WSBK, Most: Toprak trzyma formę! El Turco najszybszy w FP1

Toprak Razgatlioglu utrzymuje fantastyczną formę z poprzednich wyścigów, uzyskując zdecydowanie najlepszy czas w FP1, na torze Most. Zawodnik BMW wygrał ostatnie 7 wyścigów World Superbike, a w ten weekend celuje w wygranie kolejnych trzech, by wjechać w kolejną rundę z ogromną przewagą w mistrzostwach. Drugi czas w treningu uzyskał Remy Gardner (GRT Yamaha), który przed rundą w Portugalii wystartuje jeszcze w GP Wielkiej Brytanii na Yamasze, jako dzika karta.
Czołową trójkę treningu uzupełnił Alvaro Bautista, który wciąż nie odnajduje się na dociążonym Panigale V4R. Jeśli dwukrotny mistrz świata chce powalczyć w tym roku o mistrzostwo, to widząc szybkość Topraka czas na powrót do wygrywania powoli dobiega końca. Hiszpan traci już do Turka aż 55 punktów. Niezłą szybkość z Donington utrzymuje także Scott Redding, który walczy o swoją przyszłość w padoku, po tym jak zespół Bonovo BMW ogłosił odejście z WSBK wraz z końcem tego sezonu. 6. czas w sesji uzyskał Jonathan Rea (Yamaha), który również poczynił w Wielkiej Brytanii wyraźne kroki do przodu.
Is @toprak_tr54 on the way to another hat trick? 😯⚔️#CzechWorldSBK 🇨🇿 pic.twitter.com/3sF0NhLnUS
— WorldSBK (@WorldSBK) July 19, 2024
Wyniki FP1
Pos | No. | Rider | Bike | Time | Gap | Speed |
1 | 54 | T. RAZGATLIOGLU | BMW M 1000 RR | 1’31.947 | 297,6 | |
2 | 87 | R. GARDNER | Yamaha YZF R1 | 1’32.233 | 0.286 | 295,2 |
3 | 1 | A. BAUTISTA | Ducati Panigale V4R | 1’32.240 | 0.293 | 300,8 |
4 | 9 | D. PETRUCCI | Ducati Panigale V4R | 1’32.362 | 0.415 | 300,8 |
5 | 45 | S. REDDING | BMW M 1000 RR | 1’32.365 | 0.418 | 296,0 |
6 | 65 | J. REA | Yamaha YZF R1 | 1’32.465 | 0.518 | 292,8 |
7 | 11 | N. BULEGA | Ducati Panigale V4R | 1’32.507 | 0.560 | 300,0 |
8 | 7 | I. LECUONA | Honda CBR1000 RR-R | 1’32.538 | 0.591 | 295,2 |
9 | 22 | A. LOWES | Kawasaki ZX-10RR | 1’32.595 | 0.648 | 295,2 |
10 | 21 | M. RINALDI | Ducati Panigale V4R | 1’32.800 | 0.853 | 296,0 |
11 | 97 | X. VIERGE | Honda CBR1000 RR-R | 1’33.014 | 1.067 | 299,2 |
12 | 55 | A. LOCATELLI | Yamaha YZF R1 | 1’33.031 | 1.084 | 296,0 |
13 | 60 | M. VAN DER MARK | BMW M 1000 RR | 1’33.197 | 1.250 | 300,0 |
14 | 47 | A. BASSANI | Kawasaki ZX-10RR | 1’33.209 | 1.262 | 295,2 |
15 | 29 | A. IANNONE | Ducati Panigale V4R | 1’33.254 | 1.307 | 300,0 |
16 | 28 | B. RAY | Yamaha YZF R1 | 1’33.456 | 1.509 | 288,9 |
17 | 31 | G. GERLOFF | BMW M 1000 RR | 1’33.540 | 1.593 | 298,4 |
18 | 53 | T. RABAT | Kawasaki ZX-10RR | 1’33.609 | 1.662 | 296,0 |
19 | 14 | S. LOWES | Ducati Panigale V4R | 1’33.611 | 1.664 | 291,2 |
20 | 77 | D. AEGERTER | Yamaha YZF R1 | 1’33.671 | 1.724 | 292,8 |
21 | 5 | P. OETTL | Yamaha YZF R1 | 1’34.300 | 2.353 | 288,2 |
22 | 36 | L. MERCADO | Honda CBR1000 RR-R | 1’34.772 | 2.825 | 292,8 |
23 | 79 | H. GILLIM | Honda CBR1000 RR-R | 1’35.726 | 3.779 | 288,9 |
Źródło: motomatters.com