Już niedługo pierwsze testy opon Pirelli na motocyklach „symulujących” 850ccm!

W 2027 roku Pirelli zastąpi Michelina jako dostawcę opon dla MotoGP, a pierwsze testy włoskiej marki zaplanowano na 16 września na torze w Misano. Odbędą się one tuż po Grand Prix San Marino i oficjalnym teście IRTA, który zaplanowano na poniedziałek. Testy przeprowadzone zostaną z udziałem pięciu kierowców testowych – po jednym od każdego producenta – oraz na specjalnych „motocyklach laboratoryjnych”.
Maszyny testowe będą zbliżone do przyszłych prototypów na sezon 2027 – będą to aktualne motocykle 1000cc pozbawione systemów regulacji wysokości i z uproszczonymi rozwiązaniami aerodynamicznymi, a także z mocą zmniejszoną o 40–50 KM. „Celem tych testów jest sprawdzenie serii różnych mieszanek opon, które Pirelli przygotowało z myślą o wejściu do MotoGP” – podają źródła zbliżone do projektu.
Pierwotnie testy miały odbyć się po Grand Prix Aragonii na torze Motorland, ale zostały przesunięte ze względu na problemy organizacyjne. Od marca, gdy ogłoszono kontrakt z MotoGP, Pirelli przyspieszyło prace nad pierwszymi prototypami mieszanki. Producent ma już doświadczenie z klasami Moto2 i Moto3, a także z Formułą 1. Dostarcza oczywiście również ogumienie w World Superbike.
Punktem spornym w negocjacjach z zespołami było finansowanie testów. Początkowo Pirelli zobowiązało się pokryć koszty pierwszego testu, jednak dalsze sesje miały już finansować zespoły, co spotkało się z oporem. Ostatecznie doszło do porozumienia, choć jego szczegóły nie zostały ujawnione. W kolejnej fazie – w 2026 roku – planowane są liczne testy na różnych torach, z udziałem etatowych zawodników MotoGP.
Źródło: motorsport.com