David Alonso w rewelacyjnym stylu sięgnął po premierową wygraną w Moto3! Kolumbijczyk, mimo startu dopiero z przedostatniej pozycji, zdołał dogonić czołową i rozegrać bój o zwycięstwo na swoją korzyść. W pokonanym polu pozostawił Ayumiego Sasakiego i Daniela Holgado, którzy przewodzą tabeli. Wywrotkę zaliczył zdobywca pole position i wicelider tabeli Jaume Masia. Po błędzie na ostatnim okrążeniu wyścigu jako jedenasty linię mety przeciął Deniz Oncu.
Zawody przebiegały w słonecznych warunkach, jednak nawierzchnia nadal była miejscami wilgotna. Zawodnicy mieli do przejechania piętnaście. Z pole position startował Jaume Masia. Do okrążenia formującego nie ruszył drugi w czasówce Scott Ogden, którego motocykl został ściągnięty do boksów. Mechanicy zdołali jednak szybko uruchomić maszynę Anglika, dzięki czemu ten mógł ustawić się na starcie. Musiał jednak wystartować z końca stawki.
Na starcie Holgado zaatakował Masię. Między Hiszpanami doszło do kontaktu. Ostatecznie zwycięsko z tej batalii wyszedł kierowca Leoparda. Jeszcze przed zakrętem Brooklands nowym liderem został jednak Oncu. Za czołową trójką jechał Ayumi Sasaki, który wyprzedzał Xaviera Artigasa, Ivana Ortolę, Riccardo Rossiego i Romano Fenatiego. Pierwszą dziesiątkę zamykali Joel Kelso, Tatsuki Suzuki i Stefano Nepa.
Na drugim okrążeniu, w zakręcie Brooklands, Masia odzyskał pierwsze miejsce kosztem Oncu. W kolejnych sekcjach na czoło stawki wyszedł Holgado. Lider klasyfikacji generalnej spadł jednak na trzecie miejsce przed zakrętem Stowe. Na czele znajdowali się Masia i Sasaki.
Na trzecim kółku, w zakręcie The Loop, prowadzący Masia zaliczył uślizg przedniego koła! Hiszpan wrócił do rywalizacji, jednak spadł na koniec stawki. Na czele jechał Holgado, który wyprzedzał Diogo Moreirę i Tatsukiego Suzukiego. Rewelacyjnie spisywał się David Alonso, który po karze startował dopiero z przedostatniej pozycji. Po zaledwie trzech okrążeniach jechał jednak czwarty! Za nim znajdowali się Sasaki, Ortola, Oncu, Fenati, Rossi oraz zamykający czołową dziesiątkę Kelso.
Na czwartym okrążeniu Alonso znajdował się na trzeciej pozycji. Kolumbijczyk pojedynkował się z Sasakim. Nadal prowadzili Holgado i Moreira. Oncu wyprzedził piątego Ortolę, natomiast do czołowej dziesiątki wskoczył David Munoz. W międzyczasie Scott Ogden awansował z końca stawki na dwudziestą pozycję.
Po pięciu kółkach wyścig prowadzili Sasaki przed Alonso, Oncu i Moreirą. Holgado spadł na czwartą pozycję na prostej przed zakrętem Stowe. Do czołowej dziesiątki wskoczyli David Salvador i Jose Antonio Rueda. Wypadli z niej natomiast Kelso i Fenati.
Za nami sześć okrążeń. Sasaki nadal nadawał tempo rywalizacji. Na siódme miejsce spadł Holgado. Gdyby tak zakończył się wyścig, wówczas Hiszpana i Japończyka dzieliłoby zaledwie jedenaście punktów w tabeli. Za Ayumim jechali Oncu, Suzuki, Alonso, Moreira i Ortola. Za Holgado znajdowali się natomiast Salvador, Rossi i Munoz, który ponownie znalazł się w pierwszej dziesiątce. Jako jedenasty jechał Fenati, który wyprzedzał Ruedę, Nepę, Rysei Yamanakę i Kelso. Australijczyk kroczył w tym momencie po jeden punkt.
Siódme okrążenie wyścigu jako lider rozpoczynał Alonso. Kolumbijczyk spisywał się rewelacyjnie zważywszy na fakt, że startował z końca stawki! Na prostej do zakrętu Stowe dobrze napędził się Holgado, dzięki czemu lider tabeli zdołał awansować na drugie miejsce. W Brooklands wyprzedził go jednak Oncu. Turek próbował zaatakować Alonso w ostatniej szykanie toru, jednak „wypluło” go z idealnej linii jazdy, w konsekwencji czego Kolumbijczyk pozostał na czele stawki.
Po ośmiu kółkach nadal więc prowadził Alonso przed Oncu. W Copse Turka zaatakował Sasaki, jednak do szykan Maggotts i Becketts kierowca ekipy Red Bull KTM Ajo odzyskał drugą lokatę. Najszybsze okrążenie wyścigu uzyskał Colin Veijier, który w wyniku problemów z motocyklem, podobnie jak Alonso, startował z końca stawki. Holender prezentował więc bardzo dobre tempo.
Na dziewiątym okrążeniu nowym liderem wyścigu został Holgdao. Lider tabeli wyprzedzał Alonso i Oncu. Kolejne pozycje zajmowali Sasaki, Fenati, Suzuki i Veijier. Jako ósmy jechał Munoz, który wyprzedzał Ortolę i Moreirę. Brazylijczyk zamykał obecnie czołową dziesiątkę.
Na sześć kółek przed metą Holgado nadal prowadził. Hiszpan wykorzystał nieco walkę rywali z tyłu, odskakując na kilkadziesiąt metrów. Na ucieczkę nie pozwolił mu jednak Oncu, który w bardzo szybkim tempie doczepił do niego „pociąg” motocykli. Dość niespodziewanie w czołówce w tym czasie pojawił się Fenati, który na dziesiątym okrążeniu został nawet nowym liderem! Włoch wyprzedził Holgado w sekcji Maggotts i Becketts. Przed zakrętem Stowe Romano spadł jednak na szóstą lokatę, natomiast Holgado ponownie prowadził.
Przed nami było jeszcze pięć okrążeń. W grze nadal pozostawało kilkunastu zawodników. Prowadził Holgado przed Alonso. Na prostej przed Stowe znakomicie napędził się jednak Sasaki, który został nowym liderem wyścigu.
Na cztery okrążenia przed metą między Fenatim a Rossim doszło do kontaktu, w konsekwencji czego obaj wypadli z punktowanej piętnastki! Holgado otrzymał natomiast ostrzeżenie za przekraczanie limitów toru. Okrążenie później w wyniku kolizji wywrócili się Suzuki i Matteo Betelle. Japończyk zaliczył high-side’a, w wyniku czego „podciął” Włocha. Na czele jechał Sasaki przed Oncu i Alonso. Kolejne pozycje zajmowali Moreira, Holgado, Munoz i Veijjer. W czołowej dziesiątce mieścili się jeszcze Kaito Toba, Salvador i Ortola.
Przed ostatnie kółko wyścigu jako lider rozpoczął Alonso. W zakręcie Abbey Kolumbijczyka skutecznie zaatakowali jednak Holgado i Sasaki. Japończyk nie odpuszczał i wyprzedził lidera tabeli w Brooklands. Bardzo ambitnie walczył Colin Veijier. Holender w zakręcie Cops awansował nawet na drugą lokatę, jednak w sekcji Maggotts i Becketts bardzo się pogubił, przez co spadł dopiero na szesnaste miejsce!
Holgado jako pierwszy rozpoczął finałowe okrążenie. Tuż za nim jechali Alonso i Oncu. O czwartą lokatę pojedynkowali się Ortola z Sasakim. Alonso świetnie przejechał nawrót Luffield i wyprzedził Daniela, jednak najlepiej do Cops napędził się Sasaki, który został nowym liderem. Japończyk prowadził aż do zakrętu Stowe, gdzie jednak zdołał go wyprzedzić Alonso. Rewelacyjny Kolumbijczyk nie oddał prowadzenia do samej mety, dzięki czemu sięgnął po premierową wygraną w Moto3! Sasaki i Holgado ostatecznie dopełnili podium. Wielkim przegranym okazał się Oncu, który będąc w czołówce pojechał szeroko w Stowe, w konsekwencji czego zajął dopiero jedenaste miejsce! Tuż za podium znaleźli się Ortola, Munoz, Moreira, Salvador i Rueda. Czołową dziesiątkę zamknęli Veijier i Fenati, którzy zdołali się pozbierać po problemach.
Następna eliminacja sezonu Moto3 za dwa tygodnie na austriackim Red Bull Ringu.
Wyniki wyścigu | |||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | BIKE | TIME |
1 | David Alonso | COL | Gaviota GASGAS Aspar M3 | (GASGAS) | 33m 35.396s |
2 | Ayumu Sasaki | JPN | Liqui Moly Husqvarna Intact GP | (Husqvarna) | 33m 35.548s |
3 | Daniel Holgado | SPA | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 33m 35.599s |
4 | Ivan Ortolá | SPA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 33m 35.733s |
5 | David Muñoz | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | 33m 35.867s |
6 | David Salvador | SPA | CIP Green Power | (KTM) | 33m 36.235s |
7 | Diogo Moreira | BRA | MT Helmets – MSI | (KTM) | 33m 36.163s |
8 | José Antonio Rueda | SPA | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 33m 36.288s |
9 | Collin Veijer | NED | Liqui Moly Husqvarna Intact GP | (Husqvarna) | 33m 36.337s |
10 | Romano Fenati | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | 33m 36.373s |
11 | Deniz Öncü | TUR | Red Bull KTM Ajo | (KTM) | 33m 36.536s |
12 | Stefano Nepa | ITA | Angeluss MTA Team | (KTM) | 33m 36.623s |
13 | Riccardo Rossi | ITA | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 33m 36.727s |
14 | Kaito Toba | JPN | SIC58 Squadra Corse | (Honda) | 33m 36.782s |
15 | Ryusei Yamanaka | JPN | Gaviota GASGAS Aspar M3 | (GASGAS) | 33m 36.968s |
16 | Joel Kelso | AUS | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | 33m 37.666s |
17 | Scott Ogden | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | 33m 37.298s |
18 | Jaume Masia | SPA | Leopard Racing | (Honda) | 33m 46.710s |
19 | Filippo Farioli | ITA | Red Bull KTM Tech3 | (KTM) | 33m 49.563s |
20 | Taiyo Furusato | JPN | Honda Team Asia | (Honda) | 33m 49.670s |
21 | Xavier Artigas | SPA | CFMOTO Racing PruestelGP | (CFMOTO) | 33m 53.042s |
22 | Mario Aji | INA | Honda Team Asia | (Honda) | 33m 53.221s |
23 | Ana Carrasco | SPA | BOE Motorsports | (KTM) | 33m 53.382s |
24 | Lorenzo Fellon | FRA | CIP Green Power | (KTM) | 33m 56.159s |
25 | Joshua Whatley | GBR | VisionTrack Racing Team | (Honda) | 34m 4.170s |
Syarifuddin Azman | MAL | MT Helmets – MSI | (KTM) | DNF | |
Tatsuki Suzuki | JPN | Leopard Racing | (Honda) | DNF | |
Matteo Bertelle | ITA | Rivacold Snipers Team | (Honda) | DNF |
Źródło: www.crash.net
Najlepszy wyścig w historii klasy Moto3 pod względem start czasowych na mecie wyścigu o GP Wielkiej Brytanii. Wielkie brawa dla Dawida Alonso za pierwsze zwycięstwo w karierze, którym pachniało od początku sezonu 2023.Szkoda Colina Vijera bo przez za szeroki wyjazd odmeldował się z walki o pierwsze podium w karierze w klasie Moto3
Rośnie następca Acosty – tylko mu kibicować ;)
Tak sobie oglądałem treningi i kwalifikacje różnych klas w Silverstone… praca wirażowych wykonywana była z typową angielską flegmą.