2. wyścig WSBK we Francji zakończył się triumfem Topraka Razgatlioglu (Yamaha), który o podium pojedynkował się tym razem z Michaelem Rinaldim (Ducati) oraz Axelem Bassanim (Motocorsa Ducati). Najważniejszym manewrem wyścigu był jednak ostry atak Jonathana Rea (Kawasaki), po którym upadł Alvaro Bautista (Ducati). Brytyjczyk został ukarany długim okrążeniem, ale i tak udało mu się zająć 5. pozycję.
W klasyfikacji generalnej robi się ciekawie, bowiem po francuskim weekendzie na Magny-Cours przewaga Bautisty nad Razgatlioglu to tylko 30 punktów. Po upadku w sobotę, i kolejnych straconych punktach w niedzielę, Rea traci 53 oczka.
Wyniki 2. wyścigu | ||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME |
1 | Toprak Razgatlioglu | TUR | PATA Yamaha with Brixx WorldSBK | 21 Laps |
2 | Michael Rinaldi | ITA | Aruba.It Racing Ducati | +2.024s |
3 | Axel Bassani | ITA | Motocorsa Ducati | +4.742s |
4 | Alex Lowes | GBR | Kawasaki Racing Team WorldSBK | +5.084s |
5 | Jonathan Rea | GBR | Kawasaki Racing Team WorldSBK | +10.679s |
6 | Scott Redding | GBR | BMW Motorrad WorldSBK Team | +11.955s |
7 | Andrea Locatelli | ITA | PATA Yamaha with Brixx WorldSBK | +15.188s |
8 | Garrett Gerloff | USA | GRT Yamaha WorldSBK Team | +15.443s |
9 | Loris Baz | FRA | Bonovo Action BMW | +16.870s |
10 | Iker Lecuona | SPA | Team HRC WorldSBK | +18.367s |
11 | Philipp Oettl | GER | GoEleven Ducati | +25.740s |
12 | Lucas Mahias | FRA | Puccetti Kawasaki | +33.872s |
13 | Luca Bernardi | SM | Barni Spark Ducati Team | +38.188s |
14 | Roberto Tamburini | ITA | Motoxracing Yamaha WorldSBK Team | +41.389s |
15 | Kohta Nozane | JPN | GRT Yamaha | +42.657s |
16 | Christophe Ponsson | FRA | Gil Motor Sport Yamaha | +50.863s |
17 | Oscar Gutierrez | SPA | Pedercini Kawasaki | +54.487s |
18 | Oliver Konig | CZE | Orelac Racing Kawasaki | +1 Lap |
19 | Hafizh Syahrin | MAL | MIE Honda Racing | +1 Lap |
20 | Eugene Laverty | IRL | Bonovo Action BMW | DNF |
21 | Leandro Mercado | ARG | MIE Honda Racing | DNF |
22 | Michael Van Der Mark | SPA | BMW Motorrad WorldSBK Team | DNF |
23 | Xavi Vierge | SPA | Team HRC WorldSBK | DNF |
24 | Alvaro Bautista | SPA | Aruba.It Racing Ducati | DNF |
Źródło: crash.net
Za takie coś Rea powinien mieć stop and go. Mam nadzieję, że kolejne gleby będą bez udziału rywali. Gościu ewidentnie nie może się pogodzić z faktem, że nie ma już maszyny poza zasięgiem rywali, a jego konkurentami nie są średniacy pokroju Sykesa i Daviesa.
To był ostry wyścig ;) Dawno nie widziałem aż tak brutalnych manewrów w WSBK…
Rea musi mieć maszyne którą dystansuje rywali jeśli przeciwnik jest mocniejszy lub maszyny są rowne facet jest bez szans i trzeba zastosować brudne zagrywki.
Bez przesady. Owszem przesadził i to nie pierwszy raz, ale chłop już tyle razy udowadniał niedowiarkom (czy to na Hondzie, czy w pierwszych latach Kawasaki, gdy przecież jeździł z mistrzem świata Sykesem lub przeciwko mocnym Ducati), że z przypadku 6 razy mistrzem świata się nie stajesz.
To najtrudniejszy czas dla Rei odkąd jeździ na Kawasaki. Nie ma żadnych atutów, bo Yamaha w rękach Topraka jak i Ducati w rękach Bautisty są szybsze, przez co musi ryzykować dużo bardziej niż wymieniona dwójka. Niestety wygląda na to, że zaczął przegrywać sam z sobą.
Na wszystkim najbardziej skorzystał tym razem Toprak i dobrze dla mistrzostw, chociaż za to, że Johnny wywrócił Bautistę, to powinien dostać jednak znacznie większą karę.
Dla „mistrzostw” to dobrze by było, gdyby rywalizacja pomiędzy pretendentami do tytułu Majstra odbywała się wg zasad fair play. IMO, JR powinien dostać czarną flagę lub bana na następny wyścig – wg zasady „oko za oko”. Pozbawił AB możliwości walki o 25 pt, to i kara powinna być adekwatna.
Idąc tym tropem, to Jonathan zdjął przecież Topraka w Assen także. Zatem dwóch głównych kandydatów do tytułu ma już po 1 wyścigu.
OK, ale w Assen, obaj, tj. TR i JR, wylecieli z wyścigu. Nie jestem pewien, ale chyba wówczas potraktowano to jako incydent wyścigowy. Natomiast, w Magny-Cours jednoznacznie określono sprawcę (JR), który dostał symboliczną karę, a poszkodowany (AB) stracił możliwość walki o punkty.
Na obecnym etapie rywalizacji głównych pretendentów do tytułu Majstra upatruję w osobach AB, TR i nadal JR. W swoim poprzednim wpisie nie odnosiłem się do TR – on tu nie ma nic do rzeczy. Uważam po prostu, że kara dla JR była nieadekwatna do przewinienia.
Jeśli chodzi o rywalizację TR i AB, to rzeczywiście licznik zerówek po bliskim kontakcie z JR się zresetował :)
To racja, dlatego tez uważam, że kara dla Johnny’ego była niska, wyszedł na tym na plusie. Tylko czekać na kolejne jego pojedynki z Bautistą :)
Chyba jednak lekko cie ponioslo. O Hondzie, Yamasze, Suzuki to samo pisales, jak wygrywaly seryjnie? Panigale w stawce jest juz od kilku lat. Nic nie osiagneli a to genialny motocykl od samego poczatku, szczegolnie na tle leciwej juz ZX 10 R. Wygrywali tylko wtedy, gdy w latach 90-tych dostosowano przepisy i pozwolono jezdzic duzym Ducatom z 750-tkami. Z reszta podobnie jest w MotoGP, gdzie Ducati od kilku lat to najlepszy motocykl ale majstra do dzisiaj nie ma. Bautista jedzil juz dla Ducati i tez nic z tego nie wyniknelo. W MotoGP tyly zamykal i w WSBK tez tytulu nie zdobyl do dzisiaj. Toprak jest w stawce od 2018 roku i dopiero teraz albo juz w zeszlym roku wszedl na pudlo. Od razu na jego szczyt. I to on jest w tej stawce najbardziej perspektywiczny. Mimo, ze R1 odstaje od Ducati tak samo jak Kawasaki. Nic nie trwa wiecznie i passa JR tez kiedys musiala sie skonczyc. 6 tytulow z rzedu? Nie bylo w historii tego sportu czegos takiego. Mysle, ze podobna seria nie predko sie zdazy. Sprowadzajac te wyscigi tylko do kwestii motocykla nie obrazasz JR tylko Honde, Ducati, Yamahe jako producentow. Sugerujesz, ze nie potrafili przez tyle lat zrobic lepszego motocykla niz Kawasaki i wygrywal z nimi jakis przecietniak tylko dzieki sprzetowi?
Szkoda, że Rea uderzył Bautiego. Szkoda, że w kolejnej serii wyścigów motocyklowych, osoby zarządzające / podejmujące decyzję w takich sprawach, to leszcze do wymiany, ale których nikt nie wymieni. Jak Alvaro nie zdobędzie tytułu przez Rea, to kto za to zapłaci?
Rea powinien dostać czarna flagę i ban na start w następnej rundzie.
Doszły mnie słuchy, że Kawasaki za to przewinienie zostaną ograniczone obroty, żeby mniej przeszkadzał w zdobyciu mistrzostawa przez Ducati.