Home / Slider / WSBK, Estoril: Rea świętuje 6. tytuł! Razgatlioglu wygrał 1. wyścig

WSBK, Estoril: Rea świętuje 6. tytuł! Razgatlioglu wygrał 1. wyścig

Już po 10 minutach sobotniego wyścigu wszystko było jasne – Jonathan Rea był pewny szóstego tytułu mistrza świata w serii World Superbike. Brytyjczyk, mimo że ruszył z 15. pola, po zaledwie dwóch okrążeniach slalomowego wyprzedzania rywali wbił się do TOP3. Tymczasem startujący z końca stawki Scott Redding zanotował awarię Ducati.

Toprak Razgatlioglu prowadził od startu do mety. Ciekawie było za to za jego plecami. Rea po tym jak w walce o 2. miejsce wyprzedził Garreta Gerloffa i był już pewny tytułu, zaczął jechać wolniej. Obu tych zawodników minął Chaz Davies, a reprezentant USA stoczył z Rea ciekawą walkę o najniższy stopień podium, z której wyszedł zwycięsko. Rea na swoje 100. zwycięstwo musi jeszcze poczekać.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki 1. wyścigu
1 Toprak Razgatlioglu TUR Pata Yamaha WorldSBK Yamaha YZF-R1 18 Laps
2 Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati Ducati Panigale V4 R +3.039
3 Garrett Gerloff USA GRT Junior WorldSBK Yamaha YZF-R1 +4.220
4 Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10RR +9.645
5 Leon Haslam GBR Team HRC Honda CBR1000RR-R +15.732
6 Alex Lowes GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10RR +15.926
7 Michael Ruben Rinaldi ITA Team GOELEVEN Ducati Panigale V4 R +16.205
8 Xavi Fores ESP Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki ZX-10RR +17.842
9 Loris Baz FRA Ten Kate Racing Yamaha YZF-R1 +18.035
10 Tom Sykes GBR BMW Motorrad WorldSBK BMW S1000RR +18.404
11 Jonas Folger GER MGM Benovo Yamaha Yamaha YZF-R1 +20.834
12 Eugene Laverty IRL BMW Motorrad WorldSBK BMW S1000RR +30.026
13 Leandro Mercado ARG Motocorsa Racing Ducati Panigale V4 R +31.886
14 Takumi Takahashi JPN MIE Racing Althea Honda CBR1000RR-R +47.164
15 Eric Granado BRA MIE Racing Althea Honda CBR1000RR-R +48.801
16 Sheridan Morais RSA Orelac Racing Verdnatura Kawasaki ZX-10RR +56.970
17 Alvaro Bautista ESP Team HRC Honda CBR1000RR-R +1m >
18 Loris Cresson BEL Outdo Kawasaki TPR Kawasaki ZX-10RR +1 Lap
DNF Federico Caricasulo ITA GRT Junior WorldSBK Yamaha YZF-R1
DNF Michael van der Mark NED Pata Yamaha WorldSBK Yamaha YZF-R1
DNF Scott Redding GBR Aruba.it Racing Ducati Ducati Panigale V4 R
DNF Matteo Ferrari ITA Barni Racing Ducati Panigale V4 R
DNS Sylvain Barrier FRA Brixx Performance Ducati Panigale V4 R

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 14

  1. Zdecydowany dominator WorldSBK. Aczkolwiek kto wie jak mogły się zakończyć niektóre sezony.

  2. Szanuję Jonathana za pracę , jaką on robi z ZX10R ,, znam ten sprzęt , ma potencjał ,lecz jest nieprzewidywalny i chimerzasty jak rozjebana modelka z dolnego Londynu …. On to wszystko ogarnia , rozumie iczuje sprzęt ,wygrywa i bywa regularnie na podium , to nie jest to przypadek , że szósty raz robi majstra ,,,

  3. praktycznie w pierwszym okrążeniu z 15 pola na 5 miejsce na nieznanym dla siebie torze… no nie mam pytań.

  4. Przypomnę tylko , że JR w 2012 startując po raz pierwszy w MotoGP , jeszcze wtedy dla Hondy , zamiast Casey S zajął 8 miejsce w San Marino , ot tak ,,,

    • Ale wiesz, że 2012 to kilka motocykli Hondy i Yamy, najsłabszy Ducat w historii i Pay-riderzy na składakach?

      • Ale podobno WSBK to II liga , więc drugoligowiec dowalił ekstraklasie
        testy 25.11.19 Viniales Motogp 1:37.131
        testy 25.01.19 JR specyfikacja moto WSBK 1.39.152 , to jest czas na 18 miejsce w MotoGP , przed Bradley na moto w specyfikacji SBK , czy coś jeszcze należy wyjaśniać ?

        • Ówczesna klasa CRT to parodia motocykli, która na siłę powiększała stawkę. Zawodnicy Ci nie mieli jednak szans z pozostałymi. Czy wynik Rei był ponadprzeciętny? Z pozoru tak, ale jak się spojrzy na ów okoliczności, to już niekoniecznie…

  5. Świetna jazda Jonathana to jak się przebił do czołówki coś pięknego :)

  6. Zawsze znajdzie się powód do zdyskredytowania osiągnięcia no nie ? No i nawet jakby obiektywnie był ostatni z tych protypowych fabrycznych to co z tego ? Nie miał doświadczenia na sztywnej prototypowej ramie, na tym zawieszeniu, dopiero macał karbonowe hamulce, nie miał zielonego pojecia na temat pracy opon Bridgestone (pamiętam jak relacjonował, że w porownaniu do Pirelek w ogóle nie da wyczuć się limitu, że są niejako zero jedynkowe – przyczepność jest i nagle jej nie ma) a mimo to nie wyglebił. Jego zadaniem było doprowadzenie motocykla do mety. Nie dostał nawet tej samej maszyny co Stoner – kto był uważny albo sledził prase w tym czasie dostrzegł róznice. Motocykl Stonera dostał Bradl (oczywiście owiewki LCR itp) , Jonathanowi dali poprzednią specyfikację, domyślam się że dmuchając na zimne w razie jakby wyglebił. A jednak wykonał zadanie, mimo nieznajomości motocykla nie skompromitował się tylko pojechał jak regularny średniak. Biorąc pod uwagę okoliczności był to wynik godny pochwały. Gdyby po 2 latach regularnych startów i zebrania solidnego bagażu doświadczenie miał tylko takie wyniki to pierwszy bym powiedział, że się nie nadaje i że się nie sprawdził. Niestety możemy go oceniać tylko po tych 2 występach.

    • „Zawsze znajdzie się powód do zdyskredytowania osiągnięcia no nie ?”
      Patrz – psychofani VR46 albo MM93.

      „No i nawet jakby obiektywnie był ostatni z tych protypowych fabrycznych to co z tego ?”
      Gdyby były tylko motocykle prototypowe a nie CRT to byłby w ogóle ostatni na mecie. Ale że pół stawki miało CRT a czterech gości na normalnych prototypach nie ukończyło to był ósmy. Inna sprawa że w kwalifikacjach jednak lepiej sobie poradził.

      „Jego zadaniem było doprowadzenie motocykla do mety.”
      No a po co bierze się zastępców? Po co aktualnie jest Pirro, Guintoli czy Bradl?

      „Niestety możemy go oceniać tylko po tych 2 występach.”
      Gdyby był tylko kierowcą MotoGP to zapewne tak. Ale że jeździ w WorldSBK gdzie po przesiadki z Hondy na Kawasaki dominuje przez 6 sezonów to można dużo na jego temat.

  7. Na telefonie mi odpowiedzi nie działają. W razie nieporozumień – mój komentarz był kierowany do Eendi23.
    Pozdrawiam

  8. Dla Jonathana Rea to powinni utworzyć w sumie oddzielną kategorię „World Superbike +”, gdy trzeba, to Jonathan po prostu jedzie kosmos. W międzyczasie pojawiły się „rodzynki z MotoGP” typu Bautista, Redding, a koniec końców i tak Johnny zgarnia tytuł. Chciałbym zobaczyć go raz jeszcze w wyścigu Suzuka 8h przeciwko czołowym zawodnikom MotoGP, bo chyba już tylko na to możemy liczyć :)

  9. a ja tak sobie myślę, Yamaha nie ma kogo wystawić za Rossmana, WSBK jest już po sezonie, Rea wyluzowany, producenci inni ale sponsor sie zgadza (Monster), ilu z nas nie chciałoby zobaczyć Johnego wlasnie na M1 ?
    Fajna wizja nie? :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
155 zapytań w 1,499 sek