Home / Slider / WSBK, Magny-Cours: Jonathan Rea 5-krotnym mistrzem świata!

WSBK, Magny-Cours: Jonathan Rea 5-krotnym mistrzem świata!

To już koniec walki o tytuł mistrza świata World Superbike w tym roku. Do końca sezonu pozostały jeszcze dwie potrójne rundy (w Argentynie i Katarze), ale już wiadomo, że Jonathan Rea nie straci prowadzenia do końca sezonu. Fenomenalny Północnoirlandczyk wygrał 2. niedzielny wyścig na Magny-Cours i śrubuje rekordy dla motocykli produkcyjnych. Podium uzupełnił duet Yamahy. Wyścigu nie ukończyli Alvaro Bautista i Toprak Razgatlioglu, po incydencie już na samym początku.

Start sezonu wskazywał na to, że zdobywca tytułu może być tylko jeden: Alvaro Bautista wygrał aż 11 kolejnych wyścigów, ale Rea w tym czasie minimalizował straty w perfekcyjny sposób, i mimo że przegrywał raz za razem, to zawsze dojeżdżał jako drugi (jednym wyjątkiem).

Kliknij, aby pominąć reklamy

Potem zaczęły się błędy jednego i drugiego – ale kolizje i upadki Rea miały dużo mniejsze konsekwencje niż wypadki Alvaro – który kilkukrotnie tracił pewne zwycięstwa. Aż przyszła Laguna Seca, gdzie Hiszpan odniósł kontuzję ramienia i nie zdobył żadnego punktu. Przelała ona czarę goryczy. Rea pewnie wygrywał, i wypracował sobie dużą przewagę nad Bautistą, której jak widać, nie oddał i już nie odda. Ostatni raz poza podium Rea był w czerwcu w Misano!

Nie można zapominać jeszcze o zmianie regulaminowej w trakcie sezonu – po seryjnych triumfach Bautisty organizatorzy skorzystali z przysługującego im wyrównania stawki – obcinając z maksymalnych obrotów Ducati Panigale V4 R 250 obr/min, mimo to jednak maszyna ta pozostała zdecydowanie najmocniejszą w stawce i tak naprawdę nie wiadomo, czy w ogóle wpłynęła w jakikolwiek sposób na przebieg sezonu w dalszej jego części.

Bautista wygrywał w pierwszych wyścigach z ogromnymi przewagami, ale były to tory, które znał, w dodatku wyłącznie na suchym torze. Na mokrej nawierzchni wychodził brak znajomości deszczowego ogumienia Pirelli, które to rywale z WSBK znali doskonale. Efekt? Widoczny choćby w mokrych kwalifikacjach we Francji. Rea zdobył Superpole na Magny-Cours, a Bautista uzyskał tylko 14. czas.

Powtórki rywalizacji Kawasaki kontra Ducati nie będzie, a przynajmniej nie w takim składzie osobowym: Bautista przechodzi do Hondy, a do Ducati wskakuje inna gwiazda grand prix – Scott Redding, który w tym roku błyszczy w brytyjskich mistrzostwach. Jak Wasze wrażenia z tegorocznej walki o zwycięstwo?

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki 2. wyścigu
1 Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10RR 21 Laps
2 Michael van der Mark NED Pata Yamaha Yamaha YZF R1 +0.862
3 Alex Lowes GBR Pata Yamaha Yamaha YZF R1 +1.702
4 Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati Ducati Panigale V4 R +4.014
5 Loris Baz FRA Ten Kate SBK Yamaha Yamaha YZF R1 +4.989
6 Marco Melandri ITA GRT Yamaha Yamaha YZF R1 +19.939
7 Leon Haslam GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10RR +20.130
8 Tom Sykes GBR BMW WorldSBK Team BMW S1000RR +20.305
9 Leon Camier GBR Moriwaki Althea Honda Honda CBR1000RR +26.564
10 Jordi Torres ESP Team Pedercini Racing Kawasaki Kawasaki ZX-10RR +27.855
11 Leandro Mercado ARG Orelac Racing VerdNatura Kawasaki Kawasaki ZX-10RR +30.190
12 Eugene Laverty IRL Team Goeleven Ducati Ducati Panigale V4 R +32.283
13 Sylvain Barrier FRA Brixx Ducati Ducati Panigale V4 R +48,000
14 Ryuichi Kiyonari JPN Moriwaki Althea Honda Honda CBR1000RR +48.298
15 Markus Reiterberger GER BMW WorldSBK Team BMW S1000RR +48.703
16 Alessandro Delbianco ITA Althea Mie Racing Team Honda Honda CBR1000RR +54.384
17 Michael Ruben Rinaldi ITA Barni Racing Team Ducati Ducati Panigale V4 R +3 Laps
DNF Sandro Cortese GER GRT Yamaha Yamaha YZF R1 8 Laps
DNF Alvaro Bautista ESP Aruba.it Racing Ducati Ducati Panigale V4 R 1 Lap
DNF Toprak Razgatlioglu TUR Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki ZX-10RR 1 Lap

Źródło: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 12

  1. Jak ludzie maja komentowac wyscigi, jak nie ma ich gdzie ogladac.
    Rea to jednak mistrz. Facet kontroluje sytuacje nawet jak nie wygrywa i ma slabszy sprzet. Jezdzi bardzo rowno. Gratulacje. Niesamowity wynik.

  2. Uklony podziwiwam klasa sama w sobie

  3. Bautista, to już niech więcej nie jeździ.

  4. Zasłużone zwycięstwo.

    Niestety znów nudny sezon. Mogliby zmienić zasady WSBK na wzór BSB:
    1. Ograniczyć elektronikę
    2. Wprowadzić The Showdown, gdzie 6 najlepszych zawodników startuje do finałowej walki z 500 pkt.+ punkty za 1, 2 i 3 miejsce.

    No, ale może za rok będzie ciekawiej. Toprak się rozkręca, BMW może doda trochę mocy, Ducati może dopracuje Panigale (tu moc jest, gorzej z prowadzeniem). Do Kawasaki przyjdzie Savadori, który we Włoszech potrafi wygrywać na Aprili, konstrukcji pamiętającej rok 2009. No i Redding, który w BSB chyba niszczy psychicznie konkurentów (zawsze mocno przyspiesza w ostatniej fazie wyścigu).

  5. Dominacja wyspiarzy w WSBK odbija się równą czkawką, co dominacja Hiszpanów w klasie GP. Liczę jednak na to, że Redding pokaże klasę i zdetronizuje Reę. Bautista był tego bliski – niestety Ducati spoczęło na laurach, w zespole zapanował konflikt, a swoje trzy grosze dorzucili włodarze, którzy ograniczyli ich moc. A to była w sumie jedyna siła tego motocykla. Reszta to katastrofa, dwie klasy niżej od Kawy. W sumie coś na wzór Ferrari – na prostych diabelnie szybcy, jednak w zakrętach niszczeni przez Merca. ;)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
154 zapytań w 1,521 sek