Home / Slider / North West 200 pod znakiem złej pogody, wypadków i dominacji BMW

North West 200 pod znakiem złej pogody, wypadków i dominacji BMW

seeleywins666

Ze względu na słabe warunki atmosferyczne i poważne wypadki tegoroczny North West 200 nie przebiegł zgodnie z planem- jedynie 4 z 6 wyścigów zostało dokończonych. 

Czwartkowy Spidi Superstock został przełożony na sobotę lecz został przerwany po kolizji trzech zawodników między York Corner a rondem przy Mill Road. W wypadku ucierpieli Horst Saiger, Stephen Thompson oraz Dean Harrison.

Saiger złamał rękę, natomiast Thompson i Harrison wylądowali w szpitalu w stanie krytycznym. Na szczęście ich stan był stabilny i stopniowo ulegał poprawie. Ranna i hospitalizowana została również kobieta z publiki. Ze względu na powagę wypadku wyścig Superstocków został odwołany.

Odwołany został również najważniejszy z wyścigowego weekendu – Vauxhall International North West. Powód? Silne wiatry szalejące na całej długości, liczącego ponad 14 kilometrów, Triangle Circuit.
Jeżeli chodzi o cztery pozostałe wyścigi to w klasie motocykli litrowych- Monster Energy Superbike oraz CP Hire Superstock – dominowały motocykle BMW.

Superbike wygrał dobrze znany lokalnej społeczności Alaistar Seeley z zespołu Tyco BMW a Superstock miejscowy bohater Lee Johnston. Seeley na motocyklu Superstock zameldował się na drugim miejscu, tuż za Johnstonem.

Lee_Johnston_01_thursday_superstock_race

Dla ekipy BMW był to pierwszy z czterech najważniejszych wydarzeń w tym roku na które składają się jeszcze Tourist Trophy na Wyspie Man, Ulster GP oraz Macau GP. Ta kombinacja została nazwana przez team BMW „BMW Combinated Road Race Challange” (BMW RRC).

2015 North West 200 Monster Energy Superbike Race:
Seeley po wygranej w klasie Superbike wyrównał rekord Roberta Dunlopa- 15 zwycięstw na NW200. Podium uzupełnili Ian Hutchinson na Kawasaki oraz Bruce Anstey na Hondzie.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Jeżeli mam być szczery to jestem trochę przytłoczony. Do wyrównania rekordu Roberta potrzebowałem niewiele czasu. Brak mi słów. Powiedział Seeley który wykręcił również najszybsze okrążenie. To po prostu niesamowite, zarówno dla mnie jak i dla całego teamu Tyco BMW.

To dla nas bardzo ważna wygrana w pierwszym roku współpracy z BMW dodał Phil Neill, menadżer teamu Tyco.

Czwarty finiszował Lee Johnston przed Michaelem Rutterem. 21’ krotny zwycięzca TT, John McGuiness dojechał szósty, tuż za Williamem Dunlopem oraz Guyem Martinem.

mdunlopnw200

2015 North West 200 CP Hire Superstock Race:
Również w tej klasie zawodnicy dosiadający BMW nie dali szans swoim rywalom. Seeley gnał po kolejne zwycięstwo lecz Johnston nie dał za wygraną. Ta dwójka walczyła ze sobą do samego końca gdzie, koniec końców, pierwszy linię mety przekroczył Lee Johnston z przewagą zaledwie 0.192 sekundy nad Seeleyem. Podium uzupełnił, wracający do formy, Ian Hutchinson. Czwarty na mecie zameldował się Michael Dunlop (Yamaha R6), tuż przed swoim bratem Williamem. Dalej Guy Martin, Martin Jessop, Keith Amor oraz David Johnson

2015 NW200 Monster Energy Superbike Race:
1. Alastair Seeley, TYCO BMW S1000RR
2. Ian Hutchinson, PBM Kawasaki Ninja ZX-10R
3. Bruce Anstey, Valvoline Racing Honda CBR1000RR

2015 NW200 CP Hire Superstock Race:
1. Lee Johntson, ECR/Burdens BMW S1000RR
2. Alastair Seeley, TYCO BMW S1000RR
3. Ian Hutchinson, PBM Kawasaki Ninja ZX-10R

2015 NW200 Bet Mclean Supersport Race:
1. Alastair Seeley, TYCO Suzuki by TAS GSX-R600
2. Glenn Irwin, Gearlink Kawasaki Ninja ZX-6R
3. Lee Johnston, ECR/Burdens Triumph 675

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Olek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
137 zapytań w 1,185 sek