Home / Slider / Sofuoglu przed Tuulim i Cluzelem w Niemczech

Sofuoglu przed Tuulim i Cluzelem w Niemczech

Kenan Sofuoglu

Kenan Sofuoglu wygrał wyścig World Supersport na torze Lausitzring. Jest to jego piąte w sezonie zwycięstwo i dzięki temu utytułowany Turek zbliżył się do kolejnego mistrzostwa świata. Tylko na początku presję wywoływał sensacyjny debiutant w WSS, Niki Tuuli na Yamasze. Na podium zmieścił się jeszcze Jules Cluzel na MV Aguście.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki wyścigu WSS w Niemczech na Lausitzringu:
1. Kenan Sofuoglu TUR Kawasaki Puccetti Racing ZX-6R 19 okr.
2. Niki Tuuli FIN Kallio Racing Yamaha R6 +1.757s
3. Jules Cluzel FRA MV Agusta RC F3 675 +4.712s
4. PJ Jacobsen USA Honda Racing CBR600RR +12.174s
5. Federico Caricasulo ITA Evans Bros. Honda CBR600RR +13.195s
6. Randy Krummenacher SUI Kawasaki Puccetti Racing ZX-6R +13.820s
7. Lorenzo Zanetti FRA MV Agusta RC F3 675 +14.653s
8. Christoffer Bergman SWE CIA Landlords Insurance Honda CBR600RR +18.096s
9. Kyle Smith GBR CIA Landlords Insurance Honda CBR600RR +22.721s
10. Hikari Okubo JPN CIA Landlords Insurance Honda CBR600R +24.609s
11. Luke Stapleford GBR Profile Racing Triumph Daytona 675 +24.914s
12. Alex Baldolini ITA ATK#25 MV Agusta F3 675 +24.968s
13. Ayrton Badovini ITA Team Lorini Honda CBR600RR +25.049s
14. Ilya Mikhalchik UKR DS Junior Team Kawasaki ZX-6R +26.475s*
15. Axel Bassani ITA San Carlo Team Italia Kawasaki ZX-6R +27.255s*
16. Kevin Wahr GER Team Lorini Honda CBR600RR +32.781s
17. Kyle Ryde GBR Ranieri Med – SC Yamaha R6 +32.860s
18. Roberto Rolfo ITA Vamag MV Agusta F3 675 +36.220s
19. Christian Gamarino ITA GOEleven Kawasaki ZX-6R +39.736s
20. Eemeli Lahti FIN Kallio Racing Yamaha R6 +41.318s
21. Hannes Soomer EST Yamaha R6 +45.273s
22. Zulfahmi Khairuddin ESP Orelac Kawasaki ZX-6R +45.407s
23. Michael Canducci ITA MV Agusta F3 675 +49.586s
24. Nacho Calero ESP Orelac Kawasaki ZX-6R +60.841s
25. Cedric Tangre FRA Team Yohann Moto Sport Suzuki GSX-R600 +62.586s*
26. Davide Stirpe ITA Scuderta Maranga Racing Honda CBR600RR +63.171s*
27. Christopher Gobbi ITA VFT Racing Yamaha YZF-R6 +72.385s *
28. Braeden Ortt CAN WILSport Racedays Honda CBR600RR +91.475s *
Nie ukończyli
Ondrej Jezek CZE GOEleven Kawasaki ZX-6R
Lachlan Epis AUS Response RE Racing Kawasaki ZX-6R
Gino Rea GBR GRT MV Agusta F3 675
Stefan Hill GBR CIA Landlords Insurance Honda CBR600RR
Alessandro Zaccone ITA San Carlo Team Italia Kawasaki ZX-6R *

*European Supersport Cup

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 3

  1. Dobrze pojechał ten Niki Tuuli.

    Jeśli Yamaha faktycznie miałaby wrócić za rok do WSS z nową R6-tką, to niech rzucą okiem na Fina.

  2. Wyścig zgodnie z oczekiwaniami, ladnie pojechał ten fin
    Ciekawe co dalej z tą serią?
    Kenan zostaje, wolne miejsce będzie obok niego
    Zostaje jeszcze ten japończyk i to wszystko co wiemy
    Ciekawe co dalej będzie z mv-agustą, ani Cluzel ani Zanetti formy w tym sezonie nie prezentują najwyzszej, coś bez blysku jeżdżą, a mka miała kłopoty finansowe, szkoda gdyby sie zwinęli
    Jacobsen tez bez błysku, na poczatku upadki, teraz solidnie, ale tez bez błysku, ciekawe co dalej z Hondą w tej serii
    Krummenacher odchodzi do SBK, moze w jego miejsce przyjdzie jakis ciekawy zawodnik
    Fajnie jezdzi Caricasulo i te młode wilczki z Włoch Bassani i Zaccone
    Zawodzi Zulfahmi, spodziewałem sie solidniejszych występów po nim
    Fajnie jakby Yamaha weszła do stawki na pełny etat, trochę ich brakuje jako głównych graczy tej kategorii a ten fin młody pokazał sie z dobrej strony i to ze można walcyc na R6
    A reszta stawki tak sobie jeździ z przebłyskami jak u Badoviniego czy Smitha, ale solidnie uzupełnia głównych graczy, licze ze klasa nie będzie sie zwijac bo fajnie poogladac 600-tki

  3. R6 jest świetną bazą do zrobienia konkurencyjnego supersporta. W przeszłości jeśli tylko Yamaha zaangażowała się w tę serię wygrywali tytuły ( Crutchlow,Davies, Lowes ), bądź byli na podium. Problemem jest słabnąca popularność motocykli klasy 600. Dla przykładu w zeszłym roku sprzedały się 2 nowe R6 w Polsce. W przyszłym roku Yama wprowadza nową R6. Pozostali producenci z Japonii najprawdopodobniej zakończą produkcję supersportów ze względu na problem z niespełnianiem norm emisji spalin. Szkoda tej klasy ale przyszłość nie wygląda ciekawie. Jedno jest pewne seryjna R6 najlepiej nadaje się do wyścigów w porównaniu do innych 600.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
162 zapytań w 1,409 sek