Jonathan Rea zostawił za sobą nieudany weekend w Jerez i w Portimao pokazał doskonałe tempo, wygrywając niezagrożenie, prowadząc od samego startu. Jako drugi dojechał Toprak Razgatlioglu, który również nie miał z kim walczyć. Interesująco za to było na dalszych pozycjach.
Początkowo wydawało się bowiem, że atakujący z dopiero 8. pola na starcie Scott Redding szybko wbije się na podium i tak faktycznie się działo – debiutant w Ducati mijał kolejnych zawodników i na półmetku był trzeci. Gdy jednak przyszło do pogoni za Razgatlioglu, tempo Brytyjczyka zaczęło wyraźnie spadać.
Redding toczył więc zacięty bój nie o wyższe miejsca, ale zdobycie tylu punktów, ile się da. Najpierw jednak wyprzedził go mający początkowo problemy z utrzymaniem rytmu jazdy Michael van der Mark, a potem Loris Baz z Michaelem Rubenem Rinaldim. Redding zdołał jedynie utrzymać za plecami Toma Sykesa z BMW.
Wyniki 1. wyścigu | |||||
Pos | Driver | Nat | Team | Model | Time |
1 | Jonathan Rea | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | 20 Laps |
2 | Toprak Razgatlioglu | TUR | Pata Yamaha WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +5.142 |
3 | Michael van der Mark | NED | Pata Yamaha WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +7.029 |
4 | Alex Lowes | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | +9.851 |
5 | Michael Ruben Rinaldi | ITA | Team GOELEVEN | Ducati Panigale V4 R | +10.705 |
6 | Loris Baz | FRA | Ten Kate Racing | Yamaha YZF-R1 | +12.226 |
7 | Scott Redding | GBR | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | +12.485 |
8 | Tom Sykes | GBR | BMW Motorrad WorldSBK | BMW S1000RR | +12.829 |
9 | Alvaro Bautista | ESP | Team HRC | Honda CBR1000RR-R | +14.233 |
10 | Eugene Laverty | IRL | BMW Motorrad WorldSBK | BMW S1000RR | +16.208 |
11 | Chaz Davies | GBR | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | +22.477 |
12 | Leon Haslam | GBR | Team HRC | Honda CBR1000RR-R | +22.581 |
13 | Xavi Fores | ESP | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki ZX-10RR | +23.535 |
14 | Garrett Gerloff | USA | GRT Junior WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +23.577 |
15 | Federico Caricasulo | ITA | GRT Junior WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +30.728 |
16 | Leandro Mercado | ARG | Motocorsa Racing | Ducati Panigale V4 R | +39.137 |
17 | Marco Melandri | ITA | Barni Racing | Ducati Panigale V4 R | +49.020 |
18 | Sylvain Barrier | FRA | Brixx Performance | Ducati Panigale V4 R | +55.510 |
19 | Takumi Takahashi | JPN | MIE Racing Althea | Honda CBR1000RR-R | +55.891 |
20 | Lorenzo Gabellini | ITA | MIE Racing Althea | Honda CBR1000RR-R | +>1m |
21 | Maximilian Scheib | CHI | Orelac Racing Verdnatura | Kawasaki ZX-10RR | +1 Lap |
DNF | Sandro Cortese | GER | Outdo Kawasaki TPR | Kawasaki ZX-10RR | |
DNF | Christophe Ponsson | FRA | Nuova M2 Racing | Aprilia RSV4 1000 |
Źródło: crash.net
No i wreszcie jakiś ciekawy sezon w WorldSBK.
Zgadzam się. Redding wprowadził fajną rywalizację, bardziej zadziorną. Tor Porimao petarda.oby gp tam faktyczne jechało.
Bedzie fajny sezon.
Rea jednak jest charakterny, ale też ładnie się przygotowuje, bez paniki wyczekuje i w duecie z Kawasaki wraca jak zawsze na 1st. Ma dobry pakiet ale też potrafią z Kawasaki pracować na wyniki.
A wiadomo coś o Cortese? Co z nim i co w ogóle się stało?
Po operacji:
https://www.worldsbk.com/en/news/2020/Successful%20operation%20for%20Sandro%20Cortese%20following%20Race%201%20crash