Choć walki w niedzielnym wyścigu WSBK na czołowych pozycjach nie było zbyt wiele i Jonathan Rea nie miał sobie równych już od początku, to dalej było ciekawie. Chaz Davies szybko przebił się na 2. miejsce, a Alvaro Bautista dał Hondzie podium – pierwsze od 2016 roku! Rea niezmiernie po wyścigu cieszył się, bo odzyskał prowadzenie w generalce, wygrywając na terenie Ducati.
Wyniki 2. wyścigu | |||||
1 | Jonathan Rea | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | 19 Laps |
2 | Chaz Davies | GBR | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | +1.280 |
3 | Alvaro Bautista | ESP | Team HRC | Honda CBR1000RR-R | +3.599 |
4 | Scott Redding | GBR | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | +5.445 |
5 | Michael Ruben Rinaldi | ITA | Team GOELEVEN | Ducati Panigale V4 R | +6.687 |
6 | Michael van der Mark | NED | Pata Yamaha WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +9.561 |
7 | Leon Haslam | GBR | Team HRC | Honda CBR1000RR-R | +20.911 |
8 | Toprak Razgatlioglu | TUR | Pata Yamaha WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +21.248 |
9 | Alex Lowes | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | +21.399 |
10 | Garrett Gerloff | USA | GRT Junior WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +21.717 |
11 | Xavi Fores | ESP | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki ZX-10RR | +21.809 |
12 | Tom Sykes | GBR | BMW Motorrad WorldSBK | BMW S1000RR | +22.012 |
13 | Federico Caricasulo | ITA | GRT Junior WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +25.244 |
14 | Eugene Laverty | IRL | BMW Motorrad WorldSBK | BMW S1000RR | +30.088 |
15 | Maximilian Scheib | CHI | Orelac Racing Verdnatura | Kawasaki ZX-10RR | +36.546 |
16 | Sylvain Barrier | FRA | Brixx Performance | Ducati Panigale V4 R | +49.074 |
17 | Christophe Ponsson | FRA | Nuova M2 Racing | Aprilia RSV4 1000 | +55.511 |
18 | Takumi Takahashi | JPN | MIE Racing Althea | Honda CBR1000RR-R | +1m > |
19 | Lorenzo Gabellini | ITA | MIE Racing Althea | Honda CBR1000RR-R | +1m > |
DNF | Roman Ramos | ESP | Outdo Kawasaki TPR | Kawasaki ZX-10RR | |
DNF | Marco Melandri | ITA | Barni Racing | Ducati Panigale V4 R | |
DNF | Loris Baz | FRA | Ten Kate Racing | Yamaha YZF-R1 | |
DNS | Leandro Mercado | ARG | Motocorsa Racing | Ducati Panigale V4 R |
Źródło: crash.net
A liczyłem że Chaz jeszcze dopadnie Jonathana, ale ten musiał po swoim błędzie odpalić rakietę. Może za tydzień się uda.
Honda zaliczyła całkiem niezły weekend, nawet Haslam zdołał pokonać kilku gości w walce o 7. miejsce.
Toprak nieco zawodzi.
Ducati ma tylko moc. Fatalnie jednak prezentuje się w zakrętach. Takim pakietem ciężko o regularność. Ale zobaczymy…
Czy ja wiem nie dokonać tak jest z tą tylko mocą Chaz z 6pola doszedł Rea
Za to Honda mi zaimponowała
Davies sie przebijał i troche zużył gumy Redding coś chyba nie trafił z ustawieniami motocykla Dobrze że chociaż Ducat kąsa Jonathana bo coś sie dzieje Honda miała największą prędkość max.a to dobrze rokuje Mimo że nie przepadam za Alvaro Bautistą to cieszy mnie 3-cie miejsce Hondy
Honda sporo kasy wpompowala w cbr rr widac ze chca wrocic do gry w WSBK
Sezon zapowiada sie ciekawiej niz poprzednie
Honda nie istniala i dlugo nie bedzie istniec… alvaro zle zrobil ze opuscil ducati
Zobaczymy jak narazie swiatelko w tunelu sie zarzy
Cieszy podium Hondy. Żal było patrzeć na tak słabe wyniki.
Ciekawy wyścig, jednak ja już nie daje Reddingowi dużych szans na majstra w tym roku a kluczowa pod tym względem będzie następna runda i jeśli tam Redding znowu straci to już moźe być już ciężko walczyć z Rea,
A co do wyścigu to należy pochwalić Hondę która jest dużo bardziej konkurencyjna oraz Rea który wygrał na niezbyt sprzyjającym torze
Natomiast wielkimi rozczarowaniami rundy w Aragonii są BMW które no widać że zarówno w tym wyścigu jak i podczas poprzednich rund odstaje sporo od czołówki i zostało przegonione przez Hondę nad którą rok temu miało duza przewagę, słabo Lowes , i ogólnie trochę Ducati które powinno wygrać przynajmniej 2 wyścigi
Scott nadal sie liczy w rywalizacji.o tutul.mistrzowski
Co się dzieje z tą redakcją? Nikt nie pisze o Estoril, a teraz nie ma nic o WorldSSP
Ale o Estoril co? Że ostatnia runda FIM EWC? Kto śledzi to wie, a też zbyt często newsów o EWC nie ma, chyba że te od Wójcika i LRP.
A o Supersportach to nie za bardzo jest co pisać – outsider z Moto2 objeżdża regularną stawkę, przez co doszło do zmiany ról i to WorldSBK mimo zdaje się nadchodzącego kolejnego tytułu Rea jest na razie ciekawsze do oglądania.
Napisałeś o Estoril tyle razy, że wszyscy już wiedzą. Poza grand prix i WSBK innymi seriami w tym roku zajmujemy się od przypadku do przypadku, adekwatnie do zainteresowania.
Rzeczywiście, przepraszam
Z takich jeszcze innych newsów z Aragon: MIE Honda oraz Althea kończą współpracę. Od następnej rundy barwy MIE Racing Honda (już nie MIE Racing Althea Honda) będzie reprezentował tylko Takahashi (zakontraktowany z HRC) natomiast dla Lorenzo Gabelliniego (kontrakt z Altheą) to już najprawdopodobniej koniec sezonu.
Wg mojej oceny, Redding mistrzem nie zostanie, nie w tym roku. Obserwuję poczynania Scott’a odkąd trafił do MotoGP i choć jest wyluzowanym gościem, ciężko trenującym przed sezonem, to zawsze po serii udanych wyścigów jego tempo spada. Drugą połowę sezonu zawsze jeździ w kratkę, choć przed pierwszą celuje w jak najlepsze pozycje. Talent ma, umiejętności również, trochę farta w życiu, ale brak mu powtarzalności i umiejętności skupienia się na celu od początku do końca – co z kolei posiada Rea.
Bautista, moim zdaniem, źle zrobił, gdy połasił się na pieniądze z Hondy. Jednak jeden chce mieć hajs i trofea, a drugi hajs, po prostu.
Z drugiej jednak strony, coraz częściej mówi się, zawodnicy od niedawna, że Ducati i ich podejście do ścigania mija się z tym, co mówi zawodnik – Aprilia też ma w dupie zdanie zawodnika, a to z kolei prowadzi do słabych wyników.