Home / Slider / WSBK, Jerez: Redding wygrywa 2. wyścig, dublet Ducati!

WSBK, Jerez: Redding wygrywa 2. wyścig, dublet Ducati!

To był zdecydowanie świetny weekend dla Ducati. Scott Redding w dominującym stylu wygrał 2. główny wyścig World Superbike, powiększając przewagę w klasyfikacji generalnej cyklu, podczas gdy Chaz Davies dojechał jako drugi, z dużą przewagą nad Toprakiem Razgatlioglu. Jonathan Rea tym razem poza podium, już drugi raz w tym sezonie.

Rea świetnie wystartował z pole position, jednak szybko stracił prowadzenie na rzecz Scotta Reddinga. Brytyjczyk był absolutnie poza zasięgiem kogokolwiek i jego zwycięstwo nie podlegało dyskusji. Tak samo jak tempo Ducati. Nie tylko Davies świetnie spisywał się przez cały wyścig, ale również Michael Ruben Rinaldi uporał się z duetem Kawasaki (doskonała walka z Rea!), i próbował nawet gonić za Razgatlioglu, jednak Turek z Yamahy był za szybki.

Rea miał dziś mnóstwo problemów z przyczepnością, popełniał drobne błędy, przegrywał walkę ze wspomnianymi Rinaldim i Razgatlioglu i w konsekwencji spadł nawet za plecy Alexa Lowesa. Loris Baz próbował nawiązać walkę o podium, jednak popełnił błąd i zaliczył uślizg przedniego koła. Kolejna runda WSBK już za tydzień w Portugalii.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki 2. wyścigu
Pos Driver Nat Team Model Time
1 Scott Redding GBR Aruba.it Racing Ducati Ducati Panigale V4 R 20 Laps
2 Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati Ducati Panigale V4 R +3.082
3 Toprak Razgatlioglu TUR Pata Yamaha WorldSBK Yamaha YZF-R1 +5.472
4 Michael Ruben Rinaldi ITA Team GOELEVEN Ducati Panigale V4 R +8.709
5 Alex Lowes GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10RR +10.772
6 Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10RR +12.501
7 Michael van der Mark NED Pata Yamaha WorldSBK Yamaha YZF-R1 +13.760
8 Alvaro Bautista ESP Team HRC Honda CBR1000RR-R +17.472
9 Marco Melandri ITA Barni Racing Ducati Panigale V4 R +19.938
10 Garrett Gerloff USA GRT Junior WorldSBK Yamaha YZF-R1 +21.375
11 Tom Sykes GBR BMW Motorrad WorldSBK BMW S1000RR +23.555
12 Leon Haslam GBR Team HRC Honda CBR1000RR-R +28.209
13 Xavi Fores ESP Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki ZX-10RR +29.128
14 Sandro Cortese GER Outdo Kawasaki TPR Kawasaki ZX-10RR +35.062
15 Leandro Mercado ARG Motocorsa Racing Ducati Panigale V4 R +35.269
16 Federico Caricasulo ITA GRT Junior WorldSBK Yamaha YZF-R1 +38.450
17 Loris Baz FRA Ten Kate Racing Yamaha YZF-R1 +44.444
18 Maximilian Scheib CHI Orelac Racing Verdnatura Kawasaki ZX-10RR +45.370
19 Lorenzo Gabellini ITA MIE Racing Althea Honda CBR1000RR-R +1>
DNF Sylvain Barrier FRA Brixx Performance Ducati Panigale V4 R
DNF Christophe Ponsson FRA Nuova M2 Racing Aprilia RSV4 1000
DNF Eugene Laverty IRL BMW Motorrad WorldSBK BMW S1000RR
DNF Takumi Takahashi JPN MIE Racing Althea Honda CBR1000RR-R

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 21

  1. Rea słabiutko coś, Redding spokój i klasa. Ciekawe czy w tym sezonie uda się przerwać dominację Jonathana. Pewnie mnie skrytykujecie ale Rinaldi do MotoGP. Jest młody, związany z Ducati, a na chwile obecną miejsca są. Może Pramac to narazie ciut za wysoko, ale Avintia już nie. I jeszcze Toprakowi dałbym szansę.

    • Ducati w sumie ma w czym wybierać, choćby zawodnikach z Moto2. Ale Rinaldiego w przyszłości widziałbym u boku Reddinga. Chyba, że Brytyjczyk trafi za Doviego do fabryki w MotoGP. Wolałbym jednak Peco Bagnaię u boku Millera. :)

  2. Trzeba obciąć moc wszystkim jak w zeszłym sezonie i to znacznie. Nie może tak być ze warownej walce rea nie ma szans z nikim. Pussy champion musi być mistrzem ponownie. Uważam ze trzeba zmniejszyć obroty wszystkim minimum 1000 obrotów oprócz rea

  3. a ja bym wolał bagnaia miller w fabryce ducati a w pramacu rinaldiego i właśnie reddinga , w avinti chociaż rok zostawiłbym tam zarco , w tym roku jest z nim rabat który niestety ma ten kontrakt do końca 2021 ale ja był go widział za reddinga w WSBK on jest tam idealny moim zdaniem , w Aprilii dovi no to moje zdanie , może to za słaby team ale to jedyna droga do kontynuowania wyścigów w motogp . chciałbym iannone jako testera aprilii i mam nadzieje że dorna go od blokuje i coś tam da się zrobić , Cala dałbym do british super bike albo do normalnych WSBK w miejsce na przykład rinaldiego czyli w eleven racing a jak w BSB to mógłby zastąpić josha brooksa który by mógł za reddinga , by było ciekawie , to są jedyni zawodnicy bez kontraktów w WSBK , motogp i BSB , tak poza tematem czy Danny Kent będzie jechał w BSB czy FIM go jeszcze nie odblokował ?

  4. co do martina moim zdaniem za szybko a szczególnie w ducati

  5. a co do wyścigu , piękny wyścig , podobało mi się to że davies wraca na podium i to że ducati dominowało w tym wyścigu , melandri ładnie bo startował z p18 , redding wygrał davies drugi i rinaldi na p4

  6. Jeżeli Martin nie zdobędzie tytułu w Moto2, albo nie będzie go bardzo blisko (jak Binder i Oliveira, a kiedyś Redding), to nie powinien trafić do klasy królewskiej. Na razie lepszą robotę robi choćby debiutant Canet.

  7. Na plecach ma wytatuowany wzór dywanu, który kupił kiedyś u turka ale pies mu zjadł.

  8. Fajnie ze Ducati daje rade w 2lidze i jest realna szansa na pokonanie JR. Zauważyłem ze w sprincie było chłodniej i JR sobie lepiej poradził. Ciekawe jaka pogoda będzie w Portugalii i czy przełoży się to na jego postawę tam.

    • Rea wygrał wyścig nie dlatego że było chłodniej ale dlatego że był to krótszy wyścig a Reding był trochę blokowany, a jak już był 2gi to miał tempo lepsze od Rea i pewnie gdyby to był wyścig na formalnym dystansie to by go wyprzedził i pewnie jeszcze wyrobił parę s przewagi

  9. Pamiętam wpisy z zeszłego roku.
    Bauti robi różnicę. JR się skończył. Gdzie tam JR do zawodnika z MotoGP.
    A później przyszła końcówka sezonu :)
    Poważnie myślicie że Kawasaki będzie stało w miejscu ?
    Gdyby nie wywrotka JR w Australii to nie było by tak dużej różnicy pomiędzy nim a SR.
    Zresztą Redding wcale nie tak łatwo wygrał w BS w zeszłym roku.
    Powoli kochani, dopiero początek sezonu.

  10. Pussy chyba obrał taktyke z tamtego roku, po co sie męczyć jak można Ducatom obciąć obroty, wystarczy że wygrają jeszcze z dwa wyścigi i zaraz będzie zmiana regulaminu pod Pussy championa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
173 zapytań w 1,636 sek