Jonathan Rea coraz bliżej obrony mistrzostwa. Zawodnik Kawasaki był bezkonkurencyjny w ulewnym, 1. wyścigu we Francji, choć zwłaszcza na początku, trochę starali się popsuć mu szyki zawodnicy na prywatnych Yamahach: Loris Baz i Garrett Gerloff.
Gerloff jadąc na 3. miejscu zaliczył high-side, ale to nic przy tym, co tuż po starcie zrobili zawodnicy BMW. Z pole position ruszał Eugene Laverty, tuż za nim – Tom Sykes. I obaj…zderzyli się na pierwszych metrach, ku rozpaczy członków zespołu w garażu.
Wyniki 1. wyścigu | |||||
1 | Jonathan Rea | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | 21 Laps |
2 | Loris Baz | FRA | Ten Kate Racing | Yamaha YZF-R1 | +3.342 |
3 | Alex Lowes | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | +9.707 |
4 | Chaz Davies | GBR | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | +14.045 |
5 | Scott Redding | GBR | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | +16.427 |
6 | Toprak Razgatlioglu | TUR | Pata Yamaha WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +16.976 |
7 | Michael Ruben Rinaldi | ITA | Team GOELEVEN | Ducati Panigale V4 R | +23.253 |
8 | Xavi Fores | ESP | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki ZX-10RR | +27.173 |
9 | Michael van der Mark | NED | Pata Yamaha WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +28.706 |
10 | Leandro Mercado | ARG | Motocorsa Racing | Ducati Panigale V4 R | +32.032 |
11 | Federico Caricasulo | ITA | GRT Junior WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +37.928 |
12 | Alvaro Bautista | ESP | Team HRC | Honda CBR1000RR-R | +46.009 |
13 | Sylvain Barrier | FRA | Brixx Performance | Ducati Panigale V4 R | +46.371 |
14 | Valentin Debise | FRA | Outdo Kawasaki TPR | Kawasaki ZX-10RR | +1m > |
15 | Xavier Pinsach | ESP | Orelac Racing Verdnatura | Kawasaki ZX-10RR | +1 Lap |
16 | Samuele Cavalieri | ITA | Barni Racing | Ducati Panigale V4 R | +1 Lap |
17 | Takumi Takahashi | JPN | MIE Racing Althea | Honda CBR1000RR-R | +1 Lap |
DNF | Leon Haslam | GBR | Team HRC | Honda CBR1000RR-R | |
DNF | Garrett Gerloff | USA | GRT Junior WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | |
DNF | Eugene Laverty | IRL | BMW Motorrad WorldSBK | BMW S1000RR | |
DNF | Tom Sykes | GBR | BMW Motorrad WorldSBK | BMW S1000RR |
Źródło: crash.net
Największym kretynem wyścigu jest Haslam gdyż wywrócił się na pól okrążenia do mety rywalizując z Razgatlioglu i Reddingiem o szóstą pozycję.
ale za to jak spektakularnie :D
Tak ale trzeba być idiotą żeby w całym wyścigu przebijać się do przodu rywalizują o szóstą pozycję po to że zaliczyć niepotrzebny higside na pół okrązenia do mety.Mega słabe i wnerwiają mnie tego typu kierowcy.Jak asfalt jest coraz bardziej śliski to się nie szarżuje po to że z własnego błedu się wywrócić.
Jedni mowia tak: ” dopoki walczysz jestes zwyciezca”. Ja mowie” drugi na mecie to pierwszy przegrany”. Czyli jedni zadowalaja sie tym co maja, inni walcza do konca. To cecha nie kretynow tylko wojownikow. Gosc byl w ciagu i probowal. Lepiej tak niz nie sprobowac i potem zalowac. Do stracenia w calym cyklu nie ma nic a do zyskania piekne widowisko i upokorzenie przeciwnika. Kretyn to by nie sprobowal.
Rea pięknie a Razgatlioglu w końcu robi postępy w jedzie na mokrej nawierzchni :)
Tak ale nie jedzie całego wyścigu po to że na pól kółka do mety obalić się i nie wywalczyć punktów.Trzeba jechać z głową zwłaszcza gdy w coraz trudniejszych warunkach pogodowych tak jak Rea w dzisiejszym wyścigu.
Haslam nigdy mistrzem jazdy w deszczu nie był. Sporo wyścigów na mokrym lądował w żwirze…
Najlepsze lata kariery stracił w niezbyt konkurencyjnym BMW. W Hondzie był już tylko tłem dla Rea.
Szkoda Gerloffa bo jeździ coraz lepiej, a na mokrym torze należy do najszybszych. Kabaret BMW. Baz potwierdził, że jak jest deszcz zawsze można na niego liczyć, a Rea… już o krok od kolejnego tytułu MŚ.