Organizatorzy World Superbike ogłosili nareszcie prowizoryczną listę startową na sezon 2020. Znajduje się na niej 20 nazwisk zawodników, którzy na pewno przystąpią do sezonu, a także dwa miejsca jeszcze nieobsadzone. Wygląda więc na to, że zobaczymy na torze 22 stałych zawodników. Już w środę ruszają pierwsze testy.
Zdecydowanie najgorętszym nowym nazwiskiem jest Scott Redding. Brytyjczyk po opuszczeniu MotoGP zdobył tytuł mistrza Wielkiej Brytanii w BSB i szybko wraz z Ducati zadebiutuje w WSBK. Do stawki dołączył też Federico Caricasulo, który w zeszłym roku do końca bił się o tytuł w World Supersport. Partnerował mu będzie inny nowicjusz – Garrett Gerloff z USA. Do zespołu Orelac przychodzi Maximilian Scheib. Do stawki z BSB wraca Xavi Fores. Hiszpan miał znakomity sezon 2018, ale mimo to, stracił wtedy miejsce w drugim zespole Ducati.
W już istniejącej stawce doszło do wielu ważnych przetasowań. Do Hondy z Ducati przeniósł się Alvaro Bautista, a z Kawasaki – Leon Haslam. Toprak Razgatlioglu opuścił prywatną ekipę „zielonych” i będzie bronił barw Yamahy, zamiast Alexa Lowesa, który z kolei zastąpił Haslama w Kawasaki. BMW wzmocniło się Eugenem Lavertym. Uważać będzie trzeba na Lorisa Baza w coraz silniejszym po powrocie zespole Ten Kate z Yamahą.
AKTUALIZACJA (22.02.2020): Umowę z Pedercini Kawasaki podpisał Sandro Cortese, a Jordi Torres, który stracił pewne miejsce w tej ekipie przez problemy ze sponsorem, ostatecznie objął ostatnie wolne miejsce w stawce: w MIE Hondzie. Hiszpan pojedzie jednak dopiero od trzeciej rundy sezonu.
Nr | Zawodnik | Motocykl | Zespół |
---|---|---|---|
1 | Jonathan Rea | Kawasaki ZX-10RR | Kawasaki Racing Team WorldSBK |
2 | Leon Camier | Ducati Panigale V4 R | Barni Racing Team |
7 | Chaz Davies | Ducati Panigale V4 R | ARUBA.IT Racing – Ducati |
12 | Xavi Fores | Kawasaki ZX-10RR | Kawasaki Puccetti Racing |
13 | Takumi Takahashi | Honda CBR1000RR | MIE Racing |
19 | Alvaro Bautista | Honda CBR1000RR | Team HRC |
20 | Sylvain Barrier | Ducati Panigale V4 R | Brixx Performance |
21 | Michael Ruben Rinaldi | Ducati Panigale V4 R | Team Goeleven |
22 | Alex Lowes | Kawasaki ZX-10RR | Kawasaki Racing Team WorldSBK |
31 | Garrett Gerloff | Yamaha YZF R1 | GRT Yamaha WorldSBK Junior Team |
36 | Leandro Mercado | Ducati Panigale V4 R | Motocorsa Racing |
45 | Scott Redding | Ducati Panigale V4 R | ARUBA.IT Racing – Ducati |
50 | Eugene Laverty | BMW S1000 RR | BMW Motorrad WorldSBK Team |
54 | Toprak Razgatlioglu | Yamaha YZF R1 | Pata Yamaha WorldSBK Team |
60 | Michael van der Mark | Yamaha YZF R1 | Pata Yamaha WorldSBK Team |
64 | Federico Caricasulo | Yamaha YZF R1 | GRT Yamaha WorldSBK Junior Team |
66 | Tom Sykes | BMW S1000 RR | BMW Motorrad WorldSBK Team |
76 | Loris Baz | Yamaha YZF R1 | Ten Kate Racing Yamaha |
77 | Maximilian Scheib | Kawasaki ZX-10RR | Orelac Racing VerdNatura |
91 | Leon Haslam | Honda CBR1000RR | Team HRC |
11 | Sandro Cortese | Kawasaki ZX-10RR | Team Pedercini Racing |
81 | Jordi Torres | Honda CBR1000RR | MIE Racing |
Źródło: motorsport.com
Nawet dobrze ta lista wygląda a ja z 2 wolnych miejsc obsadził bym cortese, brakuje też Aprilli i Suzuki
To prawda, ale niestety obie fabryki skupiają się na MotoGP.
Tak to prawda ale przy tak dużych markach program w WSBK obok MotoGP nie jest problemem- patrz na Yamahe i Ducatii, a to że się skupiają na MotoGP(w końcu ma wyższą oglądalność, wyższy poziom techniczny i zawodników) to nic dziwnego podobnie jak Honda i marki o których wspomniałem
Honda dopiero w tym roku ma swój program ;) Yamaha dalej ma pośredników. Z Ducati też różnie to bywało. Lecieli przez wiele lat na pośrednikach.