David Alonso zrobił kolejny krok w stronę tytułu mistrzowskiego. Kolumbijczyk sięgnął po ósmą wygraną w sezonie, wyprzedzając na finiszu Angela Piquerasa i Daniela Holgado. Czwarte miejsce zajął Collin Veijer, natomiast piąte Ivan Ortola. Lider tabeli ma już ponad osiemdziesiąt punktów przewagi nad rywalami!
Zmagania przebiegały w słonecznych warunkach. Zawodnicy mieli do przejechania dwadzieścia okrążeń. Z pole position dość niespodziewanie startował Tayio Furusato. Obok niego ustawili się lider tabeli David Alonso i zwycięzca GP San Marino, Angel Piqueras. W drugiej linii ustawili się Ivan Ortola, Stefano Nepa i Collin Veijer. Jedenasty czas odnotował Daniel Holgado.
Furusato utrzymał prowadzenie. O drugą lokatę ostro pojedynkowali się Alonso z Ortolą. Górą z tej walki wyszedł Kolumbijczyk. Wywrotkę już w drugim zakręcie zaliczył David Munoz. Hiszpan zdołał jednak powrócić do rywalizacji. Co ciekawe, czekała go jeszcze kara „double-lap” za przewinienie w kwalifikacjach.
Lider tabeli nie zamierzał długo czekać na tak. Wyprzedził Furusato w szybkim zakręcie nr 12. Za Kolumbijczykiem i Japończykiem jechali Piqueras i Veijer. Świetny start zaliczył Holgado, który awansował na piątą pozycję. Ortola spadł z kolei na ósmą lokatę. Przed Hiszpanem znajdowali się jeszcze Adrian Fernandez i Stefano Nepa. Czołową dziesiątkę dopełniali Jose Antonio Rueda i Joel Kelso. Wywrotkę zaliczyli tymczasem Tatchakom Buasri i Riccardo Rossi.
Trzy okrążenia za nami. Prowadził Alonso przed Piquerasem i Furusato. Na czwartą lokatę awansował Holgado, który odnotował najlepszy czas okrążenia. Problemy z wrzuceniem biegu miał Veijer, który po wyjściu z ostatniego zakrętu toru spadł na szóstą pozycję. Przed Holendrem jechał jeszcze Fernandez, natomiast za nim Ortola, Rueda, Nepa i zamykający czołową dziesiątkę Kelso.
Alonso liderował do czwartego okrążenia. Później zaczął sukcesywnie tracić pozycje, spadając na piątą lokatę. Jest to jednak typowa dla Kolumbijczyka taktyka, by odpuszczać w środkowej fazie wyścigu. Na czoło stawki wysunął się tym samym Holgado, który wyprzedzał Fernandeza, Furusato i Piquerasa. Za liderem tabeli znajdowali się z kolei Veijer, Rueda, Kelso, Ortola i Tatsuki Suzuki, który zamykał pierwszą dziesiątkę. Co ciekawe, najlepszy czas okrążenia odnotował jedenasty Luca Lunetta.
Sześć kółek za nami. Piqueras odważnym atakiem w „czternastce” odebrał drugą lokatę Fernandezowi. Na kolejnym okrążeniu, w szykanie 1-2, skutecznie zaatakował prowadzącego Holgado. Alonso wyprzedził czwartego Furusato, który otrzymał ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru. Podobną informację dostał Noah Dettwiler.
Na siódmym okrążenia Fernandez spadł za Alonso i Veijera. Holender uzyskał najlepszy czas wyścigu. Na czele utrzymywał się Piqueras, jednak niczym cień jechał za nim Holgado. Na dziewiątą pozycję awansował Lunetta, który wyprzedził Ortolę i Suzukiego. Nepa z kolei dołączył do grona zawodników, którzy dostali ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru.
Dziesięć okrążeń do mety. Holgado odebrał prowadzenie Piquerasowi. Hiszpan nie długo cieszył się jednak pozycją lidera. W „ósemce” odwdzięczył mu się bowiem Alonso, który ponownie znalazł się na czele stawki. Błąd popełnił Furusato, który zaliczył kontakt z Piquerasem i spadł na dziesiątą pozycję! Wina leżała po stronie Japończyka, jednak na szczęście nie zaszkodził Hiszpanowi. Świetnie jechał z kolei Joel Kelso. Australijczyk pobił rekord okrążenia i awansował na czwartą lokatę. Tymczasem drugą wywrotkę, tym razem w szesnastym zakręcie, zaliczył David Munoz. Hiszpan nie powrócił już do rywalizacji.
Półmetek rywalizacji. Na czele jechał Alonso przed Holgado i Piquerasem, który wykręcił nowy rekord okrążenia. Pół sekundy za Hiszpanem znajdował się Veijer, który wyprzedził Kelso. Szóstą pozycję zajmował Lunetta. Włoski debiutant jechał przed Ortolą, Fernandezem, Ruedą i Furusato, który nadal zamykał czołową dziesiątkę. Japończyk i Nicola Carraro otrzymali ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru. Źle układał się wyścig dla zdobywcy pole position.
Osiem kółek do mety. Alonso utrzymywał się przed Holgado i Piquerasem. Zbliżał się do nich Veijer. Ortola skutecznie zaatakował w „ósemce” szóstego Kelso. Hiszpan jechał tuż za Lunettą, który tracił blisko sekundę do Holendra.
Veijer odnotował najszybszy czas okrążenia, dzięki czemu dogonił czołową trójkę. Stratę do liderów próbowali niwelować Lunetta, Ortola i Kelso. Tymczasem lista zawodników z ostrzeżeniem rosła. Dołączyli do niej Rueda, Matteo Bertelle oraz Joel Esteban.
Sześć kółek do końca. Ortola uporał się z Lunettą. Do czwartego Veijera tracił jednak sekundę. Holender utrzymywał kontakt z Alonso, Holgado i Piquerasem. W czołowej dziesiątce mieścili się jeszcze Rueda, Fernandez i Furusato. Japończyk niestety jako pierwszy otrzymał karę za kilkukrotne przekraczanie limitów toru.
Trzy okrążenia do mety. Zawodnicy utrzymywali swe pozycje. Prowadził Alonso przed Holgado, Piquerasem i Veijerem. Ortola odskoczył od Lunetty i Kelso. Do czwartego Collina tracił jednak ponad 1,2 sekundy. Furusato odbył karę, w konsekwencji czego spadł na trzynastą pozycję. Zyskał na tym Bertelle, który awansował do czołowej dziesiątki. Kolejnym zawodnikiem, którzy otrzymał karę „long-lap”, był Joel Esteban.
Dwa kółka do końca. Holgado czaił się za Alonso. Hiszpan opóźnił hamowanie w „czternastce” i bezpardonowym atakiem odebrał prowadzenie Kolumbijczykowi! Przy okazji wywiózł rywala z idealnej linii jazdy, co skrzętnie wykorzystał Piqueras.
Finałowe okrążenie! Jako pierwszy rozpoczął je Piqueras. Tuż za nim jechali Holgado i Alonso. Tracił z kolei Veijer. Kolumbijczyk opóźnił hamowanie w „ósemce” i zaatakował jednocześnie obu rywali! Lider tabeli pojechał znakomicie w sekcji zakrętów 11-12-13, dzięki czemu nie dał się zaatakować żadnemu z nich w „czternastce”. Piqueras zdołał wyprzedzić Holgado w tym zakręcie i próbował gonić Alonso. Zawodnik Aspara nie pozostawił jednak złudzeń debiutantowi, sięgając po ósmą wygraną!
Za czołową trójką, bez szans na podium, dojechał Veijer. Piątą lokatę zajął Ortola. Na wysokiej szóstej pozycji linię mety przeciął debiutujący Lunetta, który wyprzedził Kelso. Czołową dziesiątkę dopełnili Fernandez, Bertelle i Rueda, który pod koniec stracił tempo. Pozostałe punkty wywalczyli Suzuki, Filippo Farioli, Furusato, Nepa i Ryusei Yamanaka. Szczególnie rozczarowany może czuć się Tayio, który startował z pole position, jednak po kontakcie z Piquerasem i otrzymaniu kary „long-lap” zdobył zaledwie trzy punkty.
David Alonso na sześć wyścigów przed końcem sezonu posiada już 82. pkt przewagi nad Holgado, 81. pkt nad Veijerem i 87. pkt. Matematycznie już tylko ta czołowa czwórka liczy się w walce o tytuł mistrzowski. Kolejny wyścig już za tydzień w indonezyjskiej Mandalice!
Wyniki wyścigu | ||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time |
1 | David Alonso | COL | CFMOTO GaviotaAspar Team (CFMOTO) | 33m 53.212s |
2 | Angel Piqueras | SPA | Leopard Racing (Honda) | +0.175s |
3 | Collin Veijer | NED | Liqui Moly Husqvarna Intact GP(Husqvarna) | +0.367s |
4 | Daniel Holgado | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (GasGas) | +0.467s |
5 | Ivan Ortola | SPA | MT Helmets – MSI (KTM) | +3.135s |
6 | Luca Lunetta | ITA | SIC58 Squadra Corse (Honda) | +4.722s |
7 | Joel Kelso | AUS | BOE Motorsports (KTM) | +4.894s |
8 | Adrian Fernandez | SPA | Leopard Racing (Honda) | +5.746s |
9 | Matteo Bertelle | ITA | Kopron Rivacold SnipersTeam (Honda) | +6.140s |
10 | Jose Antonio Rueda | SPA | Red Bull KTM Ajo (KTM) | +6.184s |
11 | Tatsuki Suzuki | JPN | Liqui Moly Husqvarna Intact GP (Husqvarna) | +6.215s |
12 | Filippo Farioli | ITA | SIC58 Squadra Corse (Honda) | +9.430s |
13 | Taiyo Furusato | JPN | Honda Team Asia (Honda) | +11.726s |
14 | Stefano Nepa | ITA | LEVELUP – MTA (KTM) | +13.170s |
15 | Ryusei Yamanaka | JPN | MT Helmets – MSI (KTM) | +15.651s |
16 | Nicola Carraro | ITA | LEVELUP – MTA (KTM) | +17.447s |
17 | David Almansa | SPA | Kopron Rivacold Snipers Team (Honda) | +19.139s |
18 | Scott Ogden | GBR | FleetSafe Honda MLav Racing (Honda) | +19.468s |
19 | Xabi Zurutuza | SPA | Red Bull KTM Ajo (KTM) | +30.968s |
20 | Joel Esteban | SPA | CFMOTO Gaviota Aspar Team (CFMOTO) | +30.983s |
21 | Jacob Roulstone | AUS | Red Bull GASGAS Tech3 (GasGas) | +31.385s |
22 | Noah Dettwiler | SWI | CIP Green Power (KTM) | +31.894s |
23 | Riccardo Rossi | ITA | CIP Green Power (KTM) | +59.033s |
24 | David Munoz | SPA | BOE Motorsports (KTM) | DNF |
25 | Tatchakorn Buasri | THA | Honda Team Asia (Honda) | DNF |
26 | Vincente Perez | SPA | FleetSafe Honda MLav Racing (Honda) | DNS |
Źródło: crash.net