Home / Slider / WSBK, Teruel: Pierwsza wygrana Rinaldiego w 1. wyścigu! Fatalny błąd Reddinga

WSBK, Teruel: Pierwsza wygrana Rinaldiego w 1. wyścigu! Fatalny błąd Reddinga

Michael Ruben Rinaldi (GOELEVEN Ducati) zaszokował w ten weekend – już nie tylko tym, że był najszybszy w każdym wcześniejszym treningu. Włoch, który nigdy jeszcze nie stał na podium, odniósł przekonujące zwycięstwo, ani na moment niezagrożone. Drugi – z dużą stratą wpadł na metę Jonathan Rea (Kawasaki), a trzeci był Chaz Davies, który pokonał w walce o podium Alvaro Bautistę (Honda).

O ile walki o zwycięstwo nie było, to na dalszych pozycjach było ciekawie. Bautista atakował jadącego na trzeciej pozycji Scotta Reddinga, który zaliczył uślizg przodu i wypadł z toru, tracąc mnóstwo cennych punktów. Kilka chwil później, gdy Davies znalazł się przed Bautistą, upadł z kolei Hiszpan.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki 1. wyścigu
1 Michael Ruben Rinaldi ITA Team GOELEVEN Ducati Panigale V4 R 18 Laps
2 Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10RR +5.888
3 Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati Ducati Panigale V4 R +10.035
4 Michael van der Mark NED Pata Yamaha WorldSBK Yamaha YZF-R1 +15.965
5 Toprak Razgatlioglu TUR Pata Yamaha WorldSBK Yamaha YZF-R1 +19.357
6 Alex Lowes GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10RR +24.138
7 Leon Haslam GBR Team HRC Honda CBR1000RR-R +24.275
8 Eugene Laverty IRL BMW Motorrad WorldSBK BMW S1000RR +24.749
9 Federico Caricasulo ITA GRT Junior WorldSBK Yamaha YZF-R1 +25.437
10 Tom Sykes GBR BMW Motorrad WorldSBK BMW S1000RR +26.796
11 Garrett Gerloff USA GRT Junior WorldSBK Yamaha YZF-R1 +27.354
12 Loris Baz FRA Ten Kate Racing Yamaha YZF-R1 +28.096
13 Xavi Fores ESP Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki ZX-10RR +33.131
14 Matteo Ferrari ITA Motocorsa Racing Ducati Panigale V4 R +44.847
15 Takumi Takahashi JPN MIE Racing Althea Honda CBR1000RR-R +59.529
16 Maximilian Scheib CHI Orelac Racing Verdnatura Kawasaki ZX-10RR +3 Laps
DNF Roman Ramos ESP Outdo Kawasaki TPR Kawasaki ZX-10RR
DNF Alvaro Bautista ESP Team HRC Honda CBR1000RR-R
DNF Scott Redding GBR Aruba.it Racing Ducati Ducati Panigale V4 R
DNF Marco Melandri ITA Barni Racing Ducati Panigale V4 R
DNF Sylvain Barrier FRA Brixx Performance Ducati Panigale V4 R

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 19

  1. Tą wywrotką Scott najprawdopodobniej wymeldował się z walki o tytuł mistrzowski w tym sezonie.

  2. Dokładnie!
    Mistrz jest jeden ale pretendentów…
    Ja tam nie kibicuje za bardzo zawodnikom tylko marce
    Forza Ducati!!!

  3. Redding ewidentnie nie wytrzymał presji Bautisty i przesadził z prędkością. Wyścig w miarę choć mógłby być ciekawszy. Brawo Rinaldi. Jeszcze ze dwa takie wyścigi i Davies będzie na wylocie z fabryki. Choć cały czas jestem za Rinaldim w MotoGP w barwach Avintii :)

  4. Tak jak pisałem Redding w tym roku nie zgarnie majstra, a po tym upadku to nie ma już szans

  5. No coz. Mistrz jest tylko jeden. Zaden spad z Moto GP tego nie zmieni.

    • Teoretycznie 30 punktów da się stracić w jeden dzień, np. psując kwalifikacje, albo przewracając się w wyścigu Superpole :) Ale Rea nie robi poważnych błędów, a jak robi to one wyglądają tak jak rok temu – przewrócił się, przedachował i dojechał chyba na P5.

      • Masz racje, roznica jest niewielka ale mocna strona jest wlasnie regularnosc JR i team sam w sobie. Pisalem nie raz. Tam wygrywa caly pakiet. Swietnie zorganizowany zespol, atmosfera, rowny i przyjazny chociaz nie najszybszy motocykl oraz kierowca. Zobaczcie, ze tam od kilku lat nie ma przepychanek, glupich manewrow, zmian i pretensji nawet jak juz jakies bledy sie zdazaja. Kawasaki to od kilku lat najlepiej zorganizowany team w WSBK. Rea jezdzi tam juz wiele lat, ale dopiero z Zielonymi jest w stanie zdobywac najwyzsze laury. Nie dal rady z Honda i mysle ze z Yamaha i Ducati tez by tego nie zrobil. Tam zawsze czegos brakuje, co powoduje, ze kierowcy maja na glowie za duzo rzeczy zamiast tylko sie scigac na maksa. Ducati to piekne motocykle, ale co z tego jak tam kierowca to tylko dodatek do maszyny. Zobaczcie, jak potraktowali Davisa. Potem Bautiste. Jak Redding bedzie notowal w drugiej polowie slabsze wyniki, skonczy tak samo. Buduja potwora a potem dopiero szukaja do niego kierowcy. Nie dziala, zwalniaja kierowce, buduja jeszcze wiekszego potwora i znowu szukaja kierowcy. Tam sie nie szanuje ludzi wiec nie ma wynikow. O tym, ze nie wygrywa sam motocykl najlepiej widac w Moto GP. Potezne Ducati nie bylo w stanie wygrac mistrza. Na Hondzie potrafi jezdzic tylko MM. Nie ma kierowcy, team nie istnieje. Ale Ducati idzie caly czas ta sama droga i mysli, ze jak zbuduja super, hiper, ekstra nowy motocykl to w koncu wygraja. Blad. I Kawa co roku im to udowadnia swoim duzo wolniejszym motocyklem.

        • Kawasaki po szmuglowaniu narkotyków przez poprzednią ekipę musiało chyba nowy zespół tworzyć pod rygorem kary śmierci, stąd brak afer :) A tak poważnie, jak sukcesy są od 2012 i tylko dwa minimalnie przegrane tytuły, no to trudno żeby jakieś większe kwasy były. Pełen profesjonalizm, wsparcie i przywiązanie do swoich zawodników dają efekty.

  6. World Superbike to i tak najwyżej drugi sort najlepszych motocyklistów świata. ;)

  7. Redding nabrał za dużo pewności siebie po pierwszym wygranym wyścigu I jeszcze te kozackie gadki typu że nie boi sie Rei ,że przyszedł po to żeby zgarnąć mistrza.. Dobrze ktoś niedawno tutaj ujął że Redding sie pogubi na półmetku bo nie jest stabilny i ma racje Jonathan zostanie mistrzem No chyba że odpuści ze dwie rundy

  8. Tak, jak pisałem. Scott dobrze zaczyna, a potem jest coraz gorzej. Rea jest mistrzem przez regularność. Dojeżdża zwykle 1 – bo braku umiejętności mu zarzucić się nie da, ale gdy jedzie 2 lub 3, to nie wali na pałę do przodu by coś jeszcze ugrać, tylko pilnuje pozycji (chyba, że jest na kole tego przed nim). W efekcie dowozi cenne punkty.
    Redding ma gorącą głowę. Wygra raz, stanie na pudle drugi raz i włącza mu się tryb celebryty.
    Lubię #45 bo jest charakterny, ale w WSBK i MotoGP ważna jest powtarzalność i opanowanie. Szkoda, bo Ducati jest konkurencyjne, na razie.

    • Ogólnie rzecz biorąc motocykl Ducati jest bardzo nieprzewidywalny i trudny w prowadzeniu, nie to co Kawa. Mówił o tym m.in. Bautista. Ci oczywiście w ogóle go nie słuchali. Upadki nie biorą się znikąd. Zawodnik musi pewnie czuć się na maszynie. W bolońskiej stajni tak po prostu nie jest… Raz dobrze, a raz fatalnie…

  9. Yamy na takim torze kończą tuż za podium, względnie niewielkie straty. Myślę, że za VDMa wskoczy Caricasulo (czy jak tam on się nazywa)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
153 zapytań w 1,743 sek