Home / Slider / WSBK, Aragon: Rea wygrywa 2. wyścig i wraca na fotel lidera! Honda na podium

WSBK, Aragon: Rea wygrywa 2. wyścig i wraca na fotel lidera! Honda na podium

Choć walki w niedzielnym wyścigu WSBK na czołowych pozycjach nie było zbyt wiele i Jonathan Rea nie miał sobie równych już od początku, to dalej było ciekawie. Chaz Davies szybko przebił się na 2. miejsce, a Alvaro Bautista dał Hondzie podium – pierwsze od 2016 roku! Rea niezmiernie po wyścigu cieszył się, bo odzyskał prowadzenie w generalce, wygrywając na terenie Ducati.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki 2. wyścigu
1 Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10RR 19 Laps
2 Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati Ducati Panigale V4 R +1.280
3 Alvaro Bautista ESP Team HRC Honda CBR1000RR-R +3.599
4 Scott Redding GBR Aruba.it Racing Ducati Ducati Panigale V4 R +5.445
5 Michael Ruben Rinaldi ITA Team GOELEVEN Ducati Panigale V4 R +6.687
6 Michael van der Mark NED Pata Yamaha WorldSBK Yamaha YZF-R1 +9.561
7 Leon Haslam GBR Team HRC Honda CBR1000RR-R +20.911
8 Toprak Razgatlioglu TUR Pata Yamaha WorldSBK Yamaha YZF-R1 +21.248
9 Alex Lowes GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10RR +21.399
10 Garrett Gerloff USA GRT Junior WorldSBK Yamaha YZF-R1 +21.717
11 Xavi Fores ESP Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki ZX-10RR +21.809
12 Tom Sykes GBR BMW Motorrad WorldSBK BMW S1000RR +22.012
13 Federico Caricasulo ITA GRT Junior WorldSBK Yamaha YZF-R1 +25.244
14 Eugene Laverty IRL BMW Motorrad WorldSBK BMW S1000RR +30.088
15 Maximilian Scheib CHI Orelac Racing Verdnatura Kawasaki ZX-10RR +36.546
16 Sylvain Barrier FRA Brixx Performance Ducati Panigale V4 R +49.074
17 Christophe Ponsson FRA Nuova M2 Racing Aprilia RSV4 1000 +55.511
18 Takumi Takahashi JPN MIE Racing Althea Honda CBR1000RR-R +1m >
19 Lorenzo Gabellini ITA MIE Racing Althea Honda CBR1000RR-R +1m >
DNF Roman Ramos ESP Outdo Kawasaki TPR Kawasaki ZX-10RR
DNF Marco Melandri ITA Barni Racing Ducati Panigale V4 R
DNF Loris Baz FRA Ten Kate Racing Yamaha YZF-R1
DNS Leandro Mercado ARG Motocorsa Racing Ducati Panigale V4 R

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 16

  1. A liczyłem że Chaz jeszcze dopadnie Jonathana, ale ten musiał po swoim błędzie odpalić rakietę. Może za tydzień się uda.

    Honda zaliczyła całkiem niezły weekend, nawet Haslam zdołał pokonać kilku gości w walce o 7. miejsce.

    Toprak nieco zawodzi.

  2. Ducati ma tylko moc. Fatalnie jednak prezentuje się w zakrętach. Takim pakietem ciężko o regularność. Ale zobaczymy…

  3. Davies sie przebijał i troche zużył gumy Redding coś chyba nie trafił z ustawieniami motocykla Dobrze że chociaż Ducat kąsa Jonathana bo coś sie dzieje Honda miała największą prędkość max.a to dobrze rokuje Mimo że nie przepadam za Alvaro Bautistą to cieszy mnie 3-cie miejsce Hondy

  4. Honda sporo kasy wpompowala w cbr rr widac ze chca wrocic do gry w WSBK

    Sezon zapowiada sie ciekawiej niz poprzednie

  5. Ciekawy wyścig, jednak ja już nie daje Reddingowi dużych szans na majstra w tym roku a kluczowa pod tym względem będzie następna runda i jeśli tam Redding znowu straci to już moźe być już ciężko walczyć z Rea,
    A co do wyścigu to należy pochwalić Hondę która jest dużo bardziej konkurencyjna oraz Rea który wygrał na niezbyt sprzyjającym torze
    Natomiast wielkimi rozczarowaniami rundy w Aragonii są BMW które no widać że zarówno w tym wyścigu jak i podczas poprzednich rund odstaje sporo od czołówki i zostało przegonione przez Hondę nad którą rok temu miało duza przewagę, słabo Lowes , i ogólnie trochę Ducati które powinno wygrać przynajmniej 2 wyścigi

  6. Co się dzieje z tą redakcją? Nikt nie pisze o Estoril, a teraz nie ma nic o WorldSSP

    • Ale o Estoril co? Że ostatnia runda FIM EWC? Kto śledzi to wie, a też zbyt często newsów o EWC nie ma, chyba że te od Wójcika i LRP.

      A o Supersportach to nie za bardzo jest co pisać – outsider z Moto2 objeżdża regularną stawkę, przez co doszło do zmiany ról i to WorldSBK mimo zdaje się nadchodzącego kolejnego tytułu Rea jest na razie ciekawsze do oglądania.

    • Napisałeś o Estoril tyle razy, że wszyscy już wiedzą. Poza grand prix i WSBK innymi seriami w tym roku zajmujemy się od przypadku do przypadku, adekwatnie do zainteresowania.

  7. Z takich jeszcze innych newsów z Aragon: MIE Honda oraz Althea kończą współpracę. Od następnej rundy barwy MIE Racing Honda (już nie MIE Racing Althea Honda) będzie reprezentował tylko Takahashi (zakontraktowany z HRC) natomiast dla Lorenzo Gabelliniego (kontrakt z Altheą) to już najprawdopodobniej koniec sezonu.

  8. Wg mojej oceny, Redding mistrzem nie zostanie, nie w tym roku. Obserwuję poczynania Scott’a odkąd trafił do MotoGP i choć jest wyluzowanym gościem, ciężko trenującym przed sezonem, to zawsze po serii udanych wyścigów jego tempo spada. Drugą połowę sezonu zawsze jeździ w kratkę, choć przed pierwszą celuje w jak najlepsze pozycje. Talent ma, umiejętności również, trochę farta w życiu, ale brak mu powtarzalności i umiejętności skupienia się na celu od początku do końca – co z kolei posiada Rea.
    Bautista, moim zdaniem, źle zrobił, gdy połasił się na pieniądze z Hondy. Jednak jeden chce mieć hajs i trofea, a drugi hajs, po prostu.
    Z drugiej jednak strony, coraz częściej mówi się, zawodnicy od niedawna, że Ducati i ich podejście do ścigania mija się z tym, co mówi zawodnik – Aprilia też ma w dupie zdanie zawodnika, a to z kolei prowadzi do słabych wyników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
131 zapytań w 0,496 sek