Na spotkaniu 25 marca komisja World Superbike złożona z Gregorio Lavilli (Dorna, przewodniczący), Francka Vayssié (FIM) i Takanao Tsubouchiego (MSMA) podjęła decyzje o wyrównaniu osiągów poszczególnych motocykli w klasie World Supersport 300.
Największym problemem tej klasy jest fakt, że maszyny różnych producentów znacznie różnią się pojemnościami.
Jako punkt odniesienia, do którego równa się osiągi konkurencji, uznano motocykl KTM, który dysponuje pojemnością 390ccm. Yamaha zimą przygotowała pakiet poprawek silnikowych, który podnosi moc YZF-R3 o pojemności 320ccm tak, aby była ona podobna do tej z KTM. W dodatku Yamaha dysponuje znacznie większymi obrotami silnika.
Większą pojemność ma Kawasaki – 399ccm. Będzie on więc mieć zwężkę, aby moc wyjściowa uległa zmniejszeniu. Z kolei Hondę CBR500R dotknie najbardziej większa masa minimalna motocykla.
Przypomnijmy, że w dwóch pierwszych rundach sezonu na motocyklu Yamahy wystartuje Daniel Blin. Torunianin zbiera również budżet na kolejne występy w mistrzostwach świata.
Źródło: worldsbk.com