na kokpit bolidu BMW Sauber F1.08 którym Robert Kubica zwyciężył w GP Kanady w zeszłym sezonie. Dla odmiany kierowca BMW Sauber, Nick Heidfeld, miał okazję jeździć maszyną Australijczyka, motocyklem S1000RR.

Dla Corsera to nie pierwsza możliwość jazdy wyczynowym samochodem — Australijczyk testował w zeszłym roku Forda Focusa WRC.

„To było niesamowite! Samochód wydaje się być taki zbalansowany, hamulce są fantastyczne, opony mają niewiarygodną przyczepność, a sterowanie bardzo bezpośrednie ale dające duże wyczucie. Nie mogę uwierzyć jak mocno i późno przed zakrętem możesz hamować.”

„Wiem że hamowałem zbyt wcześnie i naprawdę chciałbym mieć dzień lub dwa z tym samochodem aby zobaczyć, co naprawdę mogę z nim zrobić. Chciałbym podziękować wszystkim którzy byli zaangażowani w to, że miałem tę możliwość. Mam nadzieję że kiedyś będę mógł to zrobić ponownie.”

Heidfeld także był zachwycony pierwszym motocyklem Superbike zbudowanym przez BMW. On również chciałby jeszcze kiedyś móc przejechać się maszyną WSBK.

„To było niezwykłe doświadczenie — dziękuję wszystkim! Miałem dużo frajdy testując rano motocykl i byłem w stanie zaliczyć pierwsze odrapania w okolicach kolan na moim kombinezonie. To było nieuchronne. Oczywiście chciałem dotykać podłoża podczas pokonywania zakrętów.” – powiedział Heidfeld.

„Oczekiwałem że motocykl Superbike będzie wielkim przeskokiem w stosunku do produkcyjnej wersji, podobnie jak między seryjnymi samochodami a wyścigowymi. Ale i tak byłem zaskoczony. Różnica jest ogromna. Z jednej strony Superbike jest bardziej agresywny, ma większą przyczepność, wspaniałe hamulce, ale z drugiej jest łatwiejszy w jeździe ponieważ możesz go świetnie kontrolować. Sterowanie jest bardzo precyzyjne.”

„Oczywiście wciąż jestem daleko od granicy jego możliwości. Bardzo chciałbym wykonać większą ilość okrążeń.” – zakończył Niemiec.

Źródło: crash.net

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
125 zapytań w 1,083 sek