Po tym, jak w czterech pierwszych wyścigach 2020 roku w WSBK mieliśmy czterech różnych zwycięzców, teraz Jonathan Rea wreszcie sięgnął po drugą wygraną. Zawodnik Kawasaki w dominującym stylu zgarnął 12 oczek za wyścig Superpole, tyle samo co wcześniej w tym sammym wyścigu Australii. Drugi dojechał Scott Redding, a trzeci był Michael van der Mark.
Liderem pozostał Scott Redding, mający 9 punktów przewagi nad Rea w generalce. Yamaha dalej ma problemy w Jerez – tym razem z wyścigu wycofał się jadący po miejsce na podium Toprak Razgatlioglu. Z drugiej strony, znowu świetnie spisał się Loris Baz z Ten Kate. Alex Lowes przebił się z 14. aż na 7. miejsce na dystansie zaledwie 10 okrążeń.
Wyścig Superpole | |||||
Pos | Driver | Nat | Team | Model | Time |
1 | Jonathan Rea | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | 10 Laps |
2 | Scott Redding | GBR | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | +0.522 |
3 | Michael van der Mark | NED | Pata Yamaha WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +2.701 |
4 | Loris Baz | FRA | Ten Kate Racing | Yamaha YZF-R1 | +4.804 |
5 | Chaz Davies | GBR | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | +6.471 |
6 | Tom Sykes | GBR | BMW Motorrad WorldSBK | BMW S1000RR | +8.561 |
7 | Alex Lowes | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | +11.951 |
8 | Garrett Gerloff | USA | GRT Junior WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +14.122 |
9 | Leon Haslam | GBR | Team HRC | Honda CBR1000RR-R | +14.285 |
10 | Alvaro Bautista | ESP | Team HRC | Honda CBR1000RR-R | +14.554 |
11 | Michael Ruben Rinaldi | ITA | Team GOELEVEN | Ducati Panigale V4 R | +16.337 |
13 | Xavi Fores | ESP | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki ZX-10RR | +17.268 |
13 | Eugene Laverty | IRL | BMW Motorrad WorldSBK | BMW S1000RR | +17.971 |
14 | Sandro Cortese | GER | Outdo Kawasaki TPR | Kawasaki ZX-10RR | +18.741 |
15 | Maximilian Scheib | CHI | Orelac Racing Verdnatura | Kawasaki ZX-10RR | +18.786 |
16 | Federico Caricasulo | ITA | GRT Junior WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +19.902 |
17 | Leandro Mercado | ARG | Motocorsa Racing | Ducati Panigale V4 R | +20.031 |
18 | Marco Melandri | ITA | Barni Racing | Ducati Panigale V4 R | +25.819 |
19 | Christophe Ponsson | FRA | Nuova M2 Racing | Aprilia RSV4 1000 | +26.219 |
20 | Lorenzo Gabellini | ITA | MIE Racing Althea | Honda CBR1000RR-R | +36.568 |
21 | Sylvain Barrier | FRA | Brixx Performance | Ducati Panigale V4 R | +36.574 |
22 | Takumi Takahashi | JPN | MIE Racing Althea | Honda CBR1000RR-R | +36.892 |
DNF | Toprak Razgatlioglu | TUR | Pata Yamaha WorldSBK | Yamaha YZF-R1 |
Źródło: crash.net
Brawo Jonathan! Oby to było początkiem zwycięskiej serii!
po ilości łapek w dół widać , że Rea nie ma tu wielu fanów czego nie rozumiem, ja tam mu kibicuje i jak patrzę na jego tytularnego sponsora to mam wizję jak japończycy z Yamahy i Kawasaki się dogadują i przygotowują mu M1 na kilka startów z dziką kartą, oj działo by się :) albo że Kawasaki jednak decyduje się na budowę prototypu który w rzeczywistości jest po prostu na maxa podkręconą ZX10RR z hamulcami Motogp i ogień, przynajmniej spróbować na jeden, dwa sezony bo kolejnego takiego zawodnika szybko mogą nie znaleźć.
Rea, podobnie jak kiedyś Fogarty, nie chce podjąć wyzwania awansu do MotoGP. A szkoda… Edwards, Bayliss, Spies, Toseland, Crutchlow – to zawodnicy, którzy mogli podobnie, jak Rea, zdominować WSBK. Ale woleli spróbować sił w GP. Osobiście uważam, że prawdziwą wartość Jonathan pokazałby właśnie awansem do MotoGP.
Dodałbym jeszcze Hodgsona i Vermuelena.
zgadzam się, nie wiem dlaczego mam tyle łapek w dół? myślisz że nie skorzystałby gdyby była taka szansa?
J. Rea miał kilka możliwości przejścia do MotoGP – sporo się mówiło o przejściu do Suzuki w ostatnich latach; a ostatnia potwierdzona możliwość przejścia J.Rea do MotoGP, to propozycja od Aprili.
Przypomniałem tu niedawno o podobnym przejściu Colina Edwardsa, który tez jako mistrz WSBK mógł zostać w SBK, a przeszedł do MotoGP również do Aprili w 2003 – Aprilia w tamtym czasie była słabsza niż w czasach obecnych.
Edwards po chwili jeździł już na bardzo dobrej wówczas Hondzie w MotoGP, by po znów jakiejś tam chwili jeździć w fabrycznej Yamasze obok samego Valentino Rossiego – można się budować? Można.
Jeśli zaś nie otrzymywał ofert, czy nie był przyciskany przez najlepsze zespoły w MotoGP by jeździć u nich, to chyba znaczy, że wcale taki dobry nie jest jak wielu myśli, przynajmniej z perspektywy tych zespołów.
Jak ktoś nie chce się ścigać z najlepszymi, a chciałby być tylko najlepszy, to zostaje tam, gdzie ma „gwarancje” bycia najlepszym. Choć Rea nie chciał się ścigać z Ducati w MotoGP (które zbudowało potężny sprzęt), to Ducati przyszło po J. Rea do WSBK. Oby z sukcesem, bo może to ruszy J.Rea z miejsca…