Pedro Acosta dołożył szóstą wygraną w tym sezonie, zwyciężając na hinduskim torze. Podium dopełnili Tony Arbolino i Joe Roberts, który wyszarpał trzecią lokatę Sergio Garcii. Wyścig był przerwany przez zbiorową kolizję na pierwszym okrążeniu. W wyniku wywrotek punktów nie wywalczyła cała plejada czołowych zawodników – Jake Dixon, Aron Canet, Alonso Lopez i Celestino Vietti.
Zmagania przebiegały w słonecznych i suchych warunkach. Zawodnicy mieli do przejechania osiemnaście okrążeń (o jedno mniej, niż planowano, przez upał). Z pole position startował Jake Dixon, który pokonał w czasówce Pedro Acostę. Anglik utrzymał prowadzenie po starcie, mimo że Hiszpan próbował go zaatakować. Już w pierwszym zakręcie doszło do zbiorowej wywrotki – uczestniczyli w niej Celestino Vietti, Somkiat Chantra, Marcos Ramirez, Taiga Hada i Jeremy Alcoba.
Acosta nie odpuszczał i próbował zaatakować Dixona w „piątce”. Obu wyniosło z zakrętu, dzięki czemu nowym liderem został Tony Arbolino. Jeszcze przed końcem pierwszego okrążenia sędziowie wywiesili czerwoną flagę. Wszystko przez szczątki motocykli, które nie zostały uprzątnięte. Na szczęście wszyscy zawodnicy opuścili tor o własnych siłach.
Po kilkunastu minutach zawodnicy powrócili do rywalizacji. Wyścig skrócono do zaledwie dwunastu kółek, dzięki czemu czekał nas istny sprint rodem z MotoGP. Z zawodników, którzy uczestniczyli w kraksie, nie przystąpili do wyścigu Celestino Vietti i Taiga Hada.
W związku z tym, że pierwsze okrążenie nie zostało ukończone, zawodnicy ruszyli do wyścigu na podstawie wyników kwalifikacji. Z pole position startował więc Jake Dixon przed Pedro Acostą i Tonym Arbolino. Karę dłuższego przejazdu otrzymał Jeremy Alcoba, który okazał się winnym karambolu.
Jake Dixon ponownie najlepiej ruszył spod świateł, jednak w pierwszym zakręcie toru bardzo mocno opóźnił hamowanie Darryn Binder. Reprezentant RPA wypchnął Dixona z idealnej linii jazdy, w efekcie czego Anglik spadł na szóstą lokatę. Zamieszanie wykorzystał Sergio Garcia, który został nowym liderem. W piątym zakręcie skutecznie zaatakował go jednak Acosta. Tymczasem zbiorową wywrotkę w „czwórce” zaliczyli Ai Ogura, Sam Lowes i Aron Canet. Winnym kolizji był Canet, który doprowadził do upadku rywali.
Acosta momentalnie odskoczył od Garcii. W ostatnim zakręcie toru Hiszpana wyprzedził Arbolino. Straty musiał odrabiać Dixon. Anglik odważnym atakiem odebrał szóstą lokatę Darrynowi Binderowi. Przed nim, poza Acostą, Arbolino i Garcią, znajdowali się Joe Roberts i Alonso Lopez.
Na trzecim okrążeniu, w zakręcie czwartym, Dixon zaatakował Lopeza. Anglika nieco wyniosło, jednak nie na tyle, aby Lopez mógł się zmieścić w lukę. Doszło między nimi do kolizji, w konsekwencji której obaj wypadli upadli. Wyścig z przewagą blisko dwóch sekund prowadził Acosta. Drugi Arbolino miał za sobą w bliskim kontakcie Garcię i Robertsa. Piątą lokatę zajmował Binder, natomiast szóstą Zonta van der Goorbergh. Dla obu była to szansa na życiowy wynik w Moto2. W czołowej dziesiątce mieścili się jeszcze Manuel Gonzalez, Barry Baltus, Marcos Ramirez i Filip Salac. Jedenasty Alcoba nadal nie odbył kary „long-lap”.
Pięć kółek za nami. Arbolino próbował nadrabiać straty do Acosty. Jednocześnie odskoczył od Garcii, którego naciskał z kolei Roberts. Hiszpan i Amerykanin mieli blisko dwie sekundy przewagi nad van der Goorberghiem i Binderem. Tymczasem Dixon, który powrócił do rywalizacji, zaliczył drugą wywrotkę w „dwunastce”. Tym razem Anglik na dobre wypadł z wyścigu. Alcoba z kolei zapomniał odbyć karę dłuższego przejazdu, na co miał trzy okrążenia. W konsekwencji Hiszpana czekały dwa przejazdy.
Do końca rywalizacji pozostało pięć okrążeń. Acosta utrzymywał przewagę dwóch sekund nad Arbolino. Włoch był już ponad 1,5 sekundy przed Garcią, którego nadal naciskał Roberts. Dobre tempo prezentował Manuel Gonzalez, który w ciągu dwóch kółek skutecznie zaatakował van der Goorbergha i Bindera. Hiszpan musiał się mieć jednak na baczności, gdyż otrzymał ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru. Tymczasem Alcoba, który w końcu zdecydował się odbyć karę, wywrócił się w trakcie jej wykonania!
Trzy kółka do mety. Przewaga Acosty nad Arbolino wzrosła już do ponad trzech sekund. Włoch również mógł czuć się spokojny, gdyż Garcia z Robertsem tracili do niego blisko 2,5 sekundy. Amerykanin i Hiszpan mieli szansę na pierwsze podium w sezonie, w związku z czym żaden nie odpuszczał. Lepsze tempo od Hiszpana i Amerykanina prezentował piąty Gonzalez, jednak tracił ponad dwie sekundy.
Roberts bardzo odważnym atakiem w „dziewiątce” skutecznie zaatakował Garcię. Na finałowym kółku Sergio próbował skontrować rywala w pierwszym zakręcie, jednak „wypluło” go z idealnej linii jazdy, dzięki czemu zawodnik Italtrans Racing powrócił na trzecie miejsce. Na najdłuższej prostej toru Garcia wykorzystał swoje gabaryty oraz tunel aerodynamiczny do ataku Amerykanina w „piątce”. Joe jednak nie odpuszczał. Obaj walczyli „na żyletki” do przedostatniego zakrętu. Sergio w końcu popełnił błąd, przecinając punkt hamowania i wypadł z idealnej linii jazdy. Dzięki temu to Roberts stanął na najniższym stopniu podium! Poprzednio okazję do wypicia szampana miał podczas GP Portugalii w zeszłym sezonie, kiedy to zwyciężył.
Acosta sięgnął po spokojne zwycięstwo. To szósta wygrana w sezonie Hiszpana. Również bez presji jako drugi linię mety przeciął Arbolino. Obaj umocnili się na pozycji lidera i wicelidera tabeli, a w związku z zerowym dorobkiem punktowym Dixona, Caneta, Lopeza i Viettiego ta przewaga wzrosła znacznie.
Za Robertsem i Garcią jako piąty dojechał Gonzalez. Najlepsze w karierze szóste miejsce wywalczył Zonta van der Goorbergh.
Wyniki wyścigu | |||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | BIKE | TIME |
1 | Pedro Acosta | SPA | Red Bull KTM Ajo | (Kalex) | 22m 29.844s |
2 | Tony Arbolino | ITA | Elf Marc VDS Racing Team | (Kalex) | 22m 33.387s |
3 | Joe Roberts | USA | Italtrans Racing Team | (Kalex) | 22m 36.350s |
4 | Sergio Garcia | SPA | Pons Wegow Los40 | (Kalex) | 22m 37.221s |
5 | Manuel Gonzalez | SPA | Correos Prepago Yamaha VR46 | (Kalex) | 22m 37.747s |
6 | Zonta Vd Goorbergh | NED | Fieten Olie Racing GP | (Kalex) | 22m 41.281s |
7 | Darryn Binder | RSA | Liqui Moly Husqvarna Intact GP | (Kalex) | 22m 41.488s |
8 | Barry Baltus | BEL | Fieten Olie Racing GP | (Kalex) | 22m 42.069s |
9 | Marcos Ramirez | SPA | OnlyFans American Racing | (Kalex) | 22m 42.422s |
10 | Filip Salac | CZE | QJMOTOR Gresini Moto2 | (Kalex) | 22m 42.634s |
11 | Dennis Foggia | ITA | Italtrans Racing Team | (Kalex) | 22m 43.106s |
12 | Fermín Aldeguer | SPA | GT Trevisan SpeedUp | (Boscoscuro) | 22m 43.895s |
13 | Izan Guevara | SPA | Inde GASGAS Aspar Team | (Kalex) | 22m 45.094s |
14 | Albert Arenas | SPA | Red Bull KTM Ajo | (Kalex) | 22m 50.761s |
15 | Sean Dylan Kelly | USA | Forward Team | (Forward) | 22m 53.130s |
16 | Borja Gomez | SPA | Fantic Racing | (Kalex) | 22m 57.054s |
17 | Alberto Surra | ITA | Forward Team | (Forward) | 22m 58.063s |
18 | Bo Bendsneyder | NED | Pertamina Mandalika SAG Team | (Kalex) | 23m 2.989s |
19 | Sam Lowes | GBR | Elf Marc VDS Racing Team | (Kalex) | 23m 24.292s |
20 | Rory Skinner | GBR | OnlyFans American Racing | (Kalex) | 23m 35.915s |
21 | Ai Ogura | JPN | IDEMITSU Honda Team Asia | (Kalex) | +1 lap |
22 | Alonso Lopez | SPA | GT Trevisan SpeedUp | (Boscoscuro) | +1 lap |
23 | Taiga Hada | JPN | Pertamina Mandalika SAG Team | (Kalex) | +3 laps |
Kohta Nozane | JPN | Correos Prepago Yamaha VR46 | (Kalex) | DNF | |
Jeremy Alcoba | SPA | QJMOTOR Gresini Moto2 | (Kalex) | DNF | |
Jake Dixon | GBR | Inde GASGAS Aspar Team | (Kalex) | DNF | |
Aron Canet | SPA | Pons Wegow Los40 | (Kalex) | DNF | |
Somkiat Chantra | THA | IDEMITSU Honda Team Asia | (Kalex) | DNF | |
Celestino Vietti | ITA | Fantic Racing | (Kalex) | DNS |
Źródło: www.crash.net
Tak z ciekawości dlaczego nie wrzucacie choćby listy na mecie po wyścigu wraz tytułem artykułu ? Nie zależy Wam na ruchu na stronie?
W ten weekend nie udało się znaleźć sposobu, aby ktoś fizycznie był w stanie to zrobić zaraz po wyścigu. Ale była to raczej wyjątkowa sytuacja, i mamy świadomość że to jest must have.
Czy ja dobrze rozumiem, że American Racing zamieniło Amerykanina SDK na Hiszpana Ramireza?
Zonta wreszcie się pokazał, SDK zdobył punkt dla Forward, Alcoba pojechał jak typowy Alcoba, Garcia i Foggia bardzo ładnie.
Fidell, co Twoim zdaniem w końcu z Acosta będzie?
Traci do KTM/GasGas w przyszłym roku – wielkiego zaskoczenia nie ma.
Najpewniej za kogoś z dwójki z Tech3, ale z drugiej strony, jak patrzę na Jacka, to…
Mam nadzieję, że dla swojego dobra ma kontrakt na 2 lata, a nie 1+1.