Bautista swoim dziewiątym z rzędu zwycięstwem potwierdził swoją dominację podczas trzeciej rundy Mistrzostw Świata Superbike. Tak samo jak wczoraj, również i dziś walka o drugie miejsce była bardzo emocjonująca.
Finisz Bautisty był iście nonszalancki. Po pokonaniu ostatniego zakrętu i wjechaniu na prostą startową Hiszpan zdjął ręce z kierownicy i pozdrawiał widownię oraz swój świętujący zespół. Gdyby nie to jego przewaga nad resztą byłaby jeszcze większa! Alvaro zapewnił tym samym 350 zwycięstwo dla Ducati w MŚ Superbike. Bauti przewodzi w generalce z dorobkiem 161 punktów. Drugim zawodnikiem mistrzostw jest Jonathan Rea z 127 punktami na koncie.
Wprawdzie tryumf Bautisty był bardzo imponujący, ale tak naprawdę całe show zgarnęli zawodnicy za nim. Chaz Davies, Alex Lowes, Jonathan Rea i Leon Haslam cały czas się wyprzedzali i nawzajem odbierali sobie drugie miejsce w wyścigu. Dopiero na ostatnim okrążeniu Davies popełnił maleńki błąd. To wystarczyło czterokrotnemu Mistrzowi Świata, by zepchnąć Walijczyka na trzecią pozycję.
Leon Haslam rozminął się z podium zaledwie o 0,4 sek. Lowes, który chyba w ferworze walki zniszczył opony odłączył się od grupy i dojechał na piątym miejscu. Solidne szóste miejsce przypadło Eugene’owi Laverty’emu. Debiutant Sandro Cortese zameldował się na dziesiątej pozycji.
BMW nie pokazało całego swojego potencjału. Doskonałe podwozie i prowadzenie nie zdają się na wiele, kiedy z powodu stosowania drogowego silnika w każdym aspekcie brakuje mocy. Z tego powodu Tom Sykes był dziś dopiero 12 ze stratą prawie 24 sek do lidera i 18 sek do drugiego Johnny’ego Rea.
[Czytaj więcej: BMW miało wrócić do WSBK później]Zawodnicy Hondy Leon Camier i Ryuichi Kiyonari zajęli kolejno 13 i 14 miejsce.
Wyniki niedzielnego wyścigu WSBK na torze MotorLand Aragon:
1. Alvaro Bautista ESP Aruba.it Racing – Ducati 18 okrążeń
2. Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team +6.867s
3. Chaz Davies GBR Aruba.it Racing – Ducati +7.127s
4. Leon Haslam GBR Kawasaki Racing Team +7.581s
5. Alex Lowes GBR Pata Yamaha +11.549s
6. Eugene Laverty IRE Team Go Eleven Ducati +16.797s
7. Jordi Torres ESP Team Pedercini Racing Kawasaki +17.825s
8. Michael van der Mark NED Pata Yamaha +18.788s
9. Michael Ruben Rinaldi ITA Barni Racing Team Ducati +19.329s
10. Sandro Cortese GER GRT Yamaha +20.351s
11. Marco Melandri ITA GRT Yamaha +23.546s
12. Tom Sykes GBR BMW WorldSBK Team +23.974s
13. Leon Camier GBR Moriwaki Althea Honda Team +35.177s
14. Markus Reiterberger GER BMW WorldSBK Team +1m+
15. Ryuichi Kiyonari JPN Moriwaki Althea Honda Team +1m+
Nie ukończyli:
Alessandro Delbianco ITA Althea Mie Racing Team Honda
Toprak Razgatlioglu TUR Kawasaki Puccetti Racing
Nie wystartowali:
Leandro Mercado ARG Orelac Racing VerdNatura Kawasaki
Ładna walka o II miejsce :)
Trzymaj tak dalej Alvaro, coś wspaniałego.
Dobrze że Rea nie przeszedł jednak do Motogp, bo mógłby się pościgać co najwyżej z Abrahamem, albo z KTMami. Swoją drogą, jeśli takie byle co z Motogp jak Bautista wszystkich objeżdża jak chce. To ciekawe co by się działo, gdyby do WSBK przypadkiem trafił jakiś naprawdę klasowy zawodnik.
Sorry. To miał być osobny koment, a nie odpowoedź do Twojego.
Mało przykładów zawodników przechodzących z MotoGP do WorldSBK żebyście wreszcie stwierdzili brak korelacji między poziomem zawodnika w MotoGP i w WorldSBK? :D
Wspomniany Abraham jeździł już i nie zwojował absolutnie nic. Ba, zawodnik, który wiecznie prezentował ten sam poziom co Bautista na tych samych motocyklach co Bautista – mówię o Stefanie Bradlu – też w WorldSBK pokazał absolutnie nic.
Randy de Puniet, Karel Abraham, Nicky Hayden, Stefan Bradl, Toni Elias, Jordi Torres.
To tylko kilka przykładów zawodników, którzy przeszli z Grand Prix do WSBK.
brawo Bauti!!! przeszedł do WSBK i pokazuje swój talent. zresztą jak dali mu pojechać na maszynie Jorge to też pokazał ile jest warty. trzymam kciuki, powodzenia. :)
Troche poplynales kolego. W MotoGP byl tylko statysta. A skoro zwalasz za to wine na sprzet to badzmy uczciwi i przyznajmy, ze teraz sprzet mu mocno pomaga. Ducati jest najmocniejszym obecnie motocyklem w stawce. Widac to na kazdej prostej, na wyjsciu z kazdego zakretu. Najszybsze do tej pory Kawasaki wychodzac za ducati, na koncu kilometrowej prostej jest kilka metrow z tylu mimo, ze jedzie w tunelu aerodynamicznym a Rea hamuje jak szalony.
Barwa dla Ducati za przygotowanie genialnego motocykla. Chyba najlepszy pakiet w historii WSBK. Moga isc na naprawde gruby rekord. Bautista jest tylko uzupelnieniem tego doskonalego organizmu jakim jest team, maszyna, kierowca. Uwazam, ze na poprzednim Panigale R miaby juz klopoty nie tylko z Rea ale rowniez z swietnie jezdzacym w tym sezonie Lowsem a na niektorych torach nawet z Davisem.
Wszystko pasuje, tylko całą teorię burzy forma innych Ducati. Davies pierwszy raz brał udział w jakiejś walce na torze, i oglądając wyścig SP to naprawdę nie był w stanie w żaden sposób być szybszym od Rea i Lowesa. Rinaldi, Laverty – mocno przeciętnie. To gdzie ta wielka przewaga motocykla? Myślę że to dlatego nie ma jeszcze obcięcia obrotów dla Panigale – bo skoro to motocykl daje przewagę to czemu inne Ducati są co najwyżej na poziomie zeszłorocznej konstrukcji? Patrzyłem na tor jazdy Davies-a podczas SP – dziwnymi liniami jechał w zakrętach, raz wyleciał tak daleko że spadł o dwa miejsca…
No niestety – tu raczej chodzi o to że Bauti ma motocykl podobny do tego jaki był w motoGP i wykorzystuje te drobne detale żeby budować przewagę, na dodatek trafił w zwyżkę własnej formy bo już rok temu pokazywał w motoGP piękne wyścigi. W tej chwili daje to piorunujące wyniki.
Jeśli Jorge Lorenzo miał kiepski start na Ducati w 2017, to znaczy, że jednak ta maszyna była faktycznie kiepska? :D Dajmy czas Daviesowi… zrobił już mały postęp – choć póki co to rezultaty ma znacznie gorsze niż na starym Panigale :/
Dodam jeszcze, że dla Bautisty opony Pirelli w WSBK to coś zupełnie nowego. Nawet biorąc pod uwagę fakt, że sam motocykl jest zbliżony do tego czego dosiadał w MotoGP to mimo wszystko jestem zdania, że tą ogromną przewagę nad resztą stawki robi jego talent.
widze bautiste w motogp u boku dowiego, petrux slaby jak noc, nawet miller go objezdza
ps zobaczymy co pokaze baz
Ciekawe co myślą kibice Rea i wszyscy co mówili na początku sezonu ze duże zmiany a i tak wygra Rea
Nie chwalmy dnia przed zachodem…to dopiero 3 runda
Osobiście żałuję, że nie podjął wyzwania w postaci przejścia do Ducati.
Widzieliście jak wyglądała tylna opona AB?
Davies jak nie zmieni stylu/balansu ciała na tym moto, to nie ma szans łapania się na pudło. Wychodzi poślizgami z zakrętów niszczy tym samym opony, brak płynności w przerzucaniu moto w ciasnycgh zakrętach i jeszcze dziwne linie przejazdu ,tutaj w Hiszpani zrobił dobry wynik bo Aruba trenowała na tym torze. Potencjał Ducata jest ogromny ale Davis swoim stylem jazdy się ślizga zamiast wykorzystywać przyczepność.
Fajna walka chłopaków z tyłu, mniam! <3 Ale miało być tak, że Rea miał mieć kogoś z kim będzie walczył na torze bez takiej przewagi, a jest Bautista ze swoim Desmo-Panigale i jest tak samo, nie ma z kim walczyć, bo moto kosa i super V4, haha paranoja :xd A pamiętam to Ducati najbardziej płakało, że Kawa za szybka, za mocna, a teraz beksy maja obroty największe i jeszcze moto przeciętnego Bautisty przerobione chyba z Desmo jak słyszałam ;p szkoda, że reszta Ducatów ma Panigale w innej specyfikacji… A Bautistę można porównywać do Jonathana wtedy, gdy tak jak Rea będzie przez 8 lat jeździł nie rozwijaną CBR-ką a jednak stawał na podium i nawet wygrywał! :xd Oby WSBK wróciło do roku 2012, takie małe marzenie! :)
Czego ty się dziewczyno doszukujesz? Wreszcie ktoś tu pokazuje, ile warta była stawka i skład Ducati. Davies z pewnością nie posiada gorszego motocykla… po prostu nie potrafi wykorzystać potencjału tej maszyny. Rea wreszcie zostaje detronizowany, z czego się bardzo cieszę. Dość tłustych last. :) Żeby tak wreszcie Lowes i reszta zaczęła go wyprzedzać w wyścigu. ;)