Home / WSBK / Umarł król, niech żyje król !

Umarł król, niech żyje król !

Od premiery modelu 1098, oraz usilnych starań zarządu Ducati prowadzących do dopuszczenia nowego modelu do mistrzostw świata, los modelu 999 był z góry przesądzony. Ostatnia runda na torze Magny-Cours była pożegnalną dla tej jakże zasłużonej linii monocyOd premiery modelu 1098, oraz usilnych starań zarządu Ducati prowadzących do dopuszczenia nowego modelu do mistrzostw świata, los modelu 999 był z góry przesądzony. Ostatnia runda na torze Magny-Cours była pożegnalną dla tej jakże zasłużonej linii monocykli.

Od czasu triumfalnego debiutu podczas otwierającej mistrzostwa rundy w Valencii w 2003 roku, gdzie Neil Hodgson oraz Ruben Xaus obsadzili obie czołowe pozycje, model 999 zdobył trzy z ostatnich mistrzostw świata wśród kierowców. Dosiadali ich wówczas Neil Hodgson(2003), James Toseland(2004), oraz Troy Bayliss(2006).

W tym czasie Ducati zdobyło także trzy tytuły mistrzowskie wśród konstruktorów. W sezonach 2003 i 2004 pomogły w tym wyczynie jeszcze pojedyncze wygrane starszego modelu 998(James Toslenad, Shane Byrne i Pierfrancesco Chili).

Model 999 wygrał w sumie w 63 wyścigach WSBK, dokonało tego ośmiu kierowców w osobach: Troy Bayliss(19), Neil Hodgson(13), Regis Laconi(10), Ruben Xaus(8), Noriyuki Haga(6), James Toseland(4), Lorenzo Lanzi(2) i Gary McCoy(1).

Fabryczne motocykle pojawiały się na padoku przez ten okres w dwóch barwach sponsorskich. W latch 2003 i 2004 głównym sponsorem zespołu z Bolonii była Fila, a w latach 2005-2007 był to czołowy producent wszelakiego sprzętu drukarskiego, firma Xerox.

Dyrektor techniczny Ducati Corse, Ernesto Marinelli był od samego początku odpowiedzialny za rozwój i ewolucję modelu 999: „Łzy płyną mi do oczu!” – rozpoczął Ernesto. ”Zapewne 999 jest motocyklem, który od roku 2003 aż do teraz dał nam wiele satysfakcji. Nawet podczas ostatniego sezonu był nadal konkurencyjnym. Na poziomie silnika był jedynie jeden krok naprzód jeśli chodzi o jego moc. Było to między sezonem 2004 i 2005, kiedy moc wzrosła z 189 do 194 KM, od tego czasu silnik nie przechodził żadnego większego rozwoju.

Główną siłą modelu 999 nie byłą właśnie oszałamiająca moc, ale bardzo zaawansowana elektronika, która była dopuszczona do stosowania w mistrzostwach świata SBK w silnikach o układzie V2: ”Inną fundamentalną zmianą była część elektroniczna, która także nastąpiła pomiędzy sezonem 2004 i 2005, nastąpiła wówczas zmiana z systemu Marelli MF5 na Marrvel4 wraz z unowocześnieniem całej elektroniki motocykla ”

Wraz ze zmianą reguł przed sezonem 2008, kolejny rok zespół Ducati Xerox rozpocznie z modelem 1098 F08, który swe pierwsze przetarcia w stawce zanotował podczas ostatnich testów w Australii i Katarze.

Poniżej zabawny film, pokazujący jak ekipa Xeroxa buduje 999 od podstaw, oraz dodatkowo kilka ciekawych zdjęć z historii.

źródło:www.ducati.com

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
113 zapytań w 0,366 sek