Home / Slider / WSBK, Jerez: Drugi z rzędu wyścig Superpole na koncie Jonathana Rea

WSBK, Jerez: Drugi z rzędu wyścig Superpole na koncie Jonathana Rea

Po tym, jak w czterech pierwszych wyścigach 2020 roku w WSBK mieliśmy czterech różnych zwycięzców, teraz Jonathan Rea wreszcie sięgnął po drugą wygraną. Zawodnik Kawasaki w dominującym stylu zgarnął 12 oczek za wyścig Superpole, tyle samo co wcześniej w tym sammym wyścigu Australii. Drugi dojechał Scott Redding, a trzeci był Michael van der Mark.

Liderem pozostał Scott Redding, mający 9 punktów przewagi nad Rea w generalce. Yamaha dalej ma problemy w Jerez – tym razem z wyścigu wycofał się jadący po miejsce na podium Toprak Razgatlioglu. Z drugiej strony, znowu świetnie spisał się Loris Baz z Ten Kate. Alex Lowes przebił się z 14. aż na 7. miejsce na dystansie zaledwie 10 okrążeń.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyścig Superpole
Pos Driver Nat Team Model Time
1 Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10RR 10 Laps
2 Scott Redding GBR Aruba.it Racing Ducati Ducati Panigale V4 R +0.522
3 Michael van der Mark NED Pata Yamaha WorldSBK Yamaha YZF-R1 +2.701
4 Loris Baz FRA Ten Kate Racing Yamaha YZF-R1 +4.804
5 Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati Ducati Panigale V4 R +6.471
6 Tom Sykes GBR BMW Motorrad WorldSBK BMW S1000RR +8.561
7 Alex Lowes GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10RR +11.951
8 Garrett Gerloff USA GRT Junior WorldSBK Yamaha YZF-R1 +14.122
9 Leon Haslam GBR Team HRC Honda CBR1000RR-R +14.285
10 Alvaro Bautista ESP Team HRC Honda CBR1000RR-R +14.554
11 Michael Ruben Rinaldi ITA Team GOELEVEN Ducati Panigale V4 R +16.337
13 Xavi Fores ESP Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki ZX-10RR +17.268
13 Eugene Laverty IRL BMW Motorrad WorldSBK BMW S1000RR +17.971
14 Sandro Cortese GER Outdo Kawasaki TPR Kawasaki ZX-10RR +18.741
15 Maximilian Scheib CHI Orelac Racing Verdnatura Kawasaki ZX-10RR +18.786
16 Federico Caricasulo ITA GRT Junior WorldSBK Yamaha YZF-R1 +19.902
17 Leandro Mercado ARG Motocorsa Racing Ducati Panigale V4 R +20.031
18 Marco Melandri ITA Barni Racing Ducati Panigale V4 R +25.819
19 Christophe Ponsson FRA Nuova M2 Racing Aprilia RSV4 1000 +26.219
20 Lorenzo Gabellini ITA MIE Racing Althea Honda CBR1000RR-R +36.568
21 Sylvain Barrier FRA Brixx Performance Ducati Panigale V4 R +36.574
22 Takumi Takahashi JPN MIE Racing Althea Honda CBR1000RR-R +36.892
DNF Toprak Razgatlioglu TUR Pata Yamaha WorldSBK Yamaha YZF-R1

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 6

  1. Brawo Jonathan! Oby to było początkiem zwycięskiej serii!

    • po ilości łapek w dół widać , że Rea nie ma tu wielu fanów czego nie rozumiem, ja tam mu kibicuje i jak patrzę na jego tytularnego sponsora to mam wizję jak japończycy z Yamahy i Kawasaki się dogadują i przygotowują mu M1 na kilka startów z dziką kartą, oj działo by się :) albo że Kawasaki jednak decyduje się na budowę prototypu który w rzeczywistości jest po prostu na maxa podkręconą ZX10RR z hamulcami Motogp i ogień, przynajmniej spróbować na jeden, dwa sezony bo kolejnego takiego zawodnika szybko mogą nie znaleźć.

      • Rea, podobnie jak kiedyś Fogarty, nie chce podjąć wyzwania awansu do MotoGP. A szkoda… Edwards, Bayliss, Spies, Toseland, Crutchlow – to zawodnicy, którzy mogli podobnie, jak Rea, zdominować WSBK. Ale woleli spróbować sił w GP. Osobiście uważam, że prawdziwą wartość Jonathan pokazałby właśnie awansem do MotoGP.

        • Dodałbym jeszcze Hodgsona i Vermuelena.

          • zgadzam się, nie wiem dlaczego mam tyle łapek w dół? myślisz że nie skorzystałby gdyby była taka szansa?

          • J. Rea miał kilka możliwości przejścia do MotoGP – sporo się mówiło o przejściu do Suzuki w ostatnich latach; a ostatnia potwierdzona możliwość przejścia J.Rea do MotoGP, to propozycja od Aprili.

            Przypomniałem tu niedawno o podobnym przejściu Colina Edwardsa, który tez jako mistrz WSBK mógł zostać w SBK, a przeszedł do MotoGP również do Aprili w 2003 – Aprilia w tamtym czasie była słabsza niż w czasach obecnych.
            Edwards po chwili jeździł już na bardzo dobrej wówczas Hondzie w MotoGP, by po znów jakiejś tam chwili jeździć w fabrycznej Yamasze obok samego Valentino Rossiego – można się budować? Można.

            Jeśli zaś nie otrzymywał ofert, czy nie był przyciskany przez najlepsze zespoły w MotoGP by jeździć u nich, to chyba znaczy, że wcale taki dobry nie jest jak wielu myśli, przynajmniej z perspektywy tych zespołów.

            Jak ktoś nie chce się ścigać z najlepszymi, a chciałby być tylko najlepszy, to zostaje tam, gdzie ma „gwarancje” bycia najlepszym. Choć Rea nie chciał się ścigać z Ducati w MotoGP (które zbudowało potężny sprzęt), to Ducati przyszło po J. Rea do WSBK. Oby z sukcesem, bo może to ruszy J.Rea z miejsca…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
160 zapytań w 1,288 sek