Home / WSBK / Trudny, ale udany debiut Pawła Szkopka w teamie Triumpha

Trudny, ale udany debiut Pawła Szkopka w teamie Triumpha

W dniach 1-3 sierpnia na torze Brands Hatch pod Londynem rozegrano IX rundę motocyklowych Mistrzostw Świata. Paweł Szkopek zadebiutował podczas zawodów w fabrycznym teamie Triumpha. Pełen dramaturgii wyścig Szkopek ukończył na 18 miejscu.

Paweł Szkopek, W dniach 1-3 sierpnia na torze Brands Hatch pod Londynem rozegrano IX rundę motocyklowych Mistrzostw Świata. Paweł Szkopek zadebiutował podczas zawodów w fabrycznym teamie Triumpha. Pełen dramaturgii wyścig Szkopek ukończył na 18 miejscu.

Paweł Szkopek, aktualny Mistrz Polski oraz zdobywca tegorocznego Pucharu Europy, otrzymał zaproszenie do występu na Brands Hatch od fabrycznego zespołu Triumpha. Paweł startował na motocyklu Triumph Daytona 675 w klasie Supersport. Polak wywalczył w kwalifikacjach 23 pozycję startową.

Niedzielny wyścig miał emocjonujący przebieg. Zawody dwukrotnie przerywano. Najpierw, na 9 okrążeniu ze względu na pogarszające się warunki pogodowe i upadek lidera wyścigu Robbina Harmsa. Drugi raz organizator wywiesił czerwoną flagę po kolejnych siedmiu okrążeniach, tym razem z powodu wypadku Craiga Jonesa. Ponieważ zawodnicy przejechali ponad 2/3 dystansu, wyścig uznano za zakończony.

Za pierwszym razem Szkopek nie wystartował najlepiej. W nowej jednostce napędowej, którą założono mu przed wyścigiem, sprzęgło działało inaczej niż w poprzednim silniku, a pierwszy bieg miał krótsze przełożenie. Podczas startu Paweł poderwał przednie koło opóźniając swój start i w rezultacie musiał odrabiać straty do konkurentów. Szkopek konsekwentnie wyprzedzał kolejnych rywali i awansował na 25 pozycję. Jednak wówczas wyścig przerwano.

Zmienne warunki pogodowe spowodowały problemy z doborem opon. Pomimo, iż w trakcie przerwy organizator ogłosił wyścig jako ,,mokry”, Paweł zadecydował o założeniu ogumienia na suchą nawierzchnię. Niestety, podczas montażu kół wystąpiły kłopoty z zaciskiem hamulcowym i mechanicy nie zdążyli na czas przygotować motocykla. W efekcie Szkopek wystartował do wznowionego wyścigu z 33 pozycji. Po raz kolejny zawodnik musiał ostro odrabiać straty. Po emocjonującym pościgu przebił się na 18 miejsce. Kiedy pojawiła się szansa na punktowane miejsce w pierwszej piętnastce, wyścig przerwano z powodu poważnego wypadku Craiga Jonesa.

Paweł Szkopek: ,,Cieszę się z uzyskanego miejsca, choć uważam, że gdyby wyścig nie został przerwany, dojechałbym na wyższej pozycji. Zespół jest bardzo zadowolony z mojego wyniku i chce, żebym startował jako ich zawodnik w kolejnych rundach Mistrzostw Świata. Jeśli sponsorzy zdecydują się na przedłużenie współpracy, w wyścigu w Donington Park będę chciał zająć punktowane miejsce.”

Paweł Szkopek to jeden z najbardziej utytułowanych polskich zawodników motocyklowych. Jest aktualnym Mistrzem Polski w klasie Superstock 1000 i II Wice Mistrzem Europy w klasie Stocksport 1000. W sezonie 2008 jest liderem Mistrzostw Polski, a w poprzedni weekend zagwarantował sobie zwycięstwo w Pucharze Europy. Na swoim koncie ma również starty w zawodach najwyższej rangi światowej w tym World Superbike, World Supersport i Mistrzostwach Świata Endurance.

W Mistrzostwach Świata rozgrywanych od 1988 roku, startują motocykle produkcyjne wyposażone w czterosuwowe silniki. Kierowcy startują w dwóch klasach: Superbike oraz Supersport. Serial składa się z 12 rund rozgrywanych na torach całego świata. Każda runda obejmuje dwa dni kwalifikacyjne (piątek, sobota) oraz niedzielny wyścig. Jednym z fabrycznych teamów wystawiających motocykle w Mistrzostwach Świata jest Triumph SC. Marka Triumph powróciła do rywalizacji w 2008 roku wystawiając dwóch zawodników w klasie Supersport i jednego w klasie Superstock 600.

Dziewiątą rundę World Supersport rozegrano w ostatni weekend (1-3 sierpnia 2008) na torze Brands Hatch usytuowanym ok. 35 km od Londynu. Tor w tzw. konfiguracji Grand Prix, ma długość 3 702 m. Zawodnicy startujący w klasie Supersport mieli do pokonania 23 okrążenia, czyli ponad 85 km. Z powodu zmiennych warunków pogodowych i groźnego wypadku wyścig został przerwany i ogłoszony jako zakończony po przejechaniu w sumie 16 okrążeń. W sezonie 2008 pozostały do rozegrania cztery rundy Mistrzostw Świata. Najbliższa odbędzie się w dniach 5-7 września w Donington w Wielkiej Brytanii, kolejna w terminie 19-21 września na torze w Vallelunga. Przedostatnie zawody w sezonie 2008 zostaną rozegrane na torze Magny Cours we Francji w terminie 3-5 października. Finał zmagań odbędzie się w w dniach 1-2 listopada w portugalskim Portimao.

Sponsorem występu Pawła Szkopka w rundzie Mistrzostw Świata jest firma FAKRO – lider w produkcji i sprzedaży okien dachowych.

Partnerami są: OKI Printing Solutions, Wólczanka, Bogdanka Lubelski Węgiel, Jungheinrich, Inter Motors, Triumph.

Więcej informacji o zawodniku na stronie www.szkopek.pl

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
119 zapytań w 0,358 sek