Home / Moto2 / Moto3 / GP Kataru: Lowes triumfuje w Katarze! Piąte miejsce debiutanta

GP Kataru: Lowes triumfuje w Katarze! Piąte miejsce debiutanta

Sam Lowes przekuł pole position na zwycięstwo w inauguracyjnej rundzie o GP Kataru. Podium uzupełnili Remy Gardner i Fabio DiGiannantonio. Włoch do końca walczył o trzecie miejsce ze swoim rodakiem Marco Bezzecchim. Jako piąty linię mety przeciął debiutant Raul Fernandez.

Pierwszym liderem wyścigu został Marco Bezzecchi. Tuż za nim znajdowali się Bo Bendsneyder, Sam Lowes, Raul Fernandez, Jake Dixon oraz Joe Roberts. O szóstą pozycję walczyli Remy Gardner i Fabio DiGiannantonio. Czołową dziesiątkę zamykali Jorge Navarro i Celestino Vietti.

Lowes nie zaliczył najlepszego startu, jednak jeszcze przed zakończeniem pierwszego okrążenia wyścigu siedział na tylnym kole Bezzecchiego. Bendsneyder został wyprzedzony przez Fernandeza. Na jego tylnym kole siedzieli Dixon i DiGia. Do boksów zjechał Marcos Ramirez, który próbował jechać z kontuzjowanym nadgarstkiem. Najwidoczniej ból okazał się jednak zbyt mocny.

Na trzecim kółku, w pierwszym zakręcie, Lowes przypuścił skuteczny atak na Bezzecchiego. Najlepsze okrążenie wyścigu odnotował Gardner, który znajdował się na siódmym miejscu. Z dziesiątej pozycji Vietti został zrzucony przez Marcela Schrottera.

Okrążenie później Bezzecchi stracił lokatę na rzecz Fernandeza. Pół sekundy przewagi nad nimi posiadał już Lowes. Gardner awansował na czwarte miejsce po udanym ataku na Dixona. Szóstą pozycję zajmował DiGia, który wyprzedzał Bendsneydera, Robertsa, Navarro i Somkiata Chantrę. Taj bowiem zaliczył udany manewr wyprzedzania na Schrotterze.

Gardner popełnił błąd i pojechał zbyt szeroko w jednym z zakrętów, w związku z czym czwartą lokatę odzyskał Dixon. Chwilę później w taki sam sposób na ósme miejsce spadł DiGia. Sekundową przewagę nad Fernandezem posiadał Lowes. 0,7 sekundy za debiutantem znajdował się Bezzecchi.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Kółko później Fernandez momentalnie zbliżył się do Lowesa. Gardner odzyskał lokatę kosztem Dixona. Obaj siedzieli na tylnym kole Bezzecchiego, który nie był w stanie trzymać tempa czołowej dwójki. Najlepszy czas okrążenia odnotował DiGia, który wyprzedził Bendsneydera. W tym momencie przed sobą miał Robertsa. Czołową dziesiątkę ponownie zamykał Schrotter.

Najszybszy na torze był Gardner, który przymierzał się do ataku na Bezzecchiego. Po błędzie dystans do nich stracił Dixon. Lowes jechał bezbłędnie, nie dając szansy ataku Fernandezowi. Tymczasem jako pierwszy wywrotkę w wyścigu zaliczył Lorenzo Baldassarri. Włoch wywrócił się w czternastym zakręcie. W międzyczasie Gardner przypuścił skuteczny atak na Bezzecchiego.

Dixon z każdym okrążeniem tracił tempo, w związku z czym zaczął czuć oddech Robertsa i DiGii. Amerykanin wyprzedził Anglika na prostej start-meta na dwanaście okrążeń przed metą.

Tymczasem Lowes odskoczył od Fernandeza, do którego znacznie zbliżył się Gardner. Debiutant pojechał szeroko w jednym z zakrętów, w konsekwencji czego Australijczyk bez trudu go wyprzedził. Na tym etapie rywalizacji kierowca zespołu Akiego Ajo posiadał 1,2 sekundy straty do Lowesa. Pół sekundy za nimi znajdował się Bezzecchi.

Do końca zmagań pozostawało dziesięć okrążeń. Lowes powiększył przewagę nad Gardnerem do blisko 1,5 sekundy. 0,7 za zespołowym partnerem znajdował się Fernandez. Hiszpan z podobną przewagą jechał nad Bezzecchim. Na piąte miejsce, po skutecznym ataku na Robertsa i Dixona, awansował DiGia. Ósmą pozycję zajmował Navarro, który wyprzedzał Bendsneydera i Schrottera. Tymczasem wywrotkę zaliczył Hector Garzo.

Przez kolejne trzy kółka sytuacja pozostawała bez zmian. Wprawdzie Gardner uzyskał najlepszy czas okrążenia i zniwelował stratę do Lowesa do 1,2 sekundy, jednak na kolejnym okrążeniu pojechał wolniej i różnica ponownie wzrosła do 1,5 sekundy. Australijczyk za to wyrobił sobie przewagę nad zespołowym partnerem Fernandezem. Na sześć okrążeń przed metą wywrotkę zaliczył Xavi Vierge. Sędziowie analizowali, czy w tym upadku „nie pomógł” mu Aron Canet. Ostatecznie jednak nie doszukano się w tym incydencie winy młodszego z Hiszpanów.

Do końca wyścigu pozostawały trzy kółka. Bezzecchi prezentował bardzo wysokie tempo, dzięki czemu dogonił i wyprzedził na prostej-start meta Fernandeza. Na jego tylnym kole siedział także DiGia. O szóstą lokatę pojedynkowali się Roberts z Dixonem. Na ósme miejsce, po wyprzedzeniu Navarro i Bendsneydera, awansował Schrotter. Hiszpan i Holender także zamienili się lokatami.

Ostatnie okrążenie rywalizacji Lowes rozpoczął z ponad dwusekundową przewagą Gardnerem. Anglik otrzymał jednak ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru i musiał uważać. Następne ostrzeżenie skutkowałoby bowiem karą. Ponad 2,5 sekundy za Gardnerem o najniższy stopień podium walczyli Bezzecchi z DiGią. Ze stratą 0,8 sekundy do nich jechał Fernandez.

Lowes sięgnął po pewne zwycięstwo. Pewnie na drugim miejscu dojechał także Gardner. Po pasjonującej walce z Bezzecchim najniższy stopień podium DiGia. Piąte miejsce w debiucie zajął Fernandez. Kolejne pozycje zajęli Roberts, Dixor, Schrotter i Bendsneyder. Czołową dziesiątkę uzupełnił Navarro.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki wyścigu
Pos Rider Nat Team Bike Time
1 Sam Lowes GBR Elf Marc VDS Racing Team (Kalex) 40m 3.123s
2 Remy Gardner AUS Red Bull KTM Ajo (Kalex) 40m 5.383s
3 Fabio Di Giannantonio ITA Federal Oil Gresini Moto2 (Kalex) 40m 8.351s
4 Marco Bezzecchi ITA SKY Racing Team VR46 (Kalex) 40m 8.364s
5 Raul Fernandez SPA Red Bull KTM Ajo (Kalex) 40m 9.268s
6 Joe Roberts USA Italtrans Racing Team (Kalex) 40m 9.909s
7 Jake Dixon GBR Petronas Sprinta Racing (Kalex) 40m 11.844s
8 Marcel Schrotter GER Liqui Moly Intact GP (Kalex) 40m 14.034s
9 Bo Bendsneyder NED Pertamina Mandalika SAG Team (Kalex) 40m 15.616s
10 Jorge Navarro SPA MB Conveyors Speed Up (Boscoscuro) 40m 19.923s
11 Cameron Beaubier USA American Racing (Kalex) 40m 20.270s
12 Celestino Vietti ITA SKY Racing Team VR46 (Kalex) 40m 20.412s
13 Aron Canet SPA Inde Aspar Team (Boscoscuro) 40m 20.650s
14 Augusto Fernandez SPA Elf Marc VDS Racing Team (Kalex) 40m 20.663s
15 Thomas Luthi SWI Pertamina Mandalika SAG Team (Kalex) 40m 20.939s
16 Tony Arbolino ITA Liqui Moly Intact GP (Kalex) 40m 21.334s
17 Ai Ogura JPN IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 40m 22.266s
18 Lorenzo Dalla Porta ITA Italtrans Racing Team (Kalex) 40m 22.343s
19 Stefano Manzi ITA Flexbox HP40 (Kalex) 40m 28.929s
20 Yari Montella ITA MB Conveyors Speed Up (Boscoscuro) 40m 33.787s
21 Albert Arenas SPA Inde Aspar Team (Boscoscuro) 40m 33.831s
22 Nicolò Bulega ITA Federal Oil Gresini Moto2 (Kalex) 40m 35.887s
Somkiat Chantra THA IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) DNF
Xavi Vierge SPA Petronas Sprinta Racing (Kalex) DNF
Hector Garzo SPA Flexbox HP40 (Kalex) DNF
Hafizh Syahrin MAL NTS RW Racing GP (NTS) DNF
Lorenzo Baldassarri ITA MV Agusta Forward Racing (MV Agusta) DNF
Marcos Ramirez SPA American Racing (Kalex) DNF

Źródło: www.crash.net

AUTOR: Mefisto

komentarze 3

  1. Wyścig… Przeciętny. Spodziewałem się, że będzie gorzej, ale liczyłem na coś więcej. A już na pewno liczyłem na więcej ze strony Bezza. Dalej podtrzymuję swój typ, czyli że to on jest najgroźniejszym z rywali Lowesa, ale to, jak wlókł się w środku toru, było naprawdę dziwne. Lowes po profesorsku, chociaż ten Gardner trochę go postraszył, kompletną kontrolą bym tego nie nazwał. Z dalekiej podróży, znowu, oby tym razem na stałe, do zabawy wraca Di Gia. Fernandezowi niestety zabrakło opon, ale całość i tak na ogromny plus. Navarro i reszta od pana Borro dość słabo, ale forma wszystkich w Speed Upie, jak i sama konstrukcja wskazuje na dominację Kalexa. Totalną dominację, Navarro i Canetowi może być trudno urwać cokolwiek

  2. Lowes i Gardner na czele – nieźle. Oby nie po raz ostatni.

  3. Lowes i Gardner? Pasuje. Oby tak do konca sezonu. Moze byc nawet w odwrotnej kolejnosci. Fernandez tez ladnie jechal. Arenas slabiutko. Moze sie rozkreci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
147 zapytań w 1,185 sek