Home / Moto2 / Moto3 / GP Malezji: Joan Mir podnosi liczbę zwycięstw do 10!

GP Malezji: Joan Mir podnosi liczbę zwycięstw do 10!

Dominacja Joana Mira w tegorocznej serii Moto3 jeszcze się nie skończyła. Hiszpan już po zapewnieniu sobie tytułu w Australii, teraz zwyciężył także na torze Sepang. Ma już na koncie dziesięć wygranych w najniższej klasie i tylko jednego brakuje mu do wyrównania rekordu , należącego do Valentino Rossiego. Może tego dokonać w ostatnim wyścigu sezonu przed własną publicznością – GP Walencji. Potem przejdzie już do Moto2, a więc póki co, nie będzie miał możliwości ewentualnego wyśrubowania tego rekordu.

Wyścig rozstrzygnął się na ostatnim okrążeniu. Mir pokonał wtedy Jorge Martina i odjechał od swojego rodaka oraz Enei Bastaniniego. Różnica na mecie wyniosła niespełna sekundę.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki wyścigu Moto3 o GP Malezji na torze Sepang:
1.
Joan Mir SPA Leopard Racing (Honda) 40m 14.545s
2. Jorge Martin SPA Del Conca Gresini Moto3 (Honda) 40m 15.269s
3. Enea Bastianini ITA Estrella Galicia 0,0 (Honda) 40m 15.308s
4. Livio Loi BEL Leopard Racing (Honda) 40m 21.413s
5. John McPhee GBR British Talent Team (Honda) 40m 25.596s
6. Andrea Migno ITA SKY Racing Team VR46 (KTM) 40m 25.635s
7. Romano Fenati ITA Marinelli Rivacold Snipers (Honda) 40m 25.783s
8. Aron Canet SPA Estrella Galicia 0,0 (Honda) 40m 26.216s
9. Fabio Di Giannantonio ITA Del Conca Gresini Moto3 (Honda) 40m 26.504s
10. Bo Bendsneyder NED Red Bull KTM Ajo (KTM) 40m 26.607s
11. Adam Norrodin MAL SIC Racing Team (Honda) 40m 27.117s
12. Ayumu Sasaki JPN SIC Racing Team (Honda) 40m 28.126s
13. Juanfran Guevara SPA RBA BOE Racing Team (KTM) 40m 29.430s
14. Gabriel Rodrigo ARG RBA BOE Racing Team (KTM) 40m 33.281s
15. Manuel Pagliani ITA CIP (Mahindra) 40m 36.531s
16. Philipp Oettl GER Südmetall Schedl GP Racing (KTM) 40m 37.910s
17. Marcos Ramirez SPA Platinum Bay Real Estate (KTM) 40m 38.069s
18. Nakarin Atiratphuvapat THA Honda Team Asia (Honda) 40m 40.453s
19. Marco Bezzecchi ITA CIP (Mahindra) 40m 40.718s
20. Kaito Toba JPN Honda Team Asia (Honda) 40m 55.157s
21. Jakub Kornfeil CZE Peugeot MC Saxoprint (Peugeot) 40m 55.317s
22. Tony Arbolino ITA SIC58 Squadra Corse (Honda) 40m 57.655s
23. Patrik Pulkkinen FIN Peugeot MC Saxoprint (Peugeot) 41m 15.463s
24. Maria Herrera SPA Aspar Mahindra Moto3 (Mahindra) 41m 15.649s
Kasma Daniel Kasmayudin MAL Petronas Sprinta Racing (Honda) DNF
Lorenzo Dalla Porta ITA Aspar Mahindra Moto3 (Mahindra) DNF
Nicolo Bulega ITA SKY Racing Team VR46 (KTM) DNF
Niccolò Antonelli ITA Red Bull KTM Ajo (KTM) DNF
Jules Danilo FRA Marinelli Rivacold Snipers (Honda) DNF
Darryn Binder RSA Platinum Bay Real Estate (KTM) DNF
Tatsuki Suzuki JPN SIC58 Squadra Corse (Honda) DNF

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 2

  1. Wstałem o tej 5, co by obejrzeć dobry wyścig moto3 i się raczej rozczarowałem… Czy tylko ja miałem wrażenie, że w tym wyścigu pojęcie tunelu aerodynamicznego niemalże nie istniało? Bardzo mało tasowan na prostej w czołowej grupie, co ostatecznie pozwoliło na ucieczkę Mirowi. To może jakieś specjalne nowe owiewki Hondy, czy o co chodzi?

  2. Moto2 zweryfikuje talent Mira, tak jak wielu innych. Ten sezon jest o tyle niemiarodajny, że dwóch faworytów – Bastianini i Fenati – po prostu zawiodło. :) Pierwszy z Włochów po prostu nie mógł przystosować się do maszyny Estrelli – nie zapomniał przecież, jak się jeździ. W drugiej połowie sezonu nieco się ogarnął. Cóż, przyszły sezon powinien równie zdominować, co Mir, bo będzie w Leopardzie, gdzie klasę pokazywał także Danny Kent – zawodnik-rzemieślnik. Fenati z kolei jeździł w zespole o bardzo niestabilnej formie. Raz Romano był klasą czasem sam dla siebie. Innym razem gdzieś w tyle. Reszta zawodników niespecjalnie mnie przekonuje. Jakoś nie widzę żadnego z obecnej ósemki w czubie stawki Moto2, a tym bardziej MotoGP. Chociaż kto wie, jak się rozwiną niektóre talenty. Może Bulega… aczkolwiek ten sezon był dla niego fatalny. Chyba pora uciekać do Moto2, gdyż za duży jest już na ten motocykl. Mir nie zapowiadał się na nie wiadomo jaki talent, a jednak pokazał klasę. Trudno wskazać faworyta przyszłorocznego sezonu – jeżeli Bastianini garnie motocykl, powinien dominować. Jeśli nie, będzie ciekawie. ;)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
154 zapytań w 1,398 sek