Szwajcar Dominique Aegerter pozbawiony został zwycięstwa w GP San Marino, z powodu nieprzepisowego oleju. Podczas GP Japonii na Motegi pojawił się komunikat, że w motocyklu zawodnika wykryto olej, który nie był zgodny ze specyfikacją FIM Moto2.
Dla Aegertera mogło to być pierwsze zwycięstwo od trzech lat. Wyprzedził on wtedy rodaka, Toma Luthiego o 1.4s. Dwie próbki płynów z motocykla z tamtego weekendu były nieprzepisowe. Zmienia to sytuację w mistrzostwach.
Luthi dostał pięć dodatkowych punktów, bowiem został uznany zwycięzcą. Traci on więc 19, a nie 24 punkty do Franco Morbidelliego. Dla Hafizha Syahrina druga pozycja jest życiowym wynikiem. Trzecie miejsce na podium przypadło Francesco Bagnai.
Już drugi raz w tym roku ktoś zostaje zdyskwalifikowany z powodu nieregulaminowego oleju: wcześniej był to Mattia Pasini, który stracił drugie miejsce zdobyte w Barcelonie.
To jest dramat, że w tym antyludzkim sporcie…
Załączył mi się pan Zbigniew Stonoga. :<
Sędziowskie k…y, powtarzam, sędziowskie k…y!
Jeśli tyle dla nich znaczy… Jeśli tyle dla nich takie zaangażowanie wyścigowe, jak Domiego i Sutera, to ich się powinno (…)
Nie na Sutera, nie na KTM-a tylko na jakieś (…) Kalexy
Ach, szkoda gadać! Szkoda strzępić ryja.
Ten mały karakan, Carmelo śmieć, zniszczy was.
Dorna, Ezpeleta, Alonso będą wam odbierali smak życia.
A co do Interwetten:
Nie na Xaviego, nie na Aegertera, tylko na jakieś k…y Ikerów żydów w d… j…nych, na Raffinów popi…leńców postawili
Wiadomo że to jest bardzo wkurzające ale przepisy to przepisy. gdzie ekipa Aegertera miała rozum ????
Nosz k***a! >:(
To teraz już pewne że Kalex dobije do 50 zwycięstw pod rząd. Ech, nie znoszę dominacji jednego konstruktora…
Ciekawe ilu innym zawodnikom (czy raczej zespołom) się upiekło w tym sezonie, bo ich olej nie był badany?
Peszek.
Ja pierdzielę… Strasznie szkoda Domiego, należało mu się to zwycięstwo. No i to mój ulubiony zawodnik Moto2 i tak fajnie daje radę na Suterze :/
zastanawiam się, co daje olej inny od tego którego właściwości mieszczą się w przepisach
Domyślam się że można spróbować wycisnąć kilka dodatkowych koni, albo trochę lepszą pracę oleju w zależności od obrotów. W klasie gdzie silniki wszyscy mają niby takie same, każdy szuka nawet niewielkiej przewagi.